9. Roberto Firmino

Er du full allerede? Litt tidlig til å være en søndag…

Googler du brukernavnet mitt så finner du mitt virkelige navn på et tasteklikk. Er ikke noe mening å prøve å fremstå bedre enn andre, men på forum er det viktig å reflektere over det man skriver og backe det opp med argumenter. Å slenge ut påstander slik mange er blitt veldig flinke til anser jeg som spam og særdeles unødvendig for trådenes sammenheng. Da er det bedre å ta seg en tur til nærmeste speil og bare si det til seg selv.

Ja , helt klart. Man kan si hva man vil men toppspillere vil spille CL… sånn er det bare!

Taffarel, Robinho og Fred, var noen jeg kom på i farta, og jeg har skjønt du liker Lucas godt, men all pratingen og opphausingen hjelper ikke på kvaliteten.

Ser på livestream av Firmino at han er ute og fester å drikker i en eller annen kebabtralle. Får håpe det ikke blir mer fyllekjøring nå da.

Jo som var innom Everton var nok rimelig langt unna verdensklasse. Har nok også vært drøssevis av andre som har fått en god del spilletid på Brasil uten at de var blant de aller beste i verden.

URL?

Er/var på Instagramen hans

Er det bare jeg som opplever en ustabil sitatfunksjon fra iOS?

Aha. Følger ingen spillere på Instagram.

EDIT: nå funka sitatfunksjonen. Holder jeg på å bli gal…?

Ser lucas er inne å skriver på streamen hans :joy:
Ble mye roping på Lucas fra Firmino og de andre i bilen da. Stemningen er høy, og promillen er på vei opp også.

Men musikken var så jævla grusom at jeg måtte skru av.

Lenge før han faktisk ble brukt som spiss syns jeg at han var det nærmeste vi hadde Suarez i troppen. Det er noe uforløst med Firmino. Han har noen heidundrende langskudd, men lite uttelling på disse hittil. Han kan heade, skyte med begge bein… og bommer litt for ofte på store, store sjanser. Ikke ulikt Suarez.

Jeg har derimot hele tiden ment at han kun burde spille midtspiss (i motsetning til hva Suarez gjorde).

Er helt sikker på at Firmino kan bli en 17-22 mål per sesong-spiss, allerede fra kommende sesong. Salah-signeringen hjelper veldig på med å la Firmino slippe vikariat i andre posisjoner. Det vil øke antall mål.

100 % enig, det er ikke mange spisser jeg ville bytter firmino mot med den spillestilen og formasjonen vi brukte i fjor.

Men vet noen hvordan firminos mål-per-minutt bidrag var i fjor dersom man ekskluderer tiden han spilte ving? Jeg har en magefølelse på at den ikke er så verst, men har ikke data til å backe det opp;)

Ligger på transfermarkt for dem med nysgjerrighet, tid og excel…:slight_smile:

Alle kamper;

Kun som midtspiss;

Dersom transfermarkts info er korrekt ser det ut til at forskjellen er ubetydelig.

Tror likevel han vil være mest effektiv sentralt, og da helst med minst ett hurtigtog ved siden av seg i angrepet.

Skuffende, tror magen min trenger noe sterkt for å finne tilbake til godfølelsen…

Herlig orddeling :slight_smile: Selvfølgelig spiller verdensklasse

Jeg tror Firmino kan gi oss 17-22 mål per sesong - allerede fra denne sesongen. Nå har han knappe to uker på seg til å skru på formen et par hakk oppover. Førstetouchen hans har vært heller svak over flere kamper nå, og håper han vil vise snarlig tegn til bedring allerede i morgen.

Mr.Colgate👍
For en kamp! MoM i dag i mine øyne…:trophy: