Appeller

Tråd for appeller.

Premier League 2017/2018
Generelt om Fotball/premier league/Liverpool fc

Hei alle sammen.

Først vil jeg takke brukerne for et flott og aktivt forum, og det er glede og lese mange og intressante bidrag her på Kopforum, og debatter der det er en fornøyelse å bidra i med det man har på hjerte.

Det er et par ting jeg ønsker å påpeke og som jeg ønsker skal ta slutt slik at vi har et forum der alle kan føle seg velkomne uten å føle seg lverdtsatt. Det er en ukultur som til tider har preget vårt forum, og det er spydigheter, ukvemsord, nedlatende bemerkninger om andre brukere, og slik oppførsel synes jeg er lite ønskelig på vårt forum.

Skal vi oppretholde den gode standarden det er her, så må vi respektere hverandre og herandres meninger og standpunkter. Det er helt i tråd at man ikke respekterer hverandre hverandre, men da bør man holde det for seg selv uten at det kommer til overflaten og blir lett synlig i form ufine bermerkninger. Alle skal få lov til å mene at noen bidrag er helt på jordet eller håpløst dustete, men det er greit å parfymere sine egne meninger om andres bidrag. Her ønsker jeg at moderatorne bør gi en advarsel til vedkommende om slikt kommer for dagen. Får en bruker feks tre advarseler bør han utestenges fra forumet for en periode. Advarsler og utestengelse for slik upassende oppførsle mener jeg kan bidra til å gjøre forumet vårt enda bedre. Jeg forlanger ikke at moderatorne skal lese alle innlegg, men håper de tar tak i dette når de oppdager den slags upassende og lite ønskelig adferd.

Selv jobber jeg i et stort firma med mange ansatte fra ulike nasjonaliteter, og skal vi opprettholde god kvalitet og et godt arbeidsmiljø er gjensidig respekt det viktigste bidraget for å skape trivsel. Mobbing og trakasering blir slått meget hardt ned på om det kommer for dagen, og slik ønsker jeg også Kopforum skal være. Det skal selvsagt være takhøyde, og heftige debatter kan oppstå og det kan gå en kule varmt, men tenk litt igjennom det man skriver før man poster sine innlegg. Jeg har sikkert noen svin på skogen selv, men prøver etter beste evne å unngå å komme med upassende bemerkninger om andre brukere.

God helg alle sammen.

YNWA.

Hei alle sammen.

Til alle positive, negative, realister og alle som har et synspunkt om Liverpool og FSG.

For de av dere som tar seg tid til å lese dette innlegget kan det muligens høres ut som om jeg har tatt en overdose med lykkepiller, men det kan jeg avkrefte her og nå.:smiley:

Jeg var en av de som var kritiske til FSG som eiere, og jeg konstruerte mine egne sannheter og fabrikerte faktaopplysninger slik at jeg trodde på dem selv. Hvorfor spør mange, ja har vel stilt meg selv det samme spørsmålet mange ganger på hvorfor jeg klarte å skrive så mye dumt. Jeg foretok en selvransakelse og tok et oppgjør med meg selv angående mitt syn på FSG og deres stryring av klubben.

Hvorfor jeg skreiv kan ha en sammenheng med at jeg var forbanna, jeg var fortvilet og frustrert over manglene resultater og poeng som ble avgitt. Jeg har lært meg selv at det å sette seg ned foran PC`en og skrive i ren frustrasjon ikke er det smarteste man kan foreta seg. Jeg er direkte flau over at jeg kunne skrive så mye dumt og så mye feilaktig tullball om våre eiere, og derfor er det virkelig på tide og ta seg selv i nakken og holde seg til fakta og basewre sine meninger ut i fra hva som er virkeligheten, og ikke oppkonstruerte sannheter.

I stedet for å lire av meg en masse dritt og negativiter om våre eiere satte jeg meg heller ned og leste om deres drift av klubben angående økonomisk styrig og transfers. Jeg også var på det stadiet at eierne puttet penger i egen lomme, og at det eneste de var ute etter var å berike seg selv. Der tok jeg grundig feil, både innlegg fra brukere som hadde langt bedre innsikt enn meg og hva jeg i ettertid har lest om FSG bestrider hva jeg trodde var sannheten. De har ikke puttet så mye som en Cent i egen lomme, og jeg har innsett for en stund siden at de driver klubben på en sunn og bærekraftig måte.

Transfers under FSG.

Våre eiere har blitt beskyldt for ikke å ha ambisjoner, og at de ikke har nok midler til for å bygge opp et vinnerlag, det er også feil etter min mening. Midlene er der, men de er opp til manager og transferkomite å hente de riktige spillerne som skal til for å bygge opp et kommende storlag på Anfield.

Vi kan ikke legge skylden på FSG for at spillere som Allen, Borini, Lovren, Mignolet, Moreno kom til klubben. Da må i såfall kritikken rettes mot manager og transferkomitte. Det har også vært mye snakk om mangelene midler til spillerkjøp. Det er også bare vås. Vi har hentet dyre spillere og brukt mange millioner på styrke stallen. Både Rodgers og Klopp har hatt betydelige beløp til rådighet. Skal noen kritiseres så må man rette beskyldningene mot de som har forvaltet disse midlene. Lovren, Benteke, Firmino, Lallana, Markovic, Mane, Van Dijk, Salah, Keita, Chamberlain er spillere som kostet mye penger. Sakho, Allen, Ballotelli var også betydlige utlegg for klubben Så da blir det feil å skylde på manglene ambisjoner og for lite ressurser til spillerkjøp. Det er hva jeg vil kalle for faktafeil.

Om FSG

Hva viste FSG om Liverpool og driften av en engelsk klubb? Når de overtok viste de ikke så mye vil jeg tro. De hadde nok ikke så stor innsikt i Liverpool og klubbens lange og stolte tradisjoner, men i ettertiden har de lært mye om klubben, tradisjonene og om supporterkulturen som preger Liverpool F.C. Min vurdering er de har satt seg inn i The Liverpool way på hvordan klubben skal driftes og styres. Læringskurven har til tider vært bratt, og noen feilskjær har det naturlig nok vært i de 8 årene FSG har vært eiere av vår tradisjonsrike klubb.

Veien videre.

Jeg føler det slik at FSG har staket ut riktig kurs for veien inn i fremtiden. De har hentet en manager som har bevist at han kan bygge opp et vinnerlag. Vi har en manager som er i stand til å hente klassespillere selv om de koster betydlige beløp. Vi har en manager som er en berikelse for fotballen og Liverpool som klubb. Vi spiller en fantastisk angrepsfotball og resultetene har kommet. Vi har kvalifisert oss til CL, og vi har gode muligheter for å gjøre det igjen. Nå er det opp til manager og skape et storlag, midlene er der og Liverpool har igjen blitt en attraktiv klubb som tppspillere finner intressant.

Nå er det vel på tide å avslutte, og det føles godt å ta et oppgjør med meg selv og mine tidligere og dårlige holdninger til FSG. Jeg har endret syn fordi jeg har satt meg inn i hva som er fakta, og hva som er virkelighet, og ikke oppkonstruerte faktaopplusninger tatt fra løse luften.

Hei Liverpoolian,
Har vært en fast leser i lang tid uten og hatt det store behovet for å kommentere, men dette innlegget måtte bare få litt skryt!
Bra å se et innlegg som dette blandt mye annet rask som blir skrevet for tiden! :+1: