Akademiet og spillerne som er der

Harry Wilson har prestert så godt over så lang tid nå at jeg syns det er tragisk at han ikke har fått flere muligheter. Har sett skarp ut for førstelaget også - så her skjønner jeg rett og slett ikke hvordan man stadig kan overse han.

Kan det være at det nye treningsanlegget vil by på enda flere slike “Wilson-tilfeller” når alle Liverpoolspillere skal samles på ett sted? Her er et bilde fra dagens treningsøkt, er jo ikke rart Klopp har problemer med å finne Willy i denne mengden:

Da er det bare å gratulere Rhian-brewster-liverpool-england-fans Brewster som verdensmester.
Velfortjent.

Virker som England virkelig har gode generasjoner kommende stjerner

Og vi har et av de største her i Brewster!

Hehe. Klopp gratulerer.

8 mål og vinneren av gullstøvelen.

Jeg har en følelse av at vi må vente lang tid for å se Rhian Brewster prøve seg på førstelaget.
Vi er ute av Bacalao- cupen og må stille toppet lag alle resterende kampene i år.
Kanskje neste år?
Drømmen er at Klopp satser på Harry Wilson og Rhian Brewster. Helst allerede i pre-season. Der de får verdifull matching og kanskje blir veid som likeverdige spillere som f.eks. Salah og Sturridge.

Vi har også en talentfull gutt mellom stengene i Kamil Grabara. Jeg håper på at Kamil blir tredjekeeper bak Ward og en nyinnkjøpt keeper. (Casillas?)

Forsvarsrekka mangler talenter som stikker ut. Lloyd Jones og Conor Masterson er to midtstoppere som nyter tillit. I tillegg har vi spennende innslag i finske Patrik Raitanen og spanske Juanma.
Jordan Williams, som er på lån, er kanskje også et navn som trenerne mener burde satses på.

Midtbanen ser jeg som en godtepose med litt av hvert i. Herbie Kane, Matthew Virtue og Bobby Adekanye er alle som har fått mye skryt av trenere og speidere.
Mest spennende for oss er kanskje Edvard Tagseth som har fått mye skryt, da spesielt av Stevie G.
Rafael Camacho virker som å være et fast innslag på akademilaget.

Bortsett fra Brewster så menes det at det er flere spennende angrepsspillere som bl.a Yan Dhanda og Toni Gomes. Men ingen av de har slått til så kraftig som det Rhian har.

Alt i alt så synes jeg at våre unge er en grei blanding. 2-3 spillere med skyhøyt potensiale, og som burde taes vare på og gies spilletid.

Dette er akademiets “player of the year” kåring siden 2013. Noen som setter penger imot Brewster?

2013–14 Jordan Rossiter
2014–15 João Carlos Teixeira
2015–16 Brad Smith
2016–17 Trent Alexander-Arnold

-Det er noen få klubber i verden, bare noen få, hvor suksess ikke avhenger av kun troféer. Det er troféer og egenutviklede spillere. Liverpool er blant dem, i mine øyne.
– Jeg kommer fra en trenerkultur hvor du produserer, du produserer og du produserer. Og det du ikke har, det kjøper du. Noen ganger føler jeg at det er motsatt i England, forteller Lijnders, og mener at det enorme fokuset på utvikling gir klubben et fortrinn.

Ok, da har jeg brukt nesten to timer av denne deilige fredagskvelden på å se u18 tape mot Stoke.

Burde vunnet.

Kelleher, Sharif og Tangseth i argusøynene. Her har vi spennende prospekter. McAuley scoret igjen.

Alt i alt kan jeg si Gerrard byttet de ut av kampen og ga poengene til Stoke.

Svarer deg her @fjeld

“u23 mot Tottenham. Dommer blåser offside mot oss på et utspill fra keeper…”

Ja, spesielt! Sikkert sur fordi vi var misfornøyd med dommerstanden i går. :wink:

Gøy å følge U-laget. En del spennende unggutter pluss noen som nok håper å overbevise Klopp om mer spilletid på A-laget. Der er det nok Ings som har vist mest. Full av energi og jager sjanser. Mangler målet da.

Lallana virker å ta det mer rolig, men viser prov innimellom. Solanke er spennende, men lenger unna, spør du meg. Får han “Ings-energi” blir han knallgod!

Av de unge synes jeg Adam Lewis på venstrekanten imponerer. Ben Woodburn viser at han enormt mye fotball i seg, men han må bli tøffere fysisk. Blir for lett i for mange dueller.

Tony Gallacher debuterer og sliter nok med nerver og nytt miljø. Lagets klart svakeste punkt i første.

Fortsatt 0-0 ved pause.

1. min: Adam Lallana blir utvist! Han reagerer med sinne og tar tak i en Tottenham-spiller etter at han er for hard i en duell. Nå må Liverpool spille med 10 mann. Lallana er i tunnelen før det røde kortet er oppe.

“tar tak” er en barnevennlig versjon av “prøver å rive av ham hodet” :smile:

Skjønner at han blir sint, selv om reaksjonen var helt på jordet. Først taklet stygt av samme mann, før han blir hoppet ned bakfra.

Dårlig andre omgang av de røde. Bare dommeren var dårligere.

Såpass! Fikk ikke sett bilder fra kampen, fulgte med på .no sin liveoppdatering.

Skjønte det…på måten du skrev det :slightly_smiling_face:

Liverpool.no har ein interessant artikkel no om det å sende spelarar på utlån. 86% av dei som blir sendt på lån, forsvinn. Lurer på korleis den statistikken er i forhold til andre klubbar. Det er vel naturleg at dei færraste slår gjennom, nåleauget er jo enormt trangt. Hadde vore interessant å sammenlikna seg med fx Barca, som tilsynelatande produserer svært mange talent.

Det er ikkje veldig mange frå den lista som har hatt glimrande karrierer etter at dei reiste frå Liverpool. Suso har hatt suksess. Andre har gjort det bra i andre ligaer (Nabil El Zhar m.fl.), men svært mange av dei er lite skinande på fotballhimmelen. Manu har mange fleire spelarar som har kome opp gjennom akademiet som, om dei ikkje har blitt stjerner, i det minste spelar i PL.

I tillegg har det vore ein del, til dels svært gode, spelarar som klubben ville kvitte seg med (Sakho, Aspas, Alberto, Pennant…) som eg ikkje tek med i vurderinga.

Det viser

1. At vi stort sett ikkje har tapt på at utlånsspelarane har forlatt klubben, dei har ikkje vore gode nok
  2. At vi har slitt med å finne og vidareutvikle skikkeleg talentfulle ungdommar. (Det ser dog noko bedre ut no)

Laga en liten oversikt over spillerstallen per i dag, inkludert akademi-spillere ;

Det som er det fine med aa følge akademiet er att en blir ikke overrasket naar curtis jones gjer det so bra som han gjer,Caoimhin Kelleher har vore en som en har vore klar over,u 18 har en tsjekker med etternavn jaros som ser god ut,

Jepp! Samtidig blir i hvert fall jeg overrasket over at Herbie Kane ikke har vært med i preseason, og delvis at Nat Phillips er den som er foretrukket av stopperne.

enig med deg med Herbie Kane,men no ser vi kor det blir i Doncaster

Såg att Doncaster slo Wycombe 3-0 i går so eg tok et søk på dei og Herbie Kane og det viste seg att han hadde hatt en god debut og scora godt på en rating pluss opplysninger om att Gerrard har prøvd å kjøpe ham,men Liverpool har avslått