Akademiet og spillerne som er der

Fair enough!

Poenget mitt er at jeg synes du er for bastant på de yngste spillerne. Å plukke ut Edvard som “the one to watch” fra U18 synes jeg er for tidlig.

Enig ang Ojo og Wilson. De har ikke hatt den utviklingen som tilsier at sannsynligheten er stor for at de slår i gjennom.

Adekanye og Juanma setter også jeg i båsen under. Herbie Kane glemte jeg, men er usikker på han. Allan er det vanskelig å spå om.

Solanke er selvsagt et emne. Glemmer fort at han er så ung som han er. Grujic vet jeg ikke hva jeg skal kalle, men potensial har han fortsatt. Ejaria har jeg aldri helt fått taket på. Strålende på en del ting, men synes han mangler mye på en del annet.

Tja, jeg la vel inn en del forbehold i det første innlegget mitt. Av de tjue-tretti kampene jeg har sett med U18 de to siste sesongene, så har jeg ikke sett andre spillere som har vist det samme toppnivået som Tagseth i alle fall. Det kan jeg være bastant på. Han er definitivt the one to watch. Men som du sier over, veien til seniorfotballen er lang altså. Så det er jo langt fra sikkert at Tagseth tar de nødvendige skrittene. De formative årene kan bli brutale. Men som talent rager han skyhøyt.

Ellers anbefaler jeg deg å se på Juanma når du kan. Meget spennende backtype. I den moderne fotballen blir backene bare viktigere og viktigere. I helga hadde Robertson flest berøringer av alle (134) i Liverpool, og mot Hoffenheim så lå både Moreno og Arnold helt øverst.

Juanma krysser av på alle bokser for en fremtidsretta back.

Jeg synes også Juanma er spennende. Det er mer muligheten til å nå potensialet jeg er spent på der. Det virket som om det stoppet litt opp i Barcelona, og han har vel slitt med en del skader også.
Enig ang backplassene! Jeg synes det er veldig kjekt at vi denne sesongen kanskje skal ha vår egen unggutt TAA og en “ukjent” skotte på to av de viktigste plassene i laget.

Og ikke glem potensiale til joe gomez. Jeg tror han kan bli en stjerne for oss. I en back posisjon eller som en CB. Har alle forutsettninger til å bli en stjernespiller.

Ja, tenk om Arnold og Robertson kan bli stabilt gode som backer i Liverpool. For en seier for fotballen.

Har stagnert noe, ser vi, men som CB har jeg fortsatt stor tro på han.

Absolutt, skaden han fikk kan ha gjort veldig stor skade på hans fremtidige karrierer. jeg tror uansett vi har langt ifra sett det beste fra han, det er veldig mye fotball i den gutten og iløpe av sesongen ville jeg ikke overrasket meg om han var blant våre beste midtstoppere.

Er Juanma skadd?
Venstre back i går var Hart, og fortige kamp og, vel?

Venstrebacken på u18 sist var meget god. Enormt god fot, og hadde noen flotte gjennomspill og pasninger i mellomrommet.

Driscoll-Glennon. Absolutt en spiller som er verdt å kikke litt på. Så ikke kampen i går. Hvordan klarte han seg defensivt? Han har tidligere vært noe trigger-happy.

Det er helt sant som sier at det er mange som faller igjennom i 16 . 18 års alderen, men det virker for meg som om Tagseth har det lille ekstra som skal til for å lykkes på et høyere nivå. Jeg har god tro på at Tagseth vil oppnå suksess med Liverpool.

Tagseth? Han er Liverpools nye Gerrard, trodde alle visste det😎

Nå er gutten fra Frosta på YouTube.

Liverpool u19 v Sevilla u19 på Viasport1 / Viaplay nå for de som er interessert. 16 år gamle Edvard Tagset er med fra start.

Morsomt at han får såpass tillit!

Han har allerede fått vist god teknikk, gode overblikk og energisk spillestil!

Og Ben Woodburn viste ved scoringen at han har et annet nivå inne enn de fleste andre utpå der! Strålende forarbeid, selv om armen kanskje var med i begynnelsen av angrepet.

Curtis Jones klarer seg også meget bra.

Rørende bilde her nå, i bakgrunn står Gerrard, og i forgrunn står Tagseth med ryggen til kamera. Nummer 8 på ryggen.

Guttene klarer seg godt. 3-0 til pause. Gerrard har hatt en fin start med dette laget.

Ingen tvil om at hurtighet er en viktig ingrediens i den offensive stallen blant ungdommene. I dagens kamp har jeg “oppdaget” to nye med mye fart: Liam Miller og Bobby Adekanye.

Og arbeidshesten på midtbanen, fra Norge, imponerer også på dette nivået!

Flott å de at Gerrard begynner å få mye ut av dette laget, føler meg temmelig sikker på han vil oppnå suksess på akademiet.

Morsomt å se U23-gutta mot West Ham. Lett å se at det er U-laget til Liverpool. Flytende, raskt angrepsfotball og tidvis litt stotrende, usikkert forsvarsspill.
Første omgang:
Harry Wilson er på hugget igjen og har scoret to fine mål.
Kamil Grabara med en strålende redning på straffe og virker veldig trygg.
Cameron Brannagan spiller i Hendo-rollen. Samme type spiller, og Liverpool har jo kvittet seg med de typiske defensive fra i fjor (Stewart, J. Williams). God spiller, men har han det lille ekstra?
Ellers morsomt å se Herbie Kane (18 år). Gjør seg absolutt ikke bort på venstre kant og har en spennende fysikk. Burde ha scoret etter strålende forarbeid av Wilson mot slutten av omgangen.

Ellers ingen Woodburn i dag, så da er han i troppen i morgen, vil jeg tro.