9. Roberto Firmino

Kveldens kamp mot Swansea kan være Firminos første kamp som kaptein, med Hendo skadd, Mignolet benket, Coutinho solgt og Milner og Lovren muligens benket…

Artig gjensyn. Ikke minst at ManU-spilleren som Fowler rundet har nr 20 på ryggen. Hvem var det med det mørke håret i 1995?
Solskjær skrev jo under for Ferguson i 1996…

Jeg mener at nummer 20 på Manchester United er Gary Neville.

Stemmer nok det.

Hva i all verden gjør dette her i Firmino tråden da?

Mye skryt til Firmino om dagen, fortjent er det også. Jeg må ta av meg hatten for hvordan Firmino har vokst i spissrollen, jeg har vært ganske kritisk til effektiviteten hans og muligens mangel på naturlig innstinkt for mål slik som de beste spissene har og har lenge ment at vi trenger å hente en slik spiss for å avgjøre de tette kampene, 0-0 og 1-1 kamper osv. Men nå begynner jeg å endre litt standpunkt på dette og det virker som bare Firmino vokser og vokser som spiss og jeg tror han vil bare blir mer og mer effektiv i hovedoppgaven som spiss, nemlig å putte ballen i nettet.

Nå ønsker jeg meg istede et stort talent fremfor et ferdig produkt på spissplassen til sommeren. Jeg tror Sturridge, Ings og Origi mest sansynligvis er ferdig til sommeren og da sitter vi igjen med Firmino og Solanke. Håper vi kan sikte oss inn mot et spesielt talent

Hva får deg til å tro at Solanke som i sommer ble kåret til U20 VM sin beste spiller, ikke er talentet du ønsker deg?

Har fortsatt tro på både Ings og Origi jeg, selv om troen på Ings er klart høyere enn troen på Origi

Jeg har aldri sagt noe om at jeg ikke tror på Solanke, synes han virker svært lovende. Det ene utelukker ikke det andre. Det er rom for 2 talenter.

Hva med et talent som ligner Firmino i spillestil? Det må jo være det ultimate.

Gi meg en med litt større fart og et bedre skudd. Ellers, ja takk til alt Firmino har.

Om man har alt Firmino har og attpåtil større fart og bedre skudd tror jeg ikke man er “et talent”, men “verdens beste spiller” :sunglasses:

Jeg kunne jo også bedt om hodespillegenskapene til Ronaldo for 5 år siden. Eller dribleegenskapene til Messi eller Suarez. Mange ting som kan forbedres.

Bonuspengene renner fremdeles inn på kontoen hans.

Var inne og tittet på karantenefaren. Firmino har jo bare feiret to PL-mål. Litt flere mål kan man vel vente av en midtspiss?

Kanskje Manchester Unted burd tenkt det samme med Lukaku, siden hans scoringsfrekvens har stoppet opp.

Verdt hvert pund!

Om han scorer 30 istedenfor 20 mål er jeg sikker på at klubben synes £850 000 er en helt OK sum å bla opp.

“People say he does not score enough. What?!” Klopp said in July. "He is the best player without scoring with how well he reads the game for the benefit of others. Outstanding!

Bra uttelling på våre to. 72 målpoeng er hellt fantastisk. Klarer de 100 før sesongen er over ?
Og nå kommer Mane også. Tenk om Coutinho også fremdeles var med.