59. Harry Wilson

I vurderingen av unge spillere sin mulighet til å bryte gjennom glemmer dere faktoren flaks. Det trengs gjerne en del flaks for å bli stjerne. Alle spillere i Championship og alle spillere På Liverpool sitt U23 lag har talent. Alle trener mye.

Noen er tilgjengelige når førstevalget får en langtidsskade og får en god kamprekke på den måten. Andre har en fantastisk kamp når speideren er innom. Det finnes de som kjøpes kun for å være en billig back-up, men gjennom tilfeldigheter får gjennombrudd.

Sant det. Her er et lydklipp fra forrige speidermøte i Liverpool, der de gikk gjennom grunnene til hvorfor hver enkelt spiller på U-nivå og Championship ikke slår gjennom:

Likte spesielt godt begrunnelsene som kom omtrent mitt i lydfilen.

Da er det umulig å hente tilbake Wilson, så bare å legge den ballen død

Man kan jo alltids håpe de greier det.
Det hadde jo vært aldeles strålende om Wilson fikk være der i et år til, bare denne gangen i den øverste ligaen hvor han hadde fått spilt på det nivået vi trenger han til å spille uansett.

Det er jo det store spørsmålet, men han har jo i alle fall vist seg som mer en god nok for championship, og når man ser hvor fort en del av spillerne til Wolves tok PL nivået etter å ha vært stjerner i championship, så antar jeg Wilson også er i stand til det.

Henderson en selvskreven spiller på det engelske landslaget, hvem tenker du vi skal bytte han med og likevel få minst like god kvalitet på de arbeidsoppgavene han er satt til?

Åpenbart ingen sentral midtbanespiller på det engelske landslaget ihvertfall. :wink: Misforstå meg rett, jeg synes Hendo er en god spiller, som hever de fleste lag. Jeg ønsker dog å oppgradere troppen.

Vi har allerede en som gjør oppgavene til Hendo bedre i troppen, og det er Wijnaldum. Keita og Fabinho er annerledes spillere, men også spillere med høyere potensial enn Henderson. Disse har vi allerede kjøpt.

Skal vi handle så kan vi gå for: M.Savic, Houssem Aouar, Barella og F. De Young er spillere jeg ønsker inn. Tanken min er å ha en veldig sterk “første 11er”, og så fylle på med gode spillere som har potensial til å ta det neste steget. Hendo pr dags dato er nok bedre enn samtlige av de jeg ville handle, med unntak av kanskje M.Savic. Jeg er dog temmelig sikker at 2 av disse 4 blir bedre enn hva Hendo er nå. Så lenge vi har et førstevalg som er bedre, så er det verdt sjansen å ha en backup som har potensial.

Og Wilson hadde mål og målgivende i dag, som på onsdag :open_mouth: :flushed: onsdag løp han i 104 minutt, og i dag ble det 90! For en kar!

Ejaria hadde btw målgivende på utligningsmålet til Reading :blush:

WOW!!!

Har vært gira på å se talentene våre slå igjennom før. Og tatt feil, mange ganger. Pacheco, Morgan, Eccleston, Nemeth, … men Wilson har jeg virkelig troa på at kan spille en rolle for førstelaget.

Han har også fått til noe ingen av de andre spillerne nevnt over fikk til da de var Liverpool-spillere; å prestere på et gjevnt høyt nivå i en senior-liga med ganske bra kvalitet.

Sant, men samtidig er han også en del eldre enn mange spillere vi har lånt ut. Da er det vanskeligere å sammenligne. Han er samme årsmodell som blant annet Jesus, Dembele og Rashford og de gjør det svært bra på et mye høyere nivå.

Men la oss se. Om gjennombruddet kommer når man er 20 eller 22 er ikke viktig senere.

Var det ikke Lingard som nylig fortalte hva Ferguson hadde sagt til ham? At han nok ikke kom til å slå gjennom som toppspiller før han var 25.

Nettopp. Litt raske med å avskrive spillere. Alle har forskjellig blomstringstid og karrieretid.

Ja man har flere eksempler på spillere som slår gjennom i voksen alder. Henderson har jo fått høre at han slår gjennom som 45 åring. :sweat_smile:

Utrolig vanskelig å la være å trekke Henderson inn i enhver sammenheng uansett om det er relevant eller ikke?

Like relevant her som da det ble snakket om Northug og langrenn da, antar jeg.

facepalm-face-palm-facepalm-demotivational-poster-1223672935

Ingen sans for stor humor?

Joda. Sans for den når jeg ser den.

I dette tilfellet er det mer som tullingen på Oslo S som vil fortelle meg litt om Jesus. Den første gangen kan jeg le litt av han, men etter han over en toukers-periode har gjentatt det tullete budskapet sitt så godt som hver dag til enhver som vil lytte så glir det bare over i å bli trist.