59. Harry Wilson

Helt enig.

Tilbake til oss for pre-season og hvis han er skadefri i den perioden får Klopp & co veldig god følelse på om han bør ut igjen på utlån eller om de vil ha ham med i første halvdel av neste sesong.
Et utlån bør være et nivå opp om det blir valgt.

Om ikke noe ekstremt skjer nå på skadefronten hos oss, virker det fornuftigst å la gutten få fortsette den gode utviklingen i Derby ut sesongen.

Time will tell… Men vi trenger flere angripere, og Wilson er en av de fremste talenter på øya. Blir regelrett forbanna hvis klubben nå går og heller kjøper en med et fancy navn.

Vi kan vel gjøre begge deler. Til sommeren er det mulig at vi har kun Salah, Mane, Firmino og Shaqiri igjen av angrepsalternativer. Da er det plass til både Wilson samt kjøp av en spiller.

Det er det. Hypotetisk - hvor mange mål tror du at Wilson kunne ha scoret i Mané sin rolle og spilletid? Hvor mange av sjansene som Mané har skapt kunne Wilson skapt av bedre kvalitet og bokført assist? Umulig å si, selv om vi har vært vitne til et enormt sjansesløseri av Sadio denne sesongen, kan man aldri urokkelig påstå at andre spillere garantert hadde satt sjansene eller gjort noe bedre. Hos Wilson kan man uansett ha belegg for å si at; nærteknikken sitter, overblikket sitter, timing og presisjon på pasninger, og så skuddbeinet…

Dette er nokså enkelt for meg:

Dersom Wilson reellt sett er så god at Klopp kommer til å gi ham bra med spilletid, synes jeg han bør være hos oss fra sommeren av.

Dersom han da kommer til å bli ubrukt reserve og ende som Solanke og Origi, mener jeg han burde få være på utlån en stund til. Da vil han få regelmessig matching på bra nivå i en viktig fase av karrieren, og han vil utvikle seg ytterligere.

Om Wilson er god nok til å spille mye for Liverpool aner jeg ikke.

Han herjet mot Southampton og de er så vidt jeg vet en PL klubb… Når det er sagt så er jeg enig med dem som hevder at han bør få fortsette i Derby ut sesongen for å utvikle seg slik at han er klar for å kjempe om plasser i laget og kan kjøres inn under preseason. Har full tiltro til at Klopp og teamet hans gjør det beste for Wilson og klubben her.

Han herjet også mot Man Utd på Old Trafford.

Han herjet også mot Scum…selv om de da hadde Mourinho som manager. Wilson har herjet uansett hvilket lag han har spilt for, dundret inn mål og assistert sin lagkamerater…forstår rett og slett ikke at folk vil gamble på Origi og Sturridge om ting skulle gå til helvete mtp skader i en sesong hvor tittelen aldri har vært mer realistisk innen rekkevidde :see_no_evil:

Stoler 100% på at Klopp vurderer dette klart bedre enn noen her på forumet.

Mange å svare samtidig her, så legger til @iconoclast og @Ziggi96 her.

Hva er å herje med en motstander?
1 assist hittil denne sesongen i Championship.

For å presisere, jeg er stor fan av Harry Wilson! Men jeg føler at det er en overdrevet tro på hva han faktisk kan levere eller hvor god han faktisk er ennå. Hvis dere mener at å score flotte mål på langskudd er å herje, så skjønner jeg, men jeg tolker at man bør gjøre mer enn det.
I mitt syn må Wilson forbedre «grunnspillet». Han må bli tøffere i duellene, flinkere til å involvere seg i oppbyggingen av angrep og ta større tak defensivt. Han har en nydelig teknikk, men den må kunne utnyttes oftere enn når han får rom og tid.
Dersom dere så kampen mot So’ton, så la dere vel merke til at han tapte duellen ute ved linja før 1-0 scoringen?

For å gjenta meg selv, jeg liker Wilson, og under Lampard synes jeg han har utviklet seg bra det siste halve året, så gi han mer tid der, tenker jeg, så har vi kanskje en egenprodusert offensiv spiller i troppen til høsten.

Når du scorer det ene og legger opp til det andre, samt i etterkant blir omtalt som kampens store spiller så vil jeg si at du herjer

Ok, så du baserer deg på at noen synes han var kampens store spiller? Du så ikke kampen selv?

Dette er faktainnhenting og ingen form for argumentasjon, fra min side, altså.

Han var klart best mot Man Utd, scoret et flott frisparkmål, fikk keeper utvist, scoret i straffekonkurransen. Defensivt duellspill kan han nok forbedre, selv om jeg er usikker på at Mané, Shaqiri eller Salah er noe bedre i den delen av spillet.

Litt usikker på hva du mener med defensivt duellspill, for det er jo sammensatt og mange faktorer å se på, men Mane og Salah er veldig sterke for størrelsen, og der vel også Shaqiri. Blir veldig overrasket om Wilson egentlig er i nærheten av de der.

Om han er det er det vel egentlig ikke noe å lure på, for da er han klar for PL.

Ikke minst så har de nå spilt i dette systemet over en lengre periode, og det har ikke Wilson.

Jeg har knapt sett Wilson spille, så jeg ikke noe grunnlag for å uttale meg om hans ferdigheter.
Men jeg er enig med deg i at troen på ham kan virke en smule overdrevet. Slik syns jeg ofte det er med våre egne unggutter.

Om Klopp hadde stolt sagt på neste pressekonferanse at nå skulle seriegullet sikres - vi hadde nemlig gjort et knallkjøp av en ung spiller fra et lag midt på tabellen i Championship, så ser jeg for meg reaksjonene. #fsgout

Men når spilleren er en av våre egne så er fokuset - og troen - på spilleren (underbevisst) mye større. Tro meg, jeg hadde elsket det om Wilson ble fast i troppen/startelleveren neste år. Men foreløpig velger jeg å ha en veldig nøktern tro på at han klarer å ta steget i alle trappetrinnene, fra Championship til PL til topp 6 til ligavinneren.

Jeg har sett en del av kampene han har spilt for Derby. Er jo ikke alt som blir vist. Spilleren imponerer meg.

Han er mest sammenliknbar med James Maddison på Leicester. Litt samme type, bare at Maddison er mer sentralt på banen. Verdien på han ifjor var 25 millioner pund.

En man også kan sammenlikne med er Ryan Sessegnon.
Er Maddison god nok for LFC? Hvis nei, er Wilson bedre enn Maddison?

Jeg tror at vi kan finne bedre spillere på kontinentet, og burde gjøre dette om det er en god deal å finne. Så kan man enten låne ut, eller se om Wilson faktisk utkonkurrerer noen etablerte i stallen. Jeg håper personlig at vi satser på gutten, men er nok litt for romantisk.

Det var da voldsomt til flisespikkeri rundt begrepet å “herje” da…
Siden vi tydeligvis er veldig viktig presis her så burde jeg vel ha skrevet “fikk inntrykk av at han spilte en meget god kamp” siden jeg ikke så kampen selv og henvise til artikkelen på forsiden av liverpool.no der han blir omtalt som kampens store spiller - kanskje med noen videre kildehenvisninger som dette bygger på.
Utgangspunktet for den opprinnelige kommentaren min var at det ble skrevet at han bare hadde vist noe i championship motstand og at dette var laaaaaangt unna PLnivå.

Beklager om jeg provoserer, men jeg synes som nevnt at Wilson foreløpig hauses litt for mye opp.
Men det er jo ingen vits å «kjøre» deg på det om du ikke har studert ham.

På den annen side er det fantastisk om noen har sett noe jeg ikke har sett, som tyder på at han har kommet lenger enn det jeg antyder.

Det han har bevist er at han kan score på langskudd også mot PL- motstand.