66. Trent Alexander-Arnold

Har jo også Camacho i bakhånd. Han gjorde en grei jobb mot Wolverhampton.
Men jeg tipper Milner spiller. Han spilte jo på denne plassen før nyttår.
Fabinho flyttes opp på midtbanen igjen. Tror jeg.

Etterpåklokskap når man egentlig ikke vet om det er klokt er en bra sjanger! Så vidt jeg husker satte vi inn Lallana på vingen i CL-finalen og han var elendig, da hadde det vært bedre med en liten brasilianer. Hadde vi vært i finalen dersom Coutinho hadde vært i klubben? Umulig å si.

Må jo nesten være det? Virker som galskap å ha en 20-åring og førstevalget på midtstopperplass, som er ute med skade, som de to som skal spille back. I tillegg er Morene backup på venstre!! Gambling med mindre ham tenker å hente noen nye!!

VI får se om et par dager om det er noen som har blitt friskmeldt… Det skal jo gå greit hjemme mot Crystal Palace og Leicester nesten uansett.

Kan bli skummelt med Fab og Milner i uvante posisjoner bak, Zaha er mye skumlere enn hele Brighton angrepet alene :stuck_out_tongue:

Matip er jo frisk. Har trent en ukes tid nå. Han spiller.
Han mister jo ikke formen og ballfølesen selv om han er ute i et par/tre uker.

Matip kan selvfølgelig spill neste kamp. Han har vært i trening i over to uker nå med kontakt. Var ingen grunn til å risikere han mot Brighton, og derfor var han på benken. Jeg er ganske skråsikker på at laget på lørdag blir

Alisson

Milner-Matip-VVD-Robertson

Hendo-Fabinho

Shaq-Firmino-Manè

Salah

Lovren er mest trolig tilbake til
Leicester-kampen, og Gomez en til to uker etter den.

Hvorfor ikke tenke litt mer før meldinger skrives?

Gomez er i en perfekt kombinasjonsrolle for Klopp. Gomez skal bli en toppstopper, ja - men det er også viktig å la Lovren og Matip få kamper, både for å holde dem matchfit og for å holde dem happy. Derfor er Gomez både høyreback og stopper denne sesongen, ikke en som det er feil at må spille back innimellom.

Det gir oss to høyrebacker: Trent og Gomez.
Og det gir oss fire stoppere: Gomez, van Dijk, Lovren og Matip.

I tillegg har vi to høyrebacker til: Den ene er Fabinho, som er Brasils høyreback. Den andre er Milner, som er enda bedre egnet der enn som venstreback - som han spilte hele fjorårssesongen. Fabinho kan også spille stopper.

Dette gir oss fire høyrebacker og fem stoppere, ut ifra en pool på åtte spillere. Det er bra, og bedre enn på venstrebacken der Robertson, Milner og Moreno gir oss tre alternativet.

Noen vil innvende: Det der er juks, for Milner og Fabinho svekker midtbanen dersom de skal spille i forsvaret! Egentlig ikke, er mitt svar.

For det første skal det mye til om bare én av dem må det. Fabinho spilte sist, neste gang er Matip tilbake. Da blir trolig Milner back, men i maks to kamper. Uansett vil Wijnaldum og Henderson spille i tospann på midten, men trolig vil også Fabinho kunne joine dem. Keita og Shaqiri er der for en offensiv midtbanerolle. Igjen: Dette er ikke noe problem!

Klubber har ikke tre spesialister i hver posisjon. Fleksible spillere brukes og flyttes rundt. Slik holdes flest mulig av de samme spillerne på banen samtidig, selv om posisjonene endres litt. Men relasjonene beholdes og det kan være viktig.

Benk: Mignolet, Moreno, Hoever, Jones, Origi, Sturridge, Keita. Det lukter ikke svidd. Skjønner ikke hvorfor vi ikke også kan nærme oss City enda litt mer. Være kyniske og kjøpe når det trengs. Til overpris. Ja, gjerne. Så lenge vi får gullet.

Vi får garantert flere skader og hvis det gjør at vi rakner på slutten så tipper jeg mange her inne vil være enig med meg. Jeg skjønner ikke hva som er greia med at vi skal være Mr Nice gay og ikke kjøpe dyre spillere når vi bør.

Dette mannskapet tåler ikke en skade på VVD, Robertson eller Salah. Da er det for tynt.

Hmm.

Stavefeil

Håper ikke du vil kjøpe inn til tre posisjonet nå?

Av disse er VVD det mest kritiske. Milner kan steppe inn for Roberrson og på topp kan vi spille Shaqiri/Firmino/Mané. Men klart vi vil merke skade på Salah, slik alle klubber ville savnet toppscoreren.

Kjøper en del av innlegget ditt. Men ikke angående Milner. Han har vært stor på midten og trengs der.

Akkurat nå har han tilfeldigvis vært dårlig, men poenget er det samme

Ja. Jeg vil kjøpe inn til tre posisjoner.

Kjøp en fantastisk stopper. Da frigjøres Gomez til back, Fabinho til midten og Milner til en av de 100 posisjoner han spiller.

I tillegg har vi da bedre dekning på benk og kan rullere mer.

I januar?

For alt vi vet tror solskjær fans anno 2019 at det der er Salah :joy:

Først og fremst må stallen ryddes fri for ekstremt skadeutsatte spillere. En langtidsskadet spiller fører til økt kampbelastning på de som er friske, og igjen trolig større sjanse for økt skadefrekvens på de. Og sånn går no dagane.

Gomez er da langt bedre som stopper enn back, og jeg er ganske sikker på at det er i denne posisjonen han kommer til å blomstre i årene fremover. Liverpool trenger helt sikkert en ny stopper, men ikke på bekostning av Gomez.

Men vi tenker litt forskjellig. Jeg mener at det er en styrke at mange spillere er alternativer i flere posisjoner. Jeg synes det er fint at Fabinho kan brukes på ulike plasser, akkurat som Gomez, Milner, Ox, Firmino, Shaqiri etc. etc.

Det er ikke bare kjøpe en klassestopper i januar. Hvem skulle det være? Særlig hvis argumentasjonen er i tilfellet VVD blir skadet. Da kan det ikke være en middels stopper, men det må være en glimrende spiller. Han må også være så god at han kan gå inn og forstå spillestilen og levere bortimot fra dag 1.