59. Harry Wilson

Wilson og Sessegnon er veldig forskjellige spillertyper

Wilson har stort sett bare vist noe mot championship-motstand. Det er jo ikke noe tvil om det. Han har også vært god i to cup-kamper mot en veldig dårlig PL-lag, og mot man utd om var fryktelig svak i den perioden. Wilson har spilt 34 ligakamper, der ingen har vært i PL, og han har 5 cup-camper der 2-3 har vært mot PL-kamper.

Enig. Flytte til “Språk og sånt”, kanskje?

Hæ, e du vittig?!

Det var jo en viktig del av diskusjonen om personen mener at Wilson dominerer alle kampene eller om han er god til å score mål på langskudd! Poenget er å diskutere Wilson, ikke hva ord betyr.

Jeg tenker at det er mot dårlig PL-motstand vi trenger Wilson sine egenskaper. Det å utgjøre en trussel fra 25 - 16 m fra motstanderens mål er mest verdt mot de lagene som går for 0-0. Vi trenger i mindre grad flere alternativer mot lag som spiller fotball mot oss. Med min tankegang blir spørsmålet om Wilson kan konkurrere med Shaquiri som spiller som kommer inn å avgjøre kamper der vi ønsker å skape rom ved å tvinge motstanderen fram 10 meter lenger fram fra eget mål. Det kan bli svett for motstanderene om vi har Shaquiri og Wilson på 25 m, Salah og Firmino i boksen og Robertson og Arnold til å legge inn, mens 2 av Gini, Henderson og Milner dreper alle kontringer, mens VVD og Gomez løper opp de som eventuelt måtte komme over midten. Lagoppstillingen er fullstendig kamikaze fra start, men må vi ha mål de siste 20, så…

Voldsomt hvor championship blir dradd ned i søla. “beklager men du får ikke prøve høyere nivå fordi du har bare bevist kreativitet og nærteknikk på et lavere nivå”? Kan si det til spillerene på Wolves da, for eksempel. Fysikken i championship er ganske lik PL, kanskje til og med hardere i championship. Tempoforskjellen er åpenbar mot de beste i Premier League, men fra det jeg har sett av spilleren er ikke tempo en svak side.

Jeg mener vi har bedre alternativer enn Wilson mot dårlig motstand

Jeg tenker også at Wilson kan være en type spiller å sette inn siste 20 mot lag vi sliter med å score på, men dominerer banespillet,

Men er det ikke rollen til Shaqiri? Hadde ikke han høyest prosentandel av langskudd som treffer mål eller noe sånt? Begge er også best med venstrefoten.

Hva snakker du om her? Er det virkelig noen tvil om at det er forskjell på championship og en av de fremste ligaene i verden? Det er enorm forskjell på hvor gode spillerne er og kvaliteten på spillet, og poenget var jo bare at det er rett og slett vanskelig å si om Wilson ville ha gått rett inn og bidratt fra dag en for oss. Tør påstå at det er en mer ordnær tilnærming enn å påstå at han garantert vil det, og at han vil heve oss. Når det snakkes om at vi må hente han tilbake i tilfellet salah blir skadet, så tror jeg man overvurderer kraftig hvor god han er.

Bare så det et sagt. Jeg håper vi henter han tilbake om han blir vurdert god nok av Klopp. Som jeg sa tidligere så stoler jeg på han mer enn supportere. Vi har aldri hatt en manager som har truffet så sykt bra når det gjelder angrepsspillere

1. Jeg snakker om det jeg skriver, at fysikken i championship ikke er noe å kimse av.
  2. Selvfølgelig er det ingen tvil om, noe jeg også skriver, at tempoforskjellen er åpenbar.
  3. Jeg sier ikke at Wilson hadde gått rett inn på laget og bidratt fra dag 1.
  4. Har ikke sagt at han er en fullgod erstatter for Salah. Ser heller på han som en mulig fremtidig bidragsyter og rotasjonsspiller for Mané og Shaqiri.

Du skrev at jeg dro championship ned i søla av en eller annen grunn, bare for jeg påpekte at han har spilt 95% av alle senior klubbkamper på det nivået og jeg er veldig usikker på hvordan han tar PL-nivået siden at ligaene er kvalitetsmessig veldig forskjellig. Jeg sa ikke at du hevdet det om salah, og hvis han kun er en mulig bidragsyter, så føler jeg han har godt av å få mer fast a-lagserfaring akkurat der han er.

Helt klart. Han er mer lik Maddison. Likheten mellom alle de tre er at de har vært gode offensive spillere i Championship, og er alle unge og britiske.

Jeg mener at verken Maddison eller Sessegnon er god nok for et titteljagende Liverpool lag, og spør derfor om Wilson er bedre en disse to? Det er ikke nok lenger å ha gode spillere i troppen, da vi trenger ekstraordinære spillere.

Henderson, Lallana, Sturridge, Moreno og Origi er alle gode spillere. Disse spillerene bør byttes ut med bedre spillere, eller unge spillere som innehar større potensiale. Sturridge foreks. er god nok for å spille, men er skadeutsatt og svekker troppen pga. dette. Henderson er hakket dårligere enn sturridge, men har også en lei skadehistorikk og bruker tid på å komme seg i form. Begge innehar også en stor lønnspost, som hindrer oss i å konkurrere med andre lag i vårt sjikte om topp spillere. Snakker da om lag som Real Madrid, Barcelona, PSG, City, Man Utd, City, Chelsea, Bayern Munchen og Juventus.

Min mening er at Hendo er milevis foran sturridge

I hvert fall hvis de skulle løpe omkapp på en maraton …

Veldig enig, og det er derfor Wilson og Kent er spennende unggutter. Begge innehar ekstremegenskaper. Utfordringen er å samtidig klare å levere på et stabilt høyt nivå og ha generelle egenskaper på et godt nok nivå.

Wilson sin skuddstyrke er det skrevet mye om.
I Skottland snakkes det om Kent sitt ekstreme maksnivå, hvor han fullstendig dominerer angrepsspillet og er ustoppelig med ball.

Det er slike spillere vi må ha, men våre gutter må bevise stabilitet!

Herbie Kane er en sentral midtbanespiller. Han er ingen angriper eller ving, men en klassisk nr. 8, virker det som. 32-6-6.

Ryan Kent er i hovedsak en venstreving, men kan også spille sentralt og til høyre. Brukes nesten bare som venstreving denne sesongen. 24-3-3 i stats.

Harry WIlson spiller til venstre, sentralt og til høyre. På flere videoer ligger han til høyre, men det virker som om han kan brukes i alle roller. 25-11-3.

Ben Woodburn er nokså lik Wilson, men mange har omtalt ham mer som en offensiv midtbanespiller enn en angriper.

Rhian Brewster er en spiss.

Disse vil være 19 til 23 år gamle kommende sesong. Det er vel usannsynlig at alle skal klare å ta det siste steget og kanskje de to yngste (Woodburn og Brewster) skal få et vellykkes utlån kommende sesong. Kent blir 23 år til høsten og er den som er nærmest å bli solgt.

Uansett. Sturridge hadde noen gode perioder i starten av sesongen, men han ser ganske utafor ut nå. Jeg er ikke hendos største fan, men han gjør jobben sin til gangs defensivt

Vi leter jo etter spillere med spisskompetanse på noe og basert på hvor mye bedre Hendo er enn Fabinho (i hvert fall så langt) i en enslig ankerrolle, må han da være helt i toppsjiktet der?

Hendo har sine svakheter, men en skal ikke glemme styrkene for det!