Champions League 18/19

Blir en tøff kamp mot Tottenham, det har begge kampene mot Tottenham vist oss. På papirtet vil Liverpool være favoritter mot Tottenham. Liverpool har god erfaring fra CL da laget var i en finale forrige sesong, og har tatt med seg erfaring og lærdom fra finalrtapet mot Real Madrid.

Trur det er nå eller aldri for Klopp, taper Liverpool enda en finale kan fort Klopp få stempelet som manageren som ikke vinner titler med Liverpool, og at han vil bli den manageren som snubler på målstreken.

Men er den statsen representativ? Lfc har jo handlet vvd, Alisson, Fabinho og keita, og er et mye bedre lag enn i fjor. Spurs er jo bortimot samme laget og har 19 tap totalt denne sesongen. Til nå

Spurs var bedre enn oss hvert år under klopp, til denne sesongen, men vi har et ganske bra tak på de likevel. Et tap på siste 10 eller noe?

Joda. En annen måte å se det på er at på de siste 4 oppgjørene så har det endt med ett stortap for oss, én uavgjort (med van Dijk), og to jevnspilte kamper som endte med seier til oss. I den ene av de var vi heldige som ikke fikk straffe mot oss og nok en uavgjort.

Så lenge vi vinner finalen er det helt greit om den er jevnspilt :smiley:

Spurs kan skape problemer for oss, det viste de også mot city. Og nå har ikke spurs det harde kampprogrammet. Så dette blir knalltøft tror jeg. Jeg kommer til å være livredd, for et nytt finaletap vil være blytungt. Håper ikke den innstillingen smitter over på spillerene😄

Tipper det blir en overvekt av liverpoolfans på stadion.

Mens et stortapet skjedde før vi hadde kjøpt inn flere spillere, og det hjalp oss pga vi la om Forsvaret og har vært bunnsolid siden. Siste 10 kampene har vi 5-4-1

Jada, helt klart at vi har tallene på vår side - men selv denne sesongen var det ingen selvfølge at vi vant de kampene. Så jeg tar ingenting på forskudd. Ville gitt Liverpool 60-40 fordel inn mot finalen, men vi vet jo godt at det er nok med 2-5%sjanse for å overvinne en favoritt…

Litt under 2 uker igjen til finalen.

Begynner å kjenne på følelsen nå, håper så inderlig på seier og en velfortjent pokal.

For Klopp blir det veldig mye som står på spill, om vi skulle tape denne kampen og da den fjerde finalen så vil Liverpool under Klopp fort få stempelet som mannen og klubben som ikke vinner titler men den som alltid kommer til kort.

Det stempelet har vel du allerede gitt ham for lenge siden?

Kan ikke tenke meg at noen seriøst vil mene dette.

Da har visst jeg misforstått konseptet noe og trodde superligaen bare skulle gjelde som en erstatter for CL. Å bryte ut fra de nasjonale ligasystemene virker jo helt tøysete og kan umulig være spennende i mer enn et par år - slik du beskriver lengre oppe her.

Å erstatte CL virker mer realistisk i så måte, men avhenger av at FA ikke kan kaste dem ut av ligasystemet.

Til @dingus & @Gaute65 , kan dere lese teksten over og forklare meg hvor den skiller seg fra det dere reagerte på ved min post?

Min post om dette:
For Klopp blir det veldig mye som står på spill, om vi skulle tape denne kampen og da den fjerde finalen så vil Liverpool under Klopp fort få stempelet som mannen og klubben som ikke vinner titler men den som alltid kommer til kort.

Er ikke disse to tekstene i praksis det samme? Dere reagerte ikke på Liverpoolian sin, men min var ille.

Forskjellen er at Liverpoolian begynte å mene dette nå, mens du poengterte det nok allerede etter første tapte finale. Jeg orker bare ikke sjekke så langt tilbake på det gamle forumet for å finne frem slikt.

@Kramer32 her har du vel kanskje påvist noe som ikke er bra på forumet, nemlig at enkelte forumister har andre forumister så langt oppe i vrangstrupen at de slakter dem uansett hva de sier, kort og godt de går på mannen ikke ballen( innlegget) .

Men det jeg og han skriver er jo 100% likt. Jeg skiller ikke på hvem som skriver hva, men HVA som blir skrevet.

Til @ciedre altså (noe er seriøst galt med qoute funksjonen av og til)

det er vel 2x superligaer som diskuteres ja.

En “hypotetisk” som er den som har blitt snakket om i alle år med typisk de 10-16 beste lagene i europa.

og den “nye” CL som UEFA selv diskuterer.

Er helt enig i at det dere to skrev var helt likt i budskap, men som sagt så har det litt med at du har sagt dette lenge som jeg tipper gjorde utslaget på reaksjonen.
Og ja, quote funksjonen her på forumet er til tider svært merkelig.

dette er nok veldig korrekt Galantino

Føler dette er spesielt sant i forhold til @ciedre , @smoltz69 og andre.

Der er ofte ute etter å “ta” folk i sine kommentarer/innlegg/sleng bemerkninger. Sistnevnte spesielt, han skriver jo rett ut at han vil “ta folk” her inne på forumet.

Det er nok en del som kommer til å mene dette om Liverpool skulle gå på et nytt tap mot Tottenham. Sier ikke dermed at Liverpool sine supporterne mener det (men det finnes sikkert noen av dem også) Media og andre lags supportere kommer til å mene det, og de vil garantert bruke mot oss og mot Klopp om Liverpool ikke vinner årets finale.

Jeg så din og reagerte på den, jeg la ikke merke til @liverpoolian sin. Den skiller seg ikke noe utfra det Liverpoolian skriver.
Men er begge dere seriøse nå. Mener dere at fire tapte finaler vil stemple Klopp som mannen som ikke vinner titler?

se Liverpoolian sin svar over, meget enig i hans observasjon.