9. Roberto Firmino

Nå var det vel ikke akkurat å synliggjøre dem jeg gjorde.
Men jeg bagatelliserer heller ikke viktigheten av å ha en sterk vennekrets når man flytter til et nytt land, og han har mistet to lagkamerater + deres familier fra samme land i løpet av 6 måneder.
Jeg tror det ville hatt en negativ effekt på enhver av oss, og det at de tjener bra på å spille fotball har da ingenting å si i så måte.

Jeg må bare spørre, tror du virkelig alle profesjonelle fotballspillere spiller fordi de elsker det, og ikke for at de er gode til det og det er godt betalt?
Hva får deg egentlig til å tro at ganske mange ganske enkelt ser på det som en jobb?

Jeg skrev vi:) Tror ikke han har venner fra Brasil i Barcelona heller. Venner er jo ikke noe statisk, de finner du på de mest uventede steder om du er åpen for det. Når Coutinho kom til Liverpool hadde han heller ikke venner her, men det ordnet seg jo fint. Om det skulle ha så stor negativ effekt med “langdistanse vennskap” så bør ansatte i militæret og deres familier få hjelp etter all flyttingen og “brutte” vennskap som de opplever:)
Om du er fotballspiller er du klar over at tiden din i en klubb er usikker. Svært gode fotballspillere jakter trofeer og klubber som kan gi dem det. Vennskap kommer langt ned på listen, men er for all del ikke uviktig for det.

Noen ser nok på det som en jobb akkurat som jeg gjør med min. Men om jeg mislikte jobben min og den preget nærmest 24-timers av døgnet mitt så ville jeg sett meg etter noe annet å gjøre. Det tror jeg en fotballspiller også ville gjort.
Mestring og penger gjør jo at om du ikke elsker jobben din så er det fint likevel. Veldig sjeldent gode fotballspilleren møter veggen grunnet jobben sin:)
Coutinho tror jeg elsker å spille fotball:)

Neste er vel at Firmino har “kjærlighetssorg” og må reise etter til Spania!
Faen i h…, med den lønna får de pinadø akseptere noe ulemper i livet også!!!

Hvis du hadde en kontrakt med en entrepenør og han stakk da halve bygget sto ferdig. Ville det være greit ?

Jeg hadde faktisk ikke lest nyheten om at han offsielt sier at han savner Coutinho, kun lest andre sine tanker om situasjonen på forumet. Men når han først forteller om dette i media så blir mitt innlegg irrelevant, ja.

Nei, da hadde entreprenøren blitt saksøkt om det ikke var en svært god legetim grunn for at entreprenøren ikke fullførte arbeidet.

Jobber du under langtidskontrakter på 4-5 år av gangen? Hvis du ikke gjør det så er ikke din arbeidssituasjon lik en fotball-spillers arbeidssituasjon.

Til den lønnen, og med tanke på at de bare må holde ut noen år, så tror jeg faktisk ikke de hadde sett etter noe annet nei.

Forstår ikke helt hvor du vil. La oss si at jeg har langtidskontrakter. Hva så?

Samme sak med spillere mener jeg, allefall midt i sesongen når man er med i cl osv.
Ps (og ikke myntet som svar til deg) Firmino må jo få savne kompisen sin, tviler på at det påvirker livet hans i stor grad, verken følelsesmessig eller fotballmessig. Spekulasjon fra min side, men Firmino er en stor gutt.

Kan du gi meg noen eksempler på eksspillere/fotballspillere i toppklubber som misliker å spille fotball, men holder ut grunnet lønn?

Er på feil tråd, men siden det er fokus på det sosiale her så poster jeg her.

Jeg har inntrykk av at mange av våre spillere er etablerte familiemenn. Familiesituasjon påvirker tankegang. Har noen oversikt over hvor mange som er gift, har barn osv?

Wikipedia har, knock yourself out. :stuck_out_tongue:

Du skrev at du i en gitt situasjon ville sett deg om etter noe annet å gjøre. Poenget mitt er at dersom du jobbet under en langtidskontrakt som gjorde det ulovlig for deg å jobbe for andre enn din nåværende arbeidsgiver og ditt arbeid var verd haugevis med penger for din nåværende arbeidsgiver så ville ikke det vært et reellt alternativ med mindre du ble enig med nåværende og en potensiell ny arbeidsgiver om en form for kompensasjon.

Har ikke sjekka alle mann, men mitt inntrykk er også at de aller fleste spillerne våre fra ca midten av 20-åra og opp er gift og mange av dem har også barn.

Hvis jeg var under langtidskontrakt og tjente gode penger, la oss si som fisker i nord norge, hadde jeg nok vurdert å bytte til en båt i middelhavet, hvis eieren av den båten kjøpte meg ut av kontrakten og ga meg høyere lønn. Hvis da i tillegg nesten alle på den båten snakket ett språk tilnærmet likt mitt eget, hadde valget vært ganske enkelt.

Er det noen som har lest noe mer angående Firmino og høringen etter fa cup kampen?

Det er nettopp det som er poenget mitt. Med mindre lovverk eller ordlyd i kontrakten sier noe annet så er det opp til nåværende arbeidsgiver hva den mener er rimelig kompensasjon for å heve kontrakten.