59. Harry Wilson

“Utfordringen” er vel at han spiller best i posisjonene der vi allerede har Salah, Shaqiri, Ox og Keita +Lallana.

Mangelen på god dekning offensivt handler om utfordrer til Mané og Firmino - gjerne én spiller som dekker begge.

Wilson må iallfall håpe Lallana har sin siste sesong.

Godt mulig det vil bli et utlån til en PL- klubb med fast spill neste sesong, fordi Lallana vil gå ut kontrakten. Shaqiri har ikke gjort seg bort, for å si det mildt, mens alle vil ønske å gi Ox muligheter til å komme seg tilbake.

Med utgangspunkt i at Wilson vil være mindre effektiv fra venstre, selv om han har spilt der, så er det litt overbefolket.

Helt enig

Nytt år, samme “gamle” Wilson.

I år brukte han 81 sekunder på å komme seg på scoringslista.

Han blei byttet ut nå. Lå nede i 1 omgang med problemer med lysken så det ut til.

Få gutten hjem

Han trenger å spelle kamper. I Derby er han fast. Det er perfekt. Sjølv om jeg må si at det Derby presterer spellemessig ikke har imponert meg de gangene jeg har sett de.

Alternativet er å få Solanke ut på lån, selge Origi og Stu, og hente Wilson hjem for å spille og avlaste de 3 foran…per dags dato så tror jeg han har betydelig mer å bidra med enn de 3 andre nevnte…

Fjerde måneden på rad han vinner månedens mål, altså.

Vanvittig skuddbein! Og kameravinkel nr. 2 da…

Viasport 1.
Spiller cup kamp mot Southampton nå.

få gutten tilbake asap

Scoring fra Wilson ser det ut til.

Wilson med nok et frisparkmål, imponerende!

og Wilson med assist.

Herregud for en fot han har

Den er helt klart i PL-klasse. Håper virkelig Klopp gir ham en mulighet før noen avgjørelse angående fremtiden hans tas.

Utfordringen blir tempo og fysikk, tror jeg.

Har stilt dette spørsmålet en del ganger de siste årene; hvor lenge kan Harry Wilson bli oversett/ignorert?

Jeg tipper han aldri får sjansen, og for sin egen karriere burde han komme seg videre til en klubb som vil satse på han. Mitt tips er at vi selger han for £20-25 millioner neste sommer.

Hvor lang kontrakt har han?

Greier han seg i Championship så tror jeg ikke du trenger å bekymre deg for fysikken hans, for den ligaen er tøffere enn PL fysisk.

Fikk vel ny kontrakt før utlånet om jeg husker rett. 2023 står det på Transfermarkt ja.

Enig og uenig. Det jeg synes han har slitt med i Championship er fysikken. Men han har blitt smartere og gjør seg mer spillbar (unna fysiske dueller) enn tidligere, synes jeg. I PL er tempoet høyere, så det er vanskelig å si hvordan det blir. Og husk at jeg sammenligner med det å spille for Liverpool, ikke bare i PL.