66. Trent Alexander-Arnold

Forsvaret er et problem nå

Nei. Vi har van Dijk og Matip i midtforsvaret, og Milner eller Brasis høyreback Fabinho ved siden av dem. Du krisemaksimerer.

Ja, her krisemaksimeres der. Vi har en meget sterk tropp og vi har et overkommelig kampprogram.

Og det siste er viktig. De neste to tre ukene har en helt annen kampbelastning.

Ikke minst. Det er ikke bare å bruke £60 mill nå. Hvem er tilgjengelig? Hvem er god nok til at vi kan bruke de etter skadesituasjonen er bedre også. Hvem slipper stopperen sin nå, med minimal mulighet til å erstatte?

To uker til neste kamp etter Crystal Palace kampen. Et par spillere er tilbake på vei tilbake relativt snart. Klopp kjøper ikke noen nå.

Håper heller ikke han kjøper noe nå, i hvertfall ikke en nødløsning som vi står stuk med. Vi kommer oss igjennom dette på en fin fin måte. Milner og Fabinho kan spille hb. Matip er på vei tilbake, det er ikke lenge til Gomez er fit igjen.

Jeg krisemaksimerer alltid. Spesielt når vi har sjangs på gull.

Vi trenger en bredere stall

Med de plasseringsevnene og offsidene Fabinho ødela i en kamp der vi hadde 80% ballbesittelse er det ikke et spørsmål om Matip er i kampform. Han spiller.

Matip som midtstopper, Fabinho som høyreback. Hoever og Masterson på benken.

Ha litt tillit til Klopp dere som misliker utlånet av Clyne.

Alt må stemme om denne gruppa skal lykkes i år. Det gjelder også internt.

Clyne ville bort og vi har gode muligheter på den plassen nå og normalt bedre om tre uker. Clyne kan heller ikke kalles noen god høyreback nå. At han gjør en så bra jobb mot MU sier også mye om at det er lettere å komme inn å fungere i et trygt system med gode spillere.

Det gjelder også Camacho.

Skadekrise er et ord som går igjen. Med det kampprogrammet vi har neste fem ukene, synes jeg vi har gode alternativer.

Vi har en mye bedre tropp enn i fjor. Alle som er med i troppen/ gruppa må ha en mulighet til å føle seg som en viktig brikke om vi skal lykkes.

Dette er noe Klopp garantert fokuserer på.

På samme tid i fjor kvittet Klopp seg med tidenes dyreste LFC-spiller. Noe som er et av de beste trekkene i moderne LFC-tid.

Her var det som forventet drama damer.

Jeg synes du overdriver en del her, men enig i konklusjonen. Selvsagt spiller Matip. Farta til de framme hos Palace vil ikke være heldig for Fabinho - som stopper.

Trege stoppere som er gode er vanligvis gode til å sette folk i offside, selv om instinktet sier at det lønner seg å ha forsprang. Forspranget de skaffer seg ødelegger offside.

Jeg har sett Fabinho i to kamper som stopper. Vi trenger ikke holde oss med et bedre 5 valg, men han konkurrerer ikke med de fire andre om en stopperplass om to stoppere er spilleklar.

Han brøyt foran og duellerte fint de gangene han måtte. Så noe var bra. Murray vant jo nesten ingenting selv om han la seg på Fabinho. Av og til bomma han på linja eller timing. Noe som ikke er uvanlig for en 24-åring på en ukjent plass. Så en del rusk. Men virkelig ikke krisespill. Er likevel enig i at han har fire bedre stoppere foran seg.

Det er mulig det er bare meg som er rarere enn dere andre her inne(går det an?), men jeg synes Fabinho har vært god som stopper. Fint å ha en som kan steppe inn ved behov.

Stemmer det, Fabinho behersket også den jobben med stor ro.

Du synes ikke det er dumt å låne ut en back når vi egentlig bare har en ren back igjen? Er ikke snakk om dommedagsprofetier. Men man må være forsiktig. Inn mot neste kamp kan forsvaret se slik ut: milner, fabinho, vvd og robertson. Det betyr 2 stk midtbanespillere oppbrukt. Så er nå Wijnaldum muligens skadet og man har plutselig en en dårlig midtbane! Jeg hadde skjønt det om Gomez var frisk på det tidspunktet Clyne vart lånt ut. Men skjønner absolutt ikke det når han var skadet

Jeg er også enig i at det virker rart å låne ut Clyne med de skadene som var/er.
Greit at Clyne ønsket seg bort, men det gjorde Mignolet også uten å få dra.
Jeg tror det ligger noe mer bak at Clyne er borte fra LFC.

Vi får håpe Matip er fit nok til å spille 90 minutter. Er i grunn stor fan av Matip men han er jo altfor mye skadet