9. Roberto Firmino

Jeg vet ikke hvilke ledelseteori som lanserte dette først. Jeg har sett mange undersøkelser med samme resultat. Jeg husker ikke alle, men de jeg husker ble startet med utgangspunkt i at rike land ikke skåret så mye bedre enn fattige land på store undersøkelser om lykke.

Har hørt/lest omtrent det samme, men har ingen link her og nå. Det er en korrelasjon mellom penger og lykke til et visst nivå (typisk der du slipper økonomiske bekymringer), så er det ingen korrelasjon lenger.

I forhold til trivsel vil jeg tro at familien sin omgangskrets er viktig. Firmino er jo stadig vekk på jobb i form av bortekamper og annet. Han blir gjenkjent på gata og får nok tiden til å gå.

Ektefellene har trolig store mengder dødtid. Barna har sannsynligvis skole eller barnehage. Det er antakelig mange som har hushjelp og gartnere til å ta seg av arbeidet. Da er det viktig å ha en omgangskrets man trives med.

Du skriver altså at det er “vås” og “dumt” at noen bringer Firminos sosiale rammer på bane, at det er dumt at noen er redd for at betingelsene rundt Firmino har blitt så mye endret det siste året at det kan -
igjen - kan - gå utover prestasjonene. Jeg er uenig i dette. Det er ikke dumt å vurdere dette aspektet. Det er ikke vås. Ingen har skrevet at “nå blir Firmino dårligere” eller “nå drar Firmino også”.

Om “jeg fyrer av” får være opp til andre å vurdere, men jeg synes selv at jeg skrev relativt edruelig og dempet. Dere avfeier fullstendig muligheten for at salget av Coutinho kan påvirke Firmino. Er det lurt?

…og selvopplevd.

Veldig enig i dette.
Kan trekke det så langt som å si at trivsel er alfa og omega. Herunder selvfølgelig kompiser.

Noen klubber er veldig flinke til mottakelser og inkludering i fellesskapet, og har en god kultur for det - så man får gode kompiser. Tomrommet kommer når de slutter, eller du gjør det selv.

Argument som at de tjener så mye, kan reise så mye etc er bare tull. Det er trivsel i hverdagen som teller.

Edit: Skjønner heller ikke argument som “kunne ha ventet 5 mnd til.” Er begeret fullt, så er det fullt.

Liker godt sistesetningen din.

Glem heller ikke at Klopp og ledelsen faktisk solgte Coutinho fordi de ville unngå at harmonien og trivselen i spillergruppa skulle bli forsuret, så det er i alle fall tydelig at lederskapet i Liverpool anerkjenner trivsel og harmoni som faktorer å regne med…

@Hammock: Du har helt rett - en spiller velger ikke bare hvor han vil spille etter lønningsposen. Å trives, føle seg ønsket, oppleve utvikling og jobbe et sted hvor selv byen oppfyller endel minstekrav, er viktig. Slik det er for stort sett oss alle?
Dette gjelder da kanskje også Couthino, regner jeg med? - Da må det være greit at spillere som ønsker det må få gå. Til gjengjeld betaler kjøpende klubb en høy pris. Slik vi gjør med Keita nå.

Jeg tror du misforstår meg :wink: Sosiale aspekter er aldri dumt å bringe på bane. Det jeg synes er dumt og tøv er at mange svartmaler situasjonen og ser for seg Firminio sin “bortgang” allerede fordi Coutinho forsvinner.

Jeg er trygg på at Coutinho ikke ville hatt det vondt i Liverpool i årene som hadde kommet. Han har trivdes i byen, kan det virke som, men Barcelona er dessverre et trekkpapir vi ikke kan konkurrere mot. Men jeg tror Coutinho ville ha levert varene i Liverpool fremover også, jeg tror også at romantikken med Barcelona ville ha bleknet mye etterhvert. Som så mye annet i livet. Som vi ser av de Gea i United for eksempel.

Min favorittsjokolade er Walters Mandler, men jeg ville ha klart å spise noen plater med Firkløver også. Coutinho har etter alle solemerker ikke hatt det vondt i Liverpool, selv om vi ikke kunne tilby Walters Mandler. Men Firkløver fikk han:)

Fy søren, nå fikk jeg lyst på Walters Mandler.

Det er jeg enig i.

Å ja, hvem gjorde det? Kanskje jeg ikke har lest tråden godt nok.

Fikk lyst på kinderegg jeg :joy:

Slutt!

Nyttårsforsetter, nyttårsforsetter.

Kjenner til det problemet…

Hmmmm :wink:

:smirk: How YOU doin @Ciedre?

Walters Mandler er sykt god! De med karamellsmak også…

Jeg liker hvordan du skriver De og ikke den…

Skulle inn å lese om Firmino, men endte visst opp på et diskusjonsforum for sjokolade😅