Champions League 18/19

Hadde jeg dannet en slik liga og bestemt så ville jeg at ligaen skulle dannet et TV selskap også.
Slik at ligaen selv sto for alle produksjoner og bare solgt pay PR view

Kanskje endre CL fra cup til liga, med samme inngangsbillett som nå

Svar til @ChristianRiis også.

Hm, stemmer det. Da virker det jo rart om FA ikke kan stanse dem, men jeg er sannelig ikke 100% sikker. Er det påbudt å delta i CL hvis man kommer på topp 4 i PL? Eller kan man teknisk sett la være å delta, dersom man av ulike årsaker ikke ønsker?

Og kan UEFA/FA legge seg opp i hva klubbene spiller av kamper utenfor deres konkurranser? Er det nedfelt i reglementet at de ikke kan spille kamper utenfor PL? Lagene spiller jo oppkunstruerte turneringer i pre-season rett som det er.

Delvis hypotetiske spørsmål dette altså, jeg er rett og slett usikker.

Hvorfor endre CL når det fungerer så bra og er så populært? Er jo i tillegg skreddersydd for Liverpool og kveldskampen på Anfield.

Er da bare å la seg inspirere av Guinness-rekorder.
Som f.eks at dersom du mister rekorden for å spise flest pølser på 1 minutt, så er det sikkert ingen som har rekorden for å spise flest pølser på 1 minutt - med et krabbeskall limt på nesa. Ny rekord.

Her er mulighetene mange.

Kan jo hende det er nok å spille fotball med propell-hatt.

Om dette ikke er nok kan f.eks røde og gule kort byttes ut med en €100-seddel og €50-seddel og deles ut for gode prestasjoner. Istedenfor en kjedelig pause på 15 minutter deles det heller ut dop-snop som gjør at det føles ut som 15 min avbrekk. Bare å bytte side umiddelbart. Publikum kan selv påvirke kampene gjennom auksjoner som pågår underveis og påvirker spillet. Sliter laget ditt? Da bør du by på en 12.mann på banen. Går det bra? Hvorfor ikke slenge inn et bud på en ekstra keeper det siste kvarteret?

Dette fikk meg til å lure på følgende: er det FA eller UEFA som per definisjon gir de forskjellige klubbene tilgang til CL?

Har FA fått 4 “billetter” til CL av UEFA, som de deretter gir videre til 4 klubber - basert på forhåndsdefinerte kriterier (1. - 4., CL-vinner, EL-vinner osv) eller skjer det samme direkte fra UEFA?

Og kan da FA, i det minste hypotetisk, endre tildelingen etter eget forgodtbefinnende?

Dette blir særlig aktuelt om City, mot formodning, skulle nektes deltagelse i CL neste år. Kan da FA, for å beholde alle sine plasser i CL, si “i år velger vi å gi den ene billetten til 5. plassen istedenfor vinneren”?

Tror ikke det er noen tvil om lisenshierarkiet. Det er til og med nedfelt regler der hva FA/ de nasjonale forbund kan gjøre på egenhånd ift klubbene og lisenser og hva de må ha tillatelse / godkjenning av uefa til.

Ift eksempelet ditt om ‘tilfeldige frivillige kamper’ så tror jeg ikke vi skal sammenligne det med en Superliga… Og i hvertfall ikke hva gjelder trusselvurdering og sanksjoner fra Uefa.

Ellers interessant spørsmål du reiser : Er man nødt tii å delta ? Kanskje mer aktuelt i Europaligaen enn i CL, kan tenke meg at f.eks MU gjerne vil slippe torsdagskamper i Aserbadsjan i Desember i minus 14 :blush:

I Nederland kan 12.plassen få EL, tror 5-12.plassen spiller en 8 lags “Cup” mot slutten av sesongen for å avgjøre den ene EL plassen Nederland får.

Litt samme dom The Hunger Games? I sponsor sender dop eller lignende i kuler med fallskjerm!

Faen at lovren har vært ute å snakket igjen. Alltid gått til helvete når han har gjort det.

Om finalen? Huff

Gadd ikke å lese engang. Overskriften var ett eller annet at vi har blitt bedrer og bedre for hvert år osv.

Poenget med superligaen er vel at klubbene vil spille der i stedet for å de vanlige seriene. Den erstatter ikke CL, den erstatter seriekampene. Lagene vil slippe å bruke tid på “småkamper”, slik jeg har forstått det. De vil bare spille mot hverandre, og ingen andre får slippe inn (rykke “opp”).

Blir ikke spennende om det aldri blir nye lag som rykker opp eller ned… Nei, en superliga tilsvarende det nåværende forslaget har jeg ikke tro på.

En superliga kan fungere, men da kun hvis det blir parallellt med vanlig hjemlig liga og CL. På bekostning av mindre cuper. Altså at de beste lagene har en ekstra liga de spiller i.

F.eks kunne ligaen bestått av:
Liverpool
Man Utd
Real Madrid
Barcelona
Bayern
Dortmund
Juventus
Milan

Det kunne vært nok med kun 1 kamp på nøytral bane, altså ikke 2 kamper.

Uansett, jeg har ikke troa på noe slik prosjekt i nær fremtid. Tror ikke det hadde blitt prioritert av klubbene med mindre det var hinsides gode pengepremier, men blir det det uten at supporterne lar seg begeistre? Ser for meg Royal League (eller hva det het) om igjen… PL er vel nesten å regne som en superliga allerede :blush:

Superligaen må nok erstatte noe. Og skal man forlate dagens system må det være for noe skikkelig, enorm omveltning for klubbene om man skal skrote Ligaspill og pengemaskinen CL før man vet hvordan en superliga vil ta form. Tror en veldig stor utfordring for superligaen er selve overgangen. Alle storklubbene må løsrive seg samtidig, med alle utfordringer det innebærer ved dagens tv-avtaler, sponsoravtaler og inntekter fra CL som må overføres til superligaen i steden.

Jeg tror det ville ødelagt interessen for fotball. Nå kan supportere og klubb bygge seg mentalt opp til kjempekamper som oppgjørene mellom Liverpool og Barcelona var nå. Om de største klubbene møtes hele tiden , ødelegges spenningen. Julekvelden hver dag er ikke bra…

Overtro kalles det.

Jeg sliter litt med egne følelser angående dette med en superliga. Jeg ser enkelte nevne at den mister mening siden man ikke kan rykke opp/rykke ned, men på akkurat det poenget er jeg ikke enig, for vi snakker om Liverpool, Barcelona, Milan og City mfl, og det er ikke som om noen av de lagene kommer til å rykke ned fra sine nåværende ligaer heller, så slik sett mister ikke topp klubbene noe å spille for. Det er smålagene som rykker opp/ned, ikke lag som vårt.
For de fleste internasjonale supportere så vil jeg faktisk tro de kan komme til å elske tanken om en superliga, hvor bare de beste møtes. Hvor de får storkamp etter storkamp hver eneste uke. En liga hvor alle de største stjernene er samlet, og man får sett dem hver eneste uke. Jeg tror dette med sentimentaliteten når det kommer til PL er reservert de britiske supporterne, og oss norske som er oppvokst med tippekampen på lørdagene. Så da er spørsmålet i all hovedsak, greier eierne til slike klubber å høre på sine lokale fans, og ikke minst, vil lokale fans spille så stor rolle i deres valg. Når man ser på tilskuerne på Anfield så føles det nesten som man kunne fylt stadion med turister, og jeg tror/frykter at det er det eierne til slike klubber også føler.
Et annet spørsmål er jo hvor viktig er Premier League for oss? er det en liga vi må vinne, eller greier vi oss med å begynne i en superliga uten noensinne å ha vunnet PL?
Jeg skal innrømme at jeg håper vi forblir i PL, men hva skjer hvis lag som City, United og Arsenal skulle forsvinne til en superliga? Vil våre spillere være fornøyd med å forbli i PL da, og vil et PL trofe bety noe særlig for oss hvis ligaen mangler de beste konkurrentene?

En annen ting å tenke på er jo at de lagene som blir med i en superliga vil bli kastet ut av UEFA, og dermed ut av CL, så hva skjer med CL da, vil det være noe særlig med penger der for å tiltrekke seg de nest beste lagene, og vil den ha noe betydning mer. Jeg har mange spørsmål i hodet når det gjelder en superliga, men dessverre svært få svar. Men jeg vet med sikkerhet at jeg uansett faen kommer til å forbli en Liverpool supporter, men det betyr ikke at jeg kommer til å kjøpe tilgang til en ny liga. Da er det heller mulighet for at jeg begynner å følge med på lag som Wolves og Bournemouth

Tull. Lovren har snakket positivt om Klopp og at vi står bra rustet.

Tåler man ikke det, lukk nettleseren og dra til skogs i 14 dager, er mitt tips.

Samme med de LFC-supporterne som sier ditt og datt og blir sitert som det er et offisielt standpunkt.

Glem det. Stol på deg selv og nyt reisen.

Dette er selvfølgelig uten presedens i Europa, men i Canada og USA fungerer alle de store ligaene på denne måten og det ser ut til å fungere ganske bra. Det blir imidlertid litt snodig for oss europeere når f.eks. Detroit Lions tapte alle sine kamper mellom 30. desember 2007 og 27. september 2009 og fortsatt beholdt plassen i NFL.