Champions League 18/19

Jeg starter også alltid med et fullt glass, så drikker jeg til det er halvfullt, så kjøper jeg et nytt fullt glass, for når det da halvfulle glasset er tomt, så har jeg alltid et fullt glass. Enten halvfullt eller fullt, aldri halvtomt.

Jeg dør faktisk litt innvendig når folk svarer saklig på en spøk. Eller er det faktisk en pub som får inn tusenvis av besøkende i Skien? I så fall tar jeg turen

del opp dette emnet #3974

14 posts were merged into an existing topic: Småprat om litt av hvert

Sesongens siste kamptråd kommer i morgen formiddag.

Jeg kan gjerne flytte de veldig relevante innleggene til en annen tråd, men da får dere lage en selv, og si fra til meg. Her er de fjernet

Done! :smiley:

De tre siste lagene til å spille sin første CL/Europacup-finale er engelske; Tottenham, Chelsea og Arsenal.

Siden 1993 har kun 7 av 52 finalister vært i finalen for første gang.

Woohooo du lever. Folk var bekymret for deg =)

Postkoden til Anfield spår finale-resultatet.

Verden er ikke sort hvitt. Han har tre finaler for Liverpool .
Vi møtte Mancity etter å spilt to kamper mot Stoke og kommet videre via straffespark. I finalen stilte vi med følgende lag:

Kan ikke akkurat si at dette laget oste av kvalitet. likevel klarte vi straffesparkkonkurranse. Jeg syns det var godt gjort av Liverpool. Kan kun rose Klopp for at vi kom så langt.

Mot Sevilla, som hadde vunnet EL to år på rad, stilte vi med følgende lag;

vil ikke si at vi stilte med ett godt lag der heller. Vi ledet til pause, men Moreno gjorde feil og de berømte Liverpool nervene slo inn. Ekstremt godt gjort å komme til finalen etter noen massive kamper mot Dortmund og Manutd. Kan ikke helt klandre Klopp for det tapet heller. Ett år tidligere tapte vi 6-1 for Stoke. Så en massiv forbedring på ett år.

CL finalen i fjor ble avgjort av Ramos sine kynisk angrep på Salah og Karius. Med en god dommer og VAR, ville Ramos vært utvist. Kan ikek helt skylle på Klopp her heller.

I år er vi favoritter og jeg vil bli skuffet hvis vi ikke vinner. Men det er bare en finale mellom to lag fra samme land som ikke har gått til ekstraomganger og det er når Dortmund møtte Bayern. Det avgjørende målet ble scoret i det 89 minutt. Så kampen mot Tottenham vil jeg tro blir jevn.

Hvor kommer denne myten fra?

Fra oss.

Tror med sikkerhet at de aller fleste Liverpool fans vet akkurat hvilke nerver han snakker om.

For meg var det en periode høsten 2014 til høsten 2017 der vi kunne lede kamper, fikk ett mål imot og falt sammen. Jeg er klar over at det kan være confirmation bias og jeg har ikke laget en analyse om det virkelig var sånn. Men følelsen av at det var sånn er sterk. I år har jeg ikke hatt den følelsen ett sekund. Vi kan komme under og jeg er sikker på at vi vil vinne. Vi kan lede 1-0 og jeg er ikke redd for at motstanderen scorer. For ett par år siden var jeg bekymret for uavgjort hvis motstanderen scoret bår vi ledet 2-0.

Skal sjekke dette en dag. Jeg synes det er viktig å avlive myter. Men også viktig at riktige oppfatninger blir understøttet.

Min hypotese er at dette mer nerver er supportertøys. Jeg skal forsøke å avkrefte hypotesen

En dag jeg får tid. :sunglasses:

EDIT: Det som er vrient er jo å vite hva som er “nerver” og hva som handler om kvaliteten på laget. Dersom vi spiller mot et lag, de scorer først, men vi vinner til slutt - skyldes det “nerver” hos de andre eller bare at vi er bedre?

Har man tid og tilgang på informasjonen så kunne man kanskje ha funnet ut hvor ofte spillerne våre gjorde personlige feil som førte til mål og målsjanser imot “etter første mål imot når vi har tatt ledelsen først” vs “resten av tiden”.

Tenkte det samme.
Tidkrevende.

Livedekninger vil ha kommentarer om hvordan mål imot skjedde…

Men en utfordring er jo å påvise at dette har skjedd oftere med oss enn andre.

I tillegg har vi CL-finalen tilbake i 2000 mellom Real Madrid og Valencia som ikke gikk til ekstraomganger. 3-0 til Real Madrid etter 90 minutter.

Ja det er vanskelig.
Min tese er følgende . Hvis Liverpool leder og får mål imot taper de poeng. Dette gjaldt for meg fra høsten 2014- Tottenham kampen 2017. Så spørsmålet er , hvor mange kamper skjedde dett kontra kamper der det ikke skjedde? Altså, hvor mange kamper ledet vi, der motstanderen scoret og vi ikke tapte poeng mot der vi ledet og tapte poeng.
Hvis vi bruker Premier League 2014/2015 » 1. Round sin side kan vi finne ut akkurat det. Jeg kan godt ta 2014-2015, hvem vil ta 2015-2016 og 2016-2017?

Da har jeg lest litt for fort på twitter. Håper vi gjør det samme som Real Madrid.