9. Roberto Firmino

Helt fair å mene det. Jeg synes rødt ville vært strengt, men enig at det må gis minimum gult kort.

Voldelig oppførsel straffes ikke med gult

synes ikke rødt hadde vært skandale, hlogate har tapt ballen også dytter han firmino inn i et reklameskilt, så det er jo bare på faenskap. Må kunne sammenlignes med å tråkke på en spiller etter en duell eller en eller annen etterslenger. Ingen av delene nødvendigvis farlig men kan bli rødt av det.

Er det kun beskyldningen om rasisme som skal vurderes?

11 kampers karantene på Holgate er det eneste riktige her; 8 for uriktige beskyldninger og 3 for dytten.

Det må snart lages en ny definisjon eller et nytt ord. “Rasisme” er oppbrukt, utnyttet og misbrukt de siste 10 årene. Holgate og Firmino er så jevnebrune som man får det… Mason Holgate virker som en ekkel type og så slik ut hele kampen.

Det er ikke oppbrukt, det har bare utviklet seg. I utgangspunktet var rasisme kun knyttet til rase, men har utviklet seg til å også omhandle f.eks, f.eks. Hudfarge og religion. Disse tingene er veldig ofte sterkt knyttet opp mot rase i uansett, så det er blitt et samlebegrep for diskriminering på bakgrunn av hvem du er. For meg er det greit.

I gamledager så ble alle typer datamaskiner for hjemmebruk definert som PC. Personal Computer. Prøv å si til folk i dag at MAC er en PC :-p

Uttrykk forandrer seg, det er svært mange ord å uttrykk som har gjort det. Vi trenger ikke et nytt ord, vi trenger bare å akseptere at bruken av ordet har utviklet seg i takt mer samfunnet vi lever i.

For min del, hvis Firmino faktisk har slengt rasistiske gloser, så håper jeg klubben håndterer det bedre enn med Suarez. Da fikk klubben en stor ripe i lakken. Det fikk vi i somme også med VVD sagaen. Vi trenger ikke mer sånt. Det er greit å reagere når man blir dytta på den måten, men rasisme er veldig veldig dumt og urutinert.

Uttrykket har vel ikke utviklet seg. Språket har bare blitt fattigere. Når folk ikke aner hva ting heter, men tror det er rasisme, så er det et uttrykk for ordfattigdom og ikke utvikling av språket.

Om Holgate greier å bli offeret i denne saken, så er det nok en bekreftelse på FA sin inkompetanse.

Lurer på hva slags presedens de forholder seg til om det viser seg at han har slengt med leppa.

Negrito = 8 kamper
Fcking black cnt = 4 kamper

De gjør det lett for seg selv.

Firmino er ikke engelsk landslagskaptein, så blir nok helst 10 kamper…

Hvis Firmino sa noe han kommer til å bli straffet for, og den egentlige synderen, Holgate, slipper unna, så har dette med rasisme gått for langt. Vi kan da i så fall slå fast at det er farligere å kalle en person for noe, enn det er å lempe en motspiller over reklameskiltene og opp på tribunen. Firmino selv kunne blitt alvorlig skadet, i tillegg til publikum som satt der.

Utrolig svakt at dommeren ikke ga Holgate rødt kort, og latterlig hvis FA nå skal statuere et eller annet eksempel, dersom de finner at Firmino sa noe “forbudt” til Holgate. Firminos reaksjon er uansett fullt forståelig etter behandlingen han fikk.

Dagens beste! Forøvrig et klart rødt i min bok. Håper dette bare får etterspill for Holgate. Forøvrig bra oppsumert av @Bale . Firmino ser ut til å ha sitt på det tørre.

Da blir det slik.

For at språket skal bli fattigere, så må ord forsvinne. Jeg kan ikke se hvilket ord i denne saken som har forsvunnet og gjort språket fattigere. Vi vet vel fortsatt ikke HVA som har blitt sagt, og skal vel derfor ikke si så mye om hva vi mener om eventuelt straff før fakta ligger på bordet.

Det har blitt «populært» å forsvare retten til å diskriminere, enten det er frisører, camper som nekter innvandrere, eller retten til å hetse visse religioner. Retten til å «si hva man mener» uten å bry seg om god gammeldags folkeskikk.

Personlig sier jeg kick racism out of Football. Verden er full nok av drit om ikke vi skal dra det inn i fotballen også, men jeg er vel snart i mindretall som ønsker at folk skal behandle hverandre med en slags grunnleggende form for respekt.

Rasisme mot religion som du kaller det var i gamledager blasfemi. Hva de andre ordene du kaller rasisme husker jeg ikke hva var, men de har et eget spesifikt uttrykk. Når man sauser alt sammen med et ord og kaller det rasisme, så forsvinner de beskrivende ordene. Den vanligste grunnen til at folk sauser alt i færre ord er ar språket deres ikke holder til å være spesifikke, altså ordfattigdom.

Pass på nå folkens så ikke vi havner ut på en religionsdebatt. Sier ikke det har skjedd, men sier bare at det er best det unngåes.

Blasfemi er noe annet. Det kan også utøves mot egen religion og går ikke på diskriminering eller spottende av mennesker av en religion. Det går på spottelse av en gud.

https://lh3.googleusercontent.com/-ixhm5-9SWLM/WlAc_ZMRr-I/AAAAAAAAPy0/w8OVVFYtJLU3HzGUr2J3UUK7LFf5bZ8yQCJoC/w663-h1177-n-rw/2bfbc9c4-756b-4fe4-bbcf-c1ea6d0399d4

OK. La meg prøve igjen. La oss ikke ha en religionsdebatt her inne. Neste post om religionskritikk eller lignende sletter jeg. Dette er en spillertråd

Hva mener du? Det er soleklart farefullt spill, med berettighet håp for å skade motstanderen - i alle fall stor sannsynlighet for det. Hadde Firmino vært litt mer kynisk eller uheldig, og ligget der og sett nokså død ut, så ville Holgate vært i dusjen nokså rett etter at dommeren kom til åstedet.