66. Trent Alexander-Arnold

Krangle vil vi helt sikkert. Vi har neppe sjans til å bli enig om best og viktigst er synonym eller to forskjellige ting. Nivået har hevet seg enormt på de 16 årene som er mellom Gerrard og Arnold uten at vi har nubbesjans til å få med det på en objektiv måte i diskusjonen.

En ting tror jeg vi alle kan være enige om. La Arnold ha en lang og skadefri karriere i Liverpool, slik at vi om 10 år krangler om kvaliteten på de nevnte spillerne.

Det er også veldig deilig å ikke være avhengig av én enkelt spiller. Uttrykket “å bygge laget rundt” får meg til å grøsse. Det er oppskriften på fiasko.

Det er et ekstremt høyt nivå på de fire bak, og de er uten tvil på nivå med de aller beste i våre stormaktsdager. Nå gjelder det bare å holde nivået oppe over tid, noe jeg ikke er bekymret for.

… og her skulle jeg foreslå å bygge laget rundt en engelsk stamme. Jaja… Det var tydeligvis ikke lurt.

#stråmannstråmannbukkenmin

Sjekk ut Trents siste ni kamper.

image

Det er virkelig ni assist på ni, det.

Kan vel kanskje også legge på én assist til å hhv. kampene mot Barca og Wolves også. Gjør jo tallene enda mer imponerene.

Burde satt han ut av laget etter Chelsea-kampen.

Bare for morroskyld: sett at TAA var HB på feks. Palace. Hvor mye tror dere vi måtte ut med hvis vi skulle kjøpt han i sommer?

26 år gammel ving med 15 målpoeng på 34 kamper vs 20 år gammel høyreback med 13 målpoeng på 27(2) kamper.

Førstnevnte verdsatt til £100 mill.

Hmm. Hadde vi hatt råd?

Helt umulig å si, hadde TAA spilt høyreback på Crystal Palace så ville han garantert ikke stått med 13 målpoeng som han oppnådde i Liverpool denne sesongen. Som sagt så ville han ikke oppnådd 13 målpoeng, og det er jo ikke sikkert han ville vært landslagspiller heller. Så alt mellom £20 og 50m en plass vil jeg tippe.

Legger dette ut her også.
Tror vi kan være FRYKTELIG glad for at TAA er scouser, der har vi en klassespiller i over et tiår.

Sjansen for at Spania lokker for mye er vel mye mindre i dette tilfellet.

Basert på hvor profesjonell han allerede er, prestasjoner og hva han gjør for lokalsamfunnet, at Trent skulle dra er like utenkelig som at Carragher eller Gerrard skulle dra. Om 15 år omtaler en kaptein Trent Alexander - Arnold som en sann legende, og sammenligner ham med Hendo, Gerrard, Hyypia, Fowler, Barnes, Rush, Hansen, Neal, Thompson, Dalglish (Sikkert hoppet bukk over noen nå).

TAA er 20 år og har spilt i VM, og nå skal han spille sin andre CL finale, for en reise han har hatt de to siste sesongene. Det er nesten som Alice in wonderland.

Vi har nok verdens dyreste høyreback. Og han elsker å være i Liverpool FC.

Om vi legger til en antagelse om at prestasjonene hans denne sesongen hadde vært akkurat som de har vært, men for en annen klubb, i tillegg til det at han er engelsk, 20 år gammel og har flere år igjen på kontrakten, så vil jeg tippe prisen hadde ligget på et sted mellom 60 og 100 millioner pund.

Enig med artikkelforfatter der. Jeg er ganske sikker på at TAA kunne gjort en god jobb som indreløper. Men han gjør en glimrende jobb som høyreback, spesielt de siste ukene, og vi trenger han mer der.

Flott portrettintervju i the Times

Snakket vi ikke om dette i går, @Gaute65?? Å plutselig lage aktivitet i en spillertråd som vanligvis er rolig??

20 år og allerede en Legende :heart_eyes: