59. Harry Wilson

Sant dette, men spørsmålet er om vi klarer å forvalte talentet. Kanskje hadde det vært bedre for ham å bli solgt til, f eks, Bournemouth.

Time vill shåvv, som Blodstrupmoen sa.

Det har du rett i.
Er på en måte litt synd da, at vi er blitt gode at det knapt finnes britiske spillere som kan fungere i førsterekka vår…

Har vel inntrykk av at han markert seg på langskudd og frispark. Men han må ha mere enn det hvis han skal slå til på A-laget. Hvordan er helheten ? Jeg har ikke sett han ennå.

Du får et innblikk hvis du ser videoen jeg postet litt lengre opp.

Fullstendig enig her! Derby er en perfekt klubb som spiller fin fotball. La han få utfolde seg der istedetfor å en liten håndfull kamper for oss! Om det er slik at vi kan hente han tilbake, så bør det bare gjøres om det er krise fremover på banen!

Jeg er veldig enig. Og jeg har faktisk lurt på om han ikke burde bli værende der én sesong til, for å få maksimal matching og modning. Det er sjelden at en utlånsspiller har et så vellykket låneopphold.

Jepp, og de kan vel rykke opp til PL også, noe som hadde gjort det enda mer perfekt.

Vi kan ikke vente for lenge med å få suksess heller. Da faller viktige brikker bort innen laget er “komplett”. Vi er ikke der ennå, men om årets sesong ender med framgang (2.plass) uten troféer, så kan det hende sommeren blir interessant.

Jeg mener Wilson ikke er svaret nå i januar, men om alternativet er at ingen blir hentet så er jeg mer usikker.

Langsiktighet er bra, men man kan også ende i samme situasjon som Tottenham, som de siste 5 årene har manglet det siste lille for å vinne noe. Om Pochettino drar til sommeren og de må bruke midlene på stadion de neste årene, må det være ekstremt bittert for fansen å «nesten» nå opp i så mange år og ikke ha en eneste pokal å vise til.

Tålmodighet er en dyd, men det kan utålmodighet også være i noen tilfeller

Det kan vi - og dette er helt reelt. Men hva er grunnen? At vi ikke kjøpte en ny spiller? I så fall kan City kjøpe to stykker - hvis det var behov. Å sammenligne oss med Tottenham blir likevel feil av andre grunner. De har gjort det ekstremt bra, etter forutsetningene. Slik vi gjør nå. Ender vi opp som nummer 2 i PL i år? Vel, da har vi virkelig gjort det ufattelig bra! Å vinne - det er hinsides. Likevel - så langt leder vi!

Det kan fort være grunnen ja, vi har for eksempel bare 4 angripere som vi ønsker å bruke, en skade eller to på dem så kan vi legge inn årene. City har allerede den dekningen de trenger, forutenom på defensiv midtbane og når Fernandinho ble skadet tapte de umiddelbart 6 poeng. Den tabben utbedrer de sannsynligvis i løpet av året. Da er det dumt om vi ikke klarer å utnytte det forspranget vi nå har fordi vi må bruke Origi på vingen:)

Jeg tror nok også at vi kjøper spillere til sommeren. Vi har kommende reelle behov. Men jeg kan ikke se at vi kjøper spillere, hvis ikke det er spillere som vi likevel ønsker å kjøpe etter lang tids speiding. Men det er klart; finnes det gode lån, så gjør vi nok det. Men om vi blir nummer 2 i 2019, så lever jeg lett med det. Vi kjemper hovedsakelig mot historiens verste jukseklubb, tross alt. Må vi vente helt til neste sesong, så går det greit for meg.

Om de «jukser» eller ikke vektlegger ikke jeg, moralske vinnere får veldig sjelden utdelt pokaler. Er de best på banen så er de verdige vinnere for min del.

Jeg tror heller ikke at vi henter «tilfeldige» spillere, men nettopp derfor burde det være et alternativ å hente hjem Wilson. Han er garantert bedre enn Sturridge/Origi/Lallana på vingen og tilfører oss dessuten en X-faktor i form av langskudd. Kanskje får han noe mindre utvikling det neste halvåret, men det er uansett en billig «forsikring» mot skader.

Men de som ikke er det, bryr jeg meg ikke om. Tror også karma er på vei - City vil dessverre bli selve vrengebildet på juks og svindel i fotballen. Dessverre, fordi City en gang var den mest respekterte klubben
i Manchester. Å være Liverpool-supporter derimot - som ikke bryr seg om slikt, anser jeg ikke som supporter.

Så man må være positiv til regler som sørger for at de beste klubbene for alltid vil forbli best for å være Liverpool-supporter? Den var ny!

Det er ingenting i Financial Fair Play som har med Fair Play å gjøre, det hele er en konstruksjon for å hindre nyrike klubber fra å ta plassen til de tradisjonelle storklubbene. Fair Play ville vært lønnstak og begrensning i overgangssummer for alle lag, ikke bare for dem som ikke var best da pengen inntok fotballen.

Nå har vel ikke spurs signert spillere på lang lang tid grunnet økonomien. De kunne nok ha vært helt i toppen med et par signeringer

Litt off topic men Tomkins times har en gjennomgang av Harry Wilson, vel verdt å lese. . En interessant detalj er at han har 0,57 målpoeng per 90 minutt. Det er ganske bra og bedre en xG tallene han, som er 0,47. Han har i denne sesongen scoret på 17% skuddene sine utenfor 16 meteren. Det er utrolig bra.

Du og Jano diskuterer egentlig to forskjellige ting.
Du er uenig i de reglene som faktisk er vedtatt og gjelder, og vil ha endret disse. Det er en fair mening som antagelig mange, inkludert meg (og kanskje også @jano1968) kan si oss enige i - selvfølgelig avhengige av hvilken retning endringene tar.

Det Jano påpeker er noe helt annet - han peker på de (heldigvis få) klubbene som gir fullstendig blanke i de reglene som faktisk er vedtatt. Regler som det store flertall altså respekterer. Inntil nye regler blir vedtatt og respektert.
Disse (få) klubbene bruker alle triks for å bryte regelverket. I min bok er det …juks.

Det jeg ikke er enig med Jano i er at City er den verste. Det er det PSG som er - med god margin. Det skal noe til å utligne den Neymar-historien

Derby rykker "aldri"opp, de feiler alltid på slutten av sesongen.

Tja. Før de kan feile må de først komme så høyt at de har noe å feile fra. Det vil holde hardt, men årets opprykk vil uansett gi oss comeback for gode gamle top flight-klubber.