66. Trent Alexander-Arnold

Det er riktig. Antall sjanser er irrelevant. Alle de seks topplagene har bedre netto målscore enn xg.

Junior i sitt spill? Ærlig talt, @vifo, her er du virkelig på bærtur.

Man er ikke del av Europas beste forsvar om man spiller som en junior.

Bærtur er vel ikke dekkende en gang

På bærtur i midten av januar??

Tja, jeg mener også han gjør en del juniorfeil.

Feks ved støting for høyt, for sent. Klikk klakk, så er motstander forbi med 15 meter.

Han kan også slite med posisjonering sideveis, når motstandere flytter ball hurtig over til hans side. Da kommer han en del ganger på mellomdistanse, og kan lett passeres på ett touch.

Den tredje juniorfeilen han har gjort, men blitt mye bedre på denne sesongen er posisjonering/ ballwatching i boks. Dessuten er det mange rutinerte som også ballwatcher, men feilen hører til juniorkategorien.

Totalt uenige med dere. TAA gjør selvfølgelig feil han som alle andre, men syns langt ifra at det er “en del”. Må heller ikke glemme at det ikke alltid er like mye hjelp å få fra de foran han heller.

Både Gomez(høyreback) og Lovren gjør flere og grovere feil en Trent.

memira-logo

Dei fleste lag pressar mest på vår høgre side ser det ut som. Det er også lett forståeleg. Mane er bedre defensivt enn Salah og har tydeleg større defensivt ansvar. Når VVD ligg på venstre side mens unge Gomez, eller Matip/Lovren nett tilbake frå skade spelar til høgre, er det klart det er mest å hente på den sida. Det gjer at TAA får fleire vanskelege situasjonar å handskas med. Då er det også naturleg at det blir meir feil frå backen på den sida.

Han har enno ein veg å gå, men eg blei imponert over korleis han reiste seg etter å ha blitt grunnlurt av route 1 frå Rashford i ein kamp til å putte Sane djupt i lomma litt seinare.

Joda, mulig jeg plukker litt godsaker i skogen, men det er lov det.

Jeg synes ikke han er dårlig. Jeg innser at han er ett stort talent. Det jeg vil frem til er at talentet pr dags dato er større enn spilleren. Vi gir han litt ekstra kred fordi han er ung og lokal, og fordi vi har stor tro på han i fremtiden. Men at han pr dags dato er en fantastisk back, er jeg ikke enig i.

Jeg synes TAA er det svakeste punktet i laget vårt når vi stiller med våre beste. Jeg er ekstremt godt fornøyd med kvaliteten på laget vårt, men TAA er den jeg kvalitetsmessig synes har lavest nivå. Om han hadde vært 28 år og navnet var Anti Bäckänen fra Finland, og han holdt samme nivå, tror jeg mange ville sett etter forsterkninger.

Om utviklingen fortsetter, kan muligens TAA bli en av verdens beste backer. Og da var det jo verdt å la han spille denne tiden.

Det er trolig en grunn til før at motstanderne presser på høyre side. Mister de ballen på venstre side så er Robertson ved motsatt dørlinje innen de rekker å omstille.

Jeg ville i hvert fall hatt betenkeligheter med å kjøpe en back med det navnet! :joy:

Fy fader, dette er humor.

Anti back, du liksom :slight_smile:

Enig hele veien :+1:

Ja, en forferdelig dårlig spiller.
Spilt 1502 min i PL i år og er en del av Englands beste forsvar. Han har 1 mål og tre assist i PL så langt denne sesongen. Han har holdt 0 i 10 kamper og Liverpool har kun sluppet inn 8 mål totalt i kampene han har spilt. Han har tre gule kort. Denne sesonger ble han 20 år. Leder PL og er en viktig del av pl beste forsvar.

Sist sesong spillet TAA 1573 min i PL hadde 2 assist og skåret et mål. Han holdt nullen 8 ganger og fikk 3 gule kort. Denne sesonger ble han 19år, spillte CL og kom helt til finalen. Kom på fjerdeplass i PL.

Heilt klart det største talentet i verden på HB og han er allerede ekstremt god. Ungutter i verdensklasse skal dere herje med, men Henderson han er fredet…

Gi meg styrke. :joy::joy::joy::joy:

Herjer noen? Tvert imot får han masse skryt, og så påpekes det at han ikke er ferdig utviklet. Og det er jo naturlig for en spiller i tenårene. Skulle da bare mangle! At dette vil komme på plass etter hvert er jo en selvfølge, og ingen ønsker ham ut av laget. Trent er svært god og vårt klare førstevalg på høyrebacken.

Disse kan det være litt uheldig å få i seg for mye av, da forsvinner en fort inn i en fantasiverden :sweat_smile:

Heller Milner enn Clyne på backen!

Skjønner ikke helt motstanden mot Clyne. Har han f.eks satt sin fot feil en eneste gang i de kampene han har spilt etter skaden?

Kanskje ikke verdt å bruke altfor mye energi på å diskutere Clyne nå, når jeg tenker meg om… vanligvis selges jo spillere som blir utlånt i den alderen. Sturridge er vel unntaket.

Hvem skriver du til her, og hva er det du vil oppnå?

Du fremstår jo bare utrolig bitter.