59. Harry Wilson

Supert. Da bør vi få en god sum

Har 14 målpoeng / 2060 minutter for Derby nå. Ikke mange utlånsspillere som får slike tall.

Utrolig at ikke Southampton har klart å avgjøre dette. Går mot straffespark nå.

Wilson har definitivt en av ekstremferdighetene vi har for lite av i stallen forøvrig. Med en slik skuddtrussel fra distanse tvinger du defensive lag høyere opp og da åpnes rommene de ellers kunne lukket.

En av de store effektene vi fikk fra Coutinho sitt spill bla. I tillegg har han fantastiske frispark og en god pasningsfot.

Kan ikke forstå annet enn at gutten vil bli satset på neste sesong.

Og da er de videre i den cupen.
Skal se han ender opp med å vinne en tittel før resten av Liverpool

Moro. Derby hadde nok ikke gått videre i dag uten Wilson.

Eg fekk berre sett litt av 1. omg. Han er ikkje dominerande,men ein god spelar. Tek eg feil, eller har han utvikla seg ein del på det fysiske det siste året? Eg synes han ser meir robust ut enn tidlegare.

Bare bra i så fall, vi trenger vinnere i klubben.

Denne er bra, men må ha mer hjelp av de andre for at den skal gå inn.
De andre frisparkene er det jo bare hjelp av mur fra å være egenhendig smekka inn.

Den gutten MÅ tilbake i januar, har betydelig større tro på at han leverer mer på banen enn Origi og Sturridge :pray:t3:

Enig. Og det at Salah brukes mye som spiss har på en måte ryddet veien for ham.

Salah/Firmino er spisser.
Mané/Firmino er venstrevinger.
Shaqiri/Wilson/Salah er høyrevinger.
Firmino/Wilson/Shaqiri kan spille sentralt.

La nå gutten få spille for Derby ut sesongen. Han har tatt kjempesteg og lærer mye under Lampard. Skal han komme hit og danke ut Salah? Om vi hadde hentet han tilbake så hadde han nok ikke fått spilt mye enda.
Wilson er best i en 4-3-3 system på kantene. Vi spiller med Salah, Mane og Firmino der. Han kunne nok kjempet med Shaqiri om en plass når vi spiller 4-2-3-1 men likevel hadde han ikke fått nok kamper

Er det viktigst at Wilson får 5 kamper ekstra fra start eller at vi har en spiller som potensielt kan vippe ligaen i vår favør? Med en skade på en av vingene våre er vi helt på stålet!

Bring him home!

Så om Mané, Firmino eller Salah, Fowler forby, skulle bli skadet, utestengt eller ha behov for hvile - så skal en stole på at Origi og Sturridge er de som skal hente hjem PL tittelen :thinking: Eller ville du hatt en Wilson tilgjengelig som kan bekle begge vinger, spille spiss og CAM :thinking:

Jeg tror det er viktigst at Wilson får spille mest mulig denne sesongen, for å bygge opp selvtillit og matcherfaring. Da har han større mulighet for å kjempe om spilletid neste sesong.

Wilson kan spille spiss i våres system? Aldri i livet

Jeg vil tro at om skade skjer så er Shaqiri den første som blir satt inn. Nå har Klopp bevist at hannikke kan være så altfor redd mtp skader siden han låner ut Clyne når vi faktisk er i en situasjon der vi trenger en høyreback.

Jeg liker Wilson. Men for hans del så utvikler han seg best der han er nå.

Det blir jo mye hvis og om dette her. Klopp vet nok best. Stoler på han i denne situasjonen.

Meget bastant påstand for en spiller som allerede har spilt spiss, bekledd begge vinger og spilt i en CAM rolle…selvfølgelig ikke hans beste posisjon, men at han både kan og kanskje en dag må - det er det ingen tvil om :smirk:

Helt enig her det beste for Wilson er at han blir i Derby ut sesongen, og det at han blir oversett eller ignorert er jo bare tull og vas. Grunnen til at han ikke får spilletid er at Klopp og teamet hans mener at han ikke er god nok/moden nok til å få nok spilletid på førstelaget.

Det å låne ute unge spillere til gode Championship klubber er en god deal for både klubb og spiller, der får de (som nå Wilson nå gjør) Rikelig med spilletid og får vist seg frem. Det er etter min mening langt mer matnyttig å spille i Championship enn på Liverpool U23 lag.

Wilson blir hverken oversett eller ignorert, hadde han blitt det ville han vært solgt på et tidligere tidspunkt. Klopp og Liverpool låner han ut fordi han skal få spilletid og gode muligheter til å utvikle seg videre slik at han kan ta nye steg i sin karriere. Klopp har troen på Wilson, og derfor er han lånt ut til en klubb som Derby, en klubb han får mye spilletid.

Hvis Wilson er god nok, så får han sjansen av Klopp, det har Klopp bevist med både Gomez og TAA at han ikke redd for å gi unge spillere sjansen. Han vil etter all sansynlighet få sjansen i preseason til å vise seg frem. Alt avhenger av spilleren selv om han har tatt vytterligere steg i Deby, og om han selv er villig til å ofre det som skal til for å ta steget opp blant Liverpools førstelag.

Skal bli intressant om Wilson har de nødvendige kvalitetens som skal til for å ta steget helt opp.