59. Harry Wilson

Ingen vits å låne ham ut til Derby i hvert fall. Der har han bevist hva han kan, nå må han til en toppserie, satses på eller selges. Ved 22 år er det snart make or break. Ingen grunn til å legge ned akademiet fordi man selger spillere til £25-30 mill. De aller største talentene koster det dobbelte eller mer. Det er en styrke for akademiet å kunne selge til £25-30 mill.

Jeg forsøker å finne ut hva som er sant og hva som er tullball når det gjelder de siste ryktene om Harry WIlson.

liverpool.no skriver at HW “ønsker å forlate Liverpool”. Det står at “flankespilleren skal ha besluttet å søke seg vekk fra Liverpool. 22-åringen ønsker regelmessig førstelagsfotball som han ikke tror han vil få på Anfield”. Daily Mirror oppgis som kilde.

Dette ser ut til å være Daily Mirrors artikkel. Det er i hvert fall den jeg finner når jeg søker så godt jeg kan. Og den er den artikkelen som caughtoffside.com peker til når de skriver det samme som liverpool.no gjør.

Her er det ingen uttalelser, ingen sitater eller noen ting, bortsett fra en veldig kort tekst som bare fastslår at HW vil vekk ("…deciding he wants to quit Liverpool"). Mirror skriver at “…Wilson feels he needs to play regularly for a top-flight side to continue his development”.

Utover dette spinner alle videre på det HW sa før play-off-kampen mot Derby, at han ønsker å spille i PL (selvsagt, de slåss jo om opprykk), fordi det er det høyeste nivået.

Deretter blir han spurt om hva han gjør neste sesong. Da svarer han at han nå har fokus på kampen mot Derby (selvsagt) og at andre ting blir noe man må snakke om etterpå.

Det virker som om dette siste blir dreid til at han vil vurdere fremtiden sin i sommer. Det tolkes deretter som at han vil bort.

Tror ikke du skal legge for mye i det som skrives nå, annet enn det sannsynligvis er en eller annen journalist som har fått beskjed fra sjefen om å skrive artikler som genererer flest mulig klikk.

Reflekter litt over overgangene som har skjedd etter VvD-sagaen; hvor mye lekket ut før spillerene var så godt som signert?
Liverpool har åpenbart skjerpet inn rutinene, men journalistene må jo skrive noe likevel virker det som.

Det beste eksemplet på hvordan Liverpool abeider er Fabinho, Booom så var han klar for Liverpool.

Blei skuffa når jeg leste fra ryktebørsen på .no men ser at det er bare det. Rykter. Noen må ta Lallanas plass i troppen, jeg ser en nærmest perfekt mann for det. Wilson.

Enig, det er ikke umulig at vi har tolket innleggene forskjellig.

Å legge ned akademiet er vel dem fleste enige om ikke er et tema. Likevel er det på sin plass å reflektere litt over hvilket signal det vil sende til andre unge lovende i klubben dersom klubben “gir” vekk en ung spiller som har preget et topplag i Championship, og som er lovpriset av “alle”.
Har vært spekulert i at Wilson har en prislapp på £25M, og det er etter min mening å gi han vekk. Etter min mening verdt minst det dobbelte i dagens marked.

Men vi er så heldige å har noen av verdens beste angripere, som har fått spilt sammen i noen sesonger, og prestert. Med spillere som Origi og Shaq som har kommet inn ved skader og slitasje, og bidratt…

Først, jeg er helt enig i det sitatet.
Når det gjelder tilfellet Origi, så bør det være en erfaring vi supportere tar med oss. Mitt inntrykk er at de fleste supportere (inkludert meg selv) bare for noen måneder siden hadde avskrevet han og ropte selg. Nå hyller vi han - og det fullt fortjent.

Ja vi har en “treer” der fremme som er fenomenal, og som heldigvis har sluppet unna de lange skadeavbrekkene. Men hva om en eller flere av dem (gud forby) blir skadet eller er ute av form. Det er da det er greit å ha alternativer, det er da spillere som Wilson og Shaqiri kan komme inn å få sin sjanse. Akkurat som Origi, kan de vise seg å være gull verdt - bare man ikke forhaster seg å ikke gir dem en fair sjanse først da… Har dem det i seg for å kunne gripe sjansen når den kommer?
JA mener jeg.

Så er det noen som mener man heller kan kjøpe inn en etablert stjernespiller. Jo det høres ikke dumt ut i mine ører heller, men likevel er det noe som skurrer. For hva er poenget med å kjøpe noe som vi i grunn allerede har. Det er vel få (eller ingen) som er uenige i at de tre i angrepstrioen i utgangspunktet er førstevalg. Det er vel heller ikke usannsynlig at en ny spiller vil måtte trenge tid til å tilpasse seg, akkurat slik Fabinho og Keita har hatt behov for. Man vet heller ikke hvordan en etablert stjerne reagerer på å ikke få så mye spilletid som han kanskje ønsker seg, og kanskje han heller ikke får spille der han aller helst vil spille. Hvordan vil dette påvirke moralen og stemninga i troppen?
Det har man mye bedre forutsetninger for å vite noe om med spillere man kjenner godt, spillere som gjerne selv vet at han har en utfordrerrolle i laget og som er innstilt på å gripe sjansen når den kommer. Synes Shagiri (og Origi) har vist god holdning som utfordrer, og følelsen min tilsier at Wilson er en som også vil ta en slik utfordring på strak arm.

Lallanas fremste egenskap når han er i form er jo en enorm aksjonsradius og arbeidskapasitet. Er Wilson noe i nærheten av det samme?

Det vet vi foreløpig lite om før han har prøvd seg med spilleinstrukser fra Klopp…

Du argumenterer godt. Og kanskje burde jeg reflektere litt mer før jeg svarer, men jeg prøver likevel.

Vi har nettopp fostret frem en av verdens beste høyrebacker i TAA. Bare det alene er verdt å stole på arbeidet som gjøres. Og Klopp har gjort alle i Liverpool bedre, ikke bare alle, men alt. Jeg har tilitt i mengder.

Ang. Wilson så kanskje Klopp tenker slik;
Wilson er lovende, og vokser med spilletid. Vi har noe lignende i Shaq, som kan spille mindre, men fortsatt forandre kamper når han trengs. Fronttreeren vår stoler jeg såpass på, at disse skal spille, uansett. Hva med og gi Wilson en sjanse hos en mindre PL-klubb, utvikle seg enda mere, mens Shaq fortsetter som før. Så vurderer vi fortløpende.
For meg virker dette logisk.

Og ta Wilson inn i troppen, men at spilleminuttene ikke blir tilgjengelig vil jeg ikke. Jeg vil se han mere. Spesielt om det kommer lovnader om spilletid, fra en annen PL-klubb.

Nå kan det hende at Wilson blir vår Rashford, Bale eller noe sånt. En som tar nivåforskjellen uten byrde. Flott! Kanskje Klopp anser han som bedre enn de vi har på benken allerede nå i sommer. Også Flott.

Men de vi har er gode spillere. Og det blir ikke lett å bryte seg innpå. Ikke om man vil ha minutter.

Vi er nok ikke uenig i noe. :smiley:

Jeg ser bare ikke helt at det er bør være snakk om at forventningene skal være at Wilson på død og liv skal utkonkurrere noen i det som kan bli hans første sesong i A-stallen.

Ref:

Det er dette Wilson må utkonkurrere. Selv om han har utviklet seg voldsomt.

Nå er det mulig jeg henger meg litt for mye opp ordet “utkonkurrere” - som kanskje ikke var ment akkurat slik jeg tolket det da, men…
Jeg mener man må legge lista et knepp ned, altså det jeg kaller en utfordrerrolle - og så ta det derfra. Dersom han f.eks. skulle gripe muligheten å utkonkurrere en av dem “faste”, hvor moro hadde ikke det vært…

Men når alt kommer til alt så stoler vi vel begge på avgjørelsen herr Klopp tar… :smiley:

YNWA

Ja, og hvilken rolle Wilson er fornøyd med å ha. Er for eksempel 15+15 kamper nok for han i 19/20 sesongen (det som Shaqiri hadde i år)?

Tja si det, det er nok en vesentlig del av samtalen Klopp og Wilson har før en avgjørelse om hvor WIlson spiller neste sesong tas.

Og potensielt enda mindre siden vi neppe spiller 4231 noe særlig neste år

Det er så, men Lallana er helt unik her når han er i form. Er vel den som scorer høyest i ligaen på kombinasjonen antall løpte km og antall spurter. Mener Wilson virker mer sannsynlig/naturlig som en eventuell konkurrent/erstatter til Shaqiri heller enn Lallana.

Håper og ber om at denne fantastiske spilleren får sin første sesong på øverste nivå i klubben, etter å ha vært tilknyttet Liverpool siden han var 7 år :pray:t3:

En spiller jeg har ventet på i flere sesonger nå, håper det ikke var forgjeves :cold_sweat:

Utrolig kjedelig at Derby ikke rykket opp, da mener jeg 1 år i PL med Derby ville vært bankers.

Nå ville det vært kult om han fikk sjansen hos et PL-lag han får spille mye for, evt ta 1 år til i Derby. Håper inderlig at han ikke selges, synes det han presterte i Derby var veldig lovende.

Wilson er i en alder hvor han nå bør spille på øverste nivå, er det mange klubber som kan tilby en bedre arena enn Liverpool :thinking: Trene med og kjempe sammen med noen av verdens beste spillere i sine beste posisjoner om en plass på et av verdens beste fotballag…

Håper han forteller Klopp at han mener er god nok, ønsker å bli i klubben og kjempe om en plass på laget…når en klarer å få 19 mill € for Solanke som spilte sjelden og ikke laget mål, tenker jeg at prismessig blir det liten forskjell i salgssum nå vs neste sommer, om Wilson tar en sesong i PL med oss og ikke slår til.