59. Harry Wilson

Her diskuteres spilleren Harry Wilson.

https://www.transfermarkt.com/harry-wilson/leistungsdaten/spieler/279455

Keepersituasjonen

Kjempeflott at Wilson skrev under på en langtidskontrakt. Han har virkelig imponert på U23-laget og det er merkelig at han ikke har fått flere kamper enn den ene FA-cup-matchen forrige sesong. Her har vi et stort talent, som allerede har debutert for Wales som tidenes yngste i 2013. Det skal bli spennende å se hvordan han gjør det på utlån hos Hull.

Det er helt essensielt for Liverpool å få frem gode nok spillere fra egne rekker, som kan registreres som “club trained” i Champions League-troppen. FA har vel også varslet strengere regler for egenproduserte spillere i fremtiden.

Helt enig. Veldig glad for at det ble Championship-fotball og ikke lavere. Kan være nyttig erfaring å være i en nedrykksstrid.

Ellers interessant at det er så mange klubber i den nedrykksstriden som mest sannsynlig egentlig har ambisjoner om å komme opp igjen til Premier League.
Birmingham, Bolton, Hull og spesielt Sunderland.

Fått mye skryt så langt etter utlånet, og nå også etter landskampen. Motstanden var kanskje ikke all verden siden Wales vant 6-0, men vil ikke bli overrasket om at han blir fast på A-laget neste sesong. Hvis han ikke er aktuell, så er vel et salg mer nærliggende enn et nytt utlån.

Han er 19 og er i fremtidsplanene våre i følge tidligere rapporter. Utlånt for å få mye spilletid…
Nydelig mål i dag :+1:

Han ble 21 i dag.

Haha, denne fra Wikipedia var morsom:

Wilson’s maternal grandfather Peter Edwards earned around £125,000 after placing a £50 bet with William Hill on his grandson becoming an international footballer, when he was aged just 18 months.

21… :grimacing:
Tiden flyr fort når man blir 50…

Den spilleren fra akademiet jeg har mest troen på, mer enn Woodburn og Grujic faktisk. Fulgte en del kamper fra akademiet fra han var 15 ish og har etter det bare ventet på at han skal slå igjennom… Det har tatt lengre tid enn for forventet, men kan endelig se ut som at noe er på gang nå! Har manglet en del fysikk for å kunne ta det siste steget.

Lurer på om han er en midtbanespiller vi kan hente tilbake dersom vi har behov for det på slutten av sesongen? Eller om han er låst til Hull?

Edit: Grujic er vel ikke i grunnen en akademispiller, men dere skjønner greia.

Mål og assist i dag. 4 mål og 3 assist på 6 starter i Championship for Hull så langt.

En spiller jeg mye heller ville sett på banen enn Solanke

Der er jeg helt enig med deg, og jeg kort og godt BEGRIPER ikke hvorfor han ikke får prøve seg. Nå leverer han som F i championship, og da er det et signal om at han virker også i PL kanskje spesielt mot de svakere lagene, der våre toppspillere soleis kan hviles litt.

Jeg er enig i at Solanke ikke overbeviser noe særlig, og jeg er enda mer enig i at Wilson virker veldig spennende. Han har dominert på U23-laget i lang tid. Det virker veldig rart at han ikke har fått flere sjanser, men det er mulig det er noen gode grunner eller rett og slett tilfeldigheter som ligger bak.

Når Wilson ikke fikk så mange muligheter, var det bra at han ble lånt ut. Nå har han imponert også der, så da er han vel definitivt klar for flere kamper neste sesong?

Tviler sterkt på at det var noen tilfeldighet at Solanke vant gullballen, så noen ferdigheter må han ha og i kampen mot Everton så visste han at han klarte å komme seg i de rette posisjonene. Med litt flaks/mindre uflaks så hadde det minst blitt en scoring.

Når det gjelder Wilson så likte jeg hva jeg så av han i preseason, men slik A-laget er med flere spillere som kan bekle de posisjonene og når de “faste” spiller så bra og er så lite plaget med skader så var veien for regelmessige kamper for lang og gutten trenger kamper. Klubben forventet vel også at Lallana skulle komme tilbake fra skade med det resultat at det ville bli enda vanskeligere for Wilson å få spilletid. Wilson gjorde sakene sin bra på U23 og jeg tenker jeg at et utlån var fornuftig på dette tidspunkt og om han får et “gjennombrudd” gjennom dette lånet så er det fantastisk. Så får en se gjennom sommeren og ny preseason om han blir vurdert som god nok.

Utfordringen for Solanke er jo at han ikke får prøve seg på et passende nivå.

Les: Ligacup / FA cup / bunnlag i PL.

Tror det beste hadde vært å ha Origi i laget, lånt ut Solanke til typ WBA.

Mest sannsynlig. Dette året har Solanke fått lite ut av. Greit nok, han har fått noen minutter i en stor klubb og kjent på presset, men jeg tror han hadde hatt mer nytte av å spille kamper hver uke.

Jeg hadde trodd at Klopp skulle bruke flere unggutter oftere, men det har i grunn blitt med TAA og Gomez. Da hadde det vært bedre å låne ut flere.

Det at ikke Klopp bruker så mange forteller kanskje litt om PL vs Bundesliga

Liten sample size for Wilson (kun 546 minutter spilt), men her er en tabell over spillerne med færrest spilte minutter per ‘mål eller assist’ i Championship denne sesongen ;

Harry Wilson, høyreving med målteft, 21 år. Rart om han skulle forsvinne ut av klubben uten å få prøve seg. Må i så fall bli vurdert som mindre lovende enn både Solanke og Ings. Litt rart.

Syns det i flere år allerede har vært påfallende hvordan Wilson ikke har fått sjansen til å vise seg mer fram. Dominerer U23 i flere år, og andre har fått sjansen foran han. Vært i klubben siden han var 8 år. Utifra hva han har vist fram av ferdigheter så burde han være høyaktuell på A-laget neste sesong.

Jeg er iallfall glad vi fikk signert ny langtidskontrakt med han i forbindelse med at han ble utlånt til Hull.

Debutmål for Wales (hopp til 3.21 dersom den ikke gjør det automatisk):