66. Trent Alexander-Arnold

Tenkte å kjøpe drakt med TAA på, men tør ikke pr nå da jeg føler meg ganske sikker på at han endrer drakt nr før neste sesong

Hvilke forsvarsummer er eventuelt ledige pr nå, noen som har oversikten? :slight_smile: Det blir vel noen ekstra ledige i form av overganger på Clyne og Moreno.

Når Firmino byttet fikk jo folk lov å levere tilbake for signatur. Kanskje en kalkulert, men verdt risiko?

Clynes nummer 2 blir sannsynligvis ledig, med mindre han blir værende i klubben. Dersom Clyne forsvinner er det naturlig at Alexander-Arnold tar over nummer 2.

Ellers irriterer det meg at Fabinho har nummer 3, det skulle selvfølgelig venstrebacken Robertson hatt og ikke en midtbanespiller.

Ja, Arnold tar nok nr. 2 fra Clyne.

Moreno har jo 18, så mest sannsynlig ikke like aktuelt med hans nummer for Robertson. Samtidig så kler jo Robertson å ha et høyt draktnummer (26). Han er liksom typen til det, tilsvarende Carragher som alltid hadde 23 :slight_smile:

Det er vel ikke så mye vits i å bytte fra 26 til 18. Så lenge 3 og 6 er tatt, tipper jeg Robertson beholder 26.

Jeg syns nummer 66 er litt kult jeg da, så håper ikke han bytter :slight_smile:

Hvem er TTA?

obs. rettet

For all del, men Tren Talexander-Arnold kunne sett litt rart ut. :slight_smile:

Ja det er faktisk er godt poeng.

TAA er en jovial og fin kar - vil tro at han hadde gjort det samme som Firmino om han hadde byttet draktnummer…

hmm…

Kan ikke helt se for meg Trent bytte til et nr som f eks 2. Jeg har en fornemmelse om at han ender som Midtbane/Kantspiller over tid og derfor kunne han kanskje hatt nr 6 hvis Dejan går, men 2 blir for «lavt».

Nå har vi jo ganske høye tall i bakre rekken vår med Robbo #26, TAA #66 og Matip #32 så vi får se om de rydder opp etterhvert:)

Men hvorfor har han 66? Det er sikkert fordi 6eren er det han egentlig ville ha. Pluss at han er djevelsk god, bare for snill til å ikke ha enda en 6er på ryggen.

Er strukturen slik at 1 til 32 er forbeholdt førstelaget, mens 33 og opp til XX er reservert U23-spillere idet disse tas ut til førstelaget? Og så er nummerne etter det ikke aktuelle hvis en spiller fra lavere aldersbestemt nivå skulle bli førstelagsaktuell? Og så beholder noen rett og slett nummeret fordi de er vant til det, bringer lykke etc.?

Vel, tallet 78 har alltid betydd mye for meg. For det første var nummer 7 draktnummeret mitt i barne- og ungdomsfotballen. For det andre var mitt forbilde Gerrard, som bar nummer 8. Altså 78. Siden har jeg ofte brukt 78 bak ulike typer nick og brukernavn.

Som angrepsspiller ville jeg nok tatt nummer 7 hvis jeg hadde blitt hentet til Liverpool. Deretter 9, 10, 17 eller 19. Hvis alle fem var opptatt så tror jeg faktisk jeg ville spilt med 78 hvis jeg fikk lov til det. Balotelli fikk jo 45, og Skrtel hadde 37.

Hvorfor 78, og ikke 15 eller 56?

12, 13, 15, 16, 18 er tall jeg ikke har noen relasjoner til på samme måte jeg har til 7 og 8, som blir 78. Hvor får du 56 fra?

7 x 8
Blir i mitt hode nærmere relatert til de to tallene enn 78 :slightly_smiling_face:

Balotelli spøkte med at han fok 45 fordi 4+5=9, men at grunnen var at han hadde hatt det fra tidligere og gjort det bra med nummeret på ryggen.

En vakker liten detalj som nå har bill tilført Arnolds «profil» på Transfermarkt: