66. Trent Alexander-Arnold

Synes ikke vi skulle solgt eller lånt bort en eneste spiller nå i januar.Når vi endelig har muligheten til å vinne PL er det bedre å ha ett par for mye enn å risikere noe.

Og ingen klubber vil selge sine beste spillere nå i Januar. Ville Liverpool gjort det ?
Klopp er prinsippfast. Han går for kun de spillerne han ønsker seg. De får han neppe nå. Derfor venter han nok til i sommer.

Tenkte meg om ja, i midtforsvaret skal vi stole på VVD, Gomez, Lovren og Matip, altså fire “spesialister”, VVD er den eneste spilleren der som egentlig kan stoles 100% på, tildels også Gomez, men han må nå brukes i større grad på backen. Matip og Lovren er utrolig skade utsatte og ikke førstevalg heller, noe jeg ser på som en under optimal løsning, spesielt i en sesong hvor vi har gode gullmuligheter.

Milner og Fabinho kan begge brukes i forsvaret, men begge er klart best på midten, og Fab sine kvaliteter er meget viktige mot lag som legger seg lavt, det så vi mot Brighton.

Det kunne leses slik :wink:

Det jeg så mot Brighton var at vi kontrollerte inn en seier og at vi ble bedre framover da Shaquiri ble tatt av.

Oja, jeg så at vi spilte ballen uten mål og mening i første og trengte at Salah vartet opp med litt magi og skaffet straffespark for å skåre :slight_smile: sliteseier ikke kontrollert, men vi ser ting forskjellig :+1:

Men dette er backup. Backup for backupen. Tre kamper pr sesong eller så. Vi kan ikke kbøpe en ekstra spiller av den grunn.

Hva heter Brasil’s høyreback på landslaget?

Milner i full fyr på midtbanen og Matip tilbake som stopper…
Vet dere hvor mange mål det har blitt i mot mad Matip og VVD bak??
Her var det nok mye ledig tid på jobben og skrivekløe som gjorde tråden plutselig så lang :face_with_raised_eyebrow:
Klopp med FULL kontroll :trophy:

En backup for backupen og begge er kronisk skada :stuck_out_tongue:

Digger Matip når han spiller, synd han er så mye skada :wink:

La oss avslutte. Vi to kan ikke diskutere dette. Vi har helt forskjellige virkelighetsoppfatninger.

Denne skaden overlever vi. Se til Tottenham som mister Kane og Son de nærmeste ukene. De har også andre viktige spillere skadet. Der er det krise, ikke bare er gull-toget gått, nå må de begynne å se bak seg på tabellen.

Vi er ute av FA-cupen, og takk for det. En kamp i uka, og en helg fri innimellom, passer oss perfekt de neste ukene. Allerede etter Dubai-turen begynner skadeomfanget å se bedre ut. Akkurat mot Palace vil benken bli litt svak, men ikke startelleveren. Den blir råsterk. Milner på høyreback er bedre enn TAA etter min mening. Jeg har sagt det før og sier det igjen. Talentet til TAA er stort, men spilleren er ikke voldsom pr dags dato. Han er junior defensivt til tider, både i alder og spill. Milner er tregere, men har enorm rutine. Vrient å passere han, da han er kjappere i tankegangen enn TAA.

Clyne har uansett fått så mye kjeft her inne, at jeg sliter med å se at noen virkelig kan savne han. Han er som Lallana. Jeg likte Clyne meget godt før skaden kom, men er ikke den samme etter. Knapt noe tap i det hele tatt.

Nå samler vi troppen og vrir safta ut av leggene mot Palace. Så er det hvile, mens andre skal slite og pådra seg skader. Dette går fint.

Sikkert greit :man_shrugging: vanskelig å se hvordan du mener at disse ikke er mye skada, men da er det umulig å bli enige :wink:

Han heter strengt tatt Danilo, men Fabinho er backup ja

Du har ikke helt kontroll på dette, synes jeg. Du undervurderer denne kampen. Kampen var en seriemester verdig.

Vi hadde XG-tall på over 2,2, og selv uten straffe så lå vi altså an til å score ett eller to mål. Blant annet hadde Salah, Shaqiri og Firmino gode sjanser til å score. Å holde ballen i laget, med en nykomponert backfirer og med en skadet høyreback, mot Englands beste dødballag (11 cornermål bl.a.), er sikkert ikke noe du setter pris på, men Klopp selv var godt fornøyd med at spillerne fulgte hans instruksjoner om ro og tålmodighet og risikominimering (sjekk pressekonferansen). Ikke vår beste kamp, men en moden forestilling.

Kanskje jeg undervurderer det, men du overvurderer XG-tallene dine til de grader. Sålenge de er greie er du fornøyd? Fornøyd mot City også, da var vel XG-tallene greie da og, men vi tapte kampen? Jeg syns ikke det hadde vært kult om vi endte opp på andreplass, selvom vi topper XG tabellen :wink:

Men syns samtidig det er bra at vi var solide bakover, Fab er en god nødløsning bak, da syns jeg bare vi mister en dimensjon i angrepsspillet :+1:

Ikke til de grader, vil jeg hevde. XG forteller altså hvor store sjanser et lag skaper. 2,2 på bortebane er ganske bra. Og minst like viktig, Brighton - som “alltid” scorer på hjemmebane - hadde et tall på 0,37. De var altså ikke i nærheten.

XG er per nå den beste indikator på tabellposisjon, det finnes ingen andre statistikker som kan måle seg en gang. Kanskje med unntak av klubbøkonomi. Koblet sammen med en rekke andre statistikker og mer kvalitative inntrykk er XG et godt redskap.

XG viste at vi var to mål sterkere enn Brighton. Å kalle det sliteseier blir derfor upresist, i min bok. Jeg tror nok du undervurderer viktigheten av å være solide bakover. Og mot Brighton var vi meget solide. Blant annet fordi vi beholdt ballen fremfor å avansere i rom sentralt som kunne føre til balltap.

Jeg var også fornøyd med kampen mot City, jeg synes vi spilte en god kamp. Vi hadde mer ballbesittelse, høyere XG-tall og City burde ha fått utvist en spiller. Alt dette på Etihad, selvsagt er jeg fornøyd med prestasjonen. Noe annet er galskap. Resultatet var jeg skuffa over som alle andre, men kritikk om at vi ble kledd av på midtbanen osv. er jo bare rør, og jeg betaler selvsagt ikke medlemskontingent i et slikt hylekor.

Ja, da ser vi ting forskjellig, men det er lov :slight_smile: selvom vi endte på 2. plass på xg-tabelle ifjor, ble det 4. på den som har noe å si, så må også være litt forsiktig med hvor mye du stoler på den :man_shrugging:

Ja. Altså en stopper nå i januar er min løsning

@MaddockMirror

Klopp not panicking over Trent AA injury - likely to miss only 3 games. Manager let Clyne go because he wants @JamesMilner influence in his dressing room and in team if possible…and back up full back (on both sides) offers opportunity. Gomez back next week too