Champions League 18/19

Agree. Serie A ble jo avsluttet nå i kveld. Hvis Juventus skulle ha spilt finale hadde de trengt disse dagene frem til 1. juni.

Synes også det er fint at klubbene får tid til å få spillerne tilbake til så god form som mulig.

En sprudlende finale med to lag i toppform er gledelig.

Hadde vi hatt 4-5 spillere på vei tilbake fra skade hadde vi ønska oss disse ukene.

Får ikke helt bestemt meg om jeg skal ta turen til Oslo eller ikke. Har lyst på liv og røre, men ikke trengsel og halvtimes køer til øl eller pisserenne.

Er heller ikke særlig lysten på å klemme meg inn på en trang pub dersom det blir fullt.

Noen som har noen som helst formening om hvor stappa det kommer til å bli på Youngstorget og Sentrum Scene?

Frykter lange køer og at man ikke kommer inn, men mulig jeg tar feil. Hadde lett betalt opp til 500kr for å være sikret inngang på Sentrum Scene.

Tar turen med en kompis, satser på at det går greit :grin:

Kommer inn dit på ettermiddagen. Er det fullstendig krise rekker man kjøre tilbake til Vestfold innen kampstart.

Lovende :joy:

Gratulerer med 35 årsdagen alle Liverpool supportere!

I dag er det 35 år siden 30 mai 1984,da tok vi vår første trippel etter at vi vant Europa Cup finalen mot Roma i Roma på straffe.

Det året vant vi:

Liga
Europa Cupen (Champions League)
Liga Cupen

Noen som vet om liverpool fikk med seg det originale trofeet hjem? Er vel vanlig at klubber får replica nå til dags?

A rule introduced in 1968/69 stipulated that the European Cup became the property of any club who won the competition five times or three years in a row (after which they began a new cycle at zero). However, the regulation (article 11.1) was changed ahead of 2008/09 and now reads …

“The original trophy, which is used for the official presentation ceremony at the final and at other official events approved by UEFA, remains in UEFA’s keeping and ownership at all times. A full-size replica trophy, the UEFA Champions League winners’ trophy, is awarded to the winning club.”

Under the old system, five clubs were presented with the main trophy used at the time and therefore have original European Cups in their possession.

Real Madrid – awarded the original trophy (old design) in 1967
Ajax (third title in a row, 1973)
Bayern München (third title in a row, 1976)
AC Milan (fifth title, 1994)
Liverpool (fifth title, 2005)

Vi er i en eksklusiv klubb, bare en av fem klubber som har en original i skapet.

Ja, og nå er vi på tredjeplass med dobbelt så mange titler som Manchester United. Vi er foran både Barcelona og Bayern München og bare ett trofé bak AC Milan. Det er vel større sjanse for at vi tar igjen og etterhvert går forbi AC Milan enn at de drar fra med flere?

Én til så har vi like mange som alle andre engelske lag tilsammen (Man Utd 3, Nottingham Forest 2, Aston Villa 1, Chelsea 1).

England må da ha gjort en voldsomt byks på nasjonsrangeringen i år, med 4 finalister og ytterligere 2 lag i kvartfinalene?

Det er ikke så mange årene siden de holdt på å miste den fjerde CL-plassen sin.

EDIT; Jaggu.

Sant, men den gangen var det bare de tre beste nasjonene som fikk fire plasser. Nå som de fire beste nasjonene får fire plasser vil det aldri bli et problem igjen.

Jeg blir ikke overrasket om vi er i finalen igjen om et år.

Juve - Ny trener, gudene vet hva standarden blir til høsten.

Bayern - På hell, og sliter med å finne nok penger ti å kjøpe forsterkninger fra øverste hylle.

Barca - Definitivt på hell. Nøkkelspillerne blir stadig eldre. Flere er “over the top”.

Real - Mange spillere rett og slett for gamle og trege. Neppe tilbake for fullt neste sesong. Mye avhenger av hva de får til på overgangsmarkedet nå.

City - Farlige også til neste år

Om vi forsterker bittelitt, litt mer dybde, og med et ungt lag som fortsatt er i positiv utvikling…. Duket for oss igjen.

Liverpool-city i neste års CL-finale da :slight_smile:

Jeg vil påstå at Liverpool - City er den mest realistiske CL-finalen neste sesong. Er det da vi får vår vakre revansje?

Kanskje isolert sett mest realistisk, men det kommer veldig an på trekningen da :slight_smile:

Zidane har på tre sesonger som manager aldri røket ut av CL og har igjen overtatt et underpresterende Madrid, så de er kanskje den aller største favoritten (litt avhengig av kjøp og salg i sommer).

Helt sant! Vi må jo trekkes riktig for at det skal skje :thinking: :see_no_evil: Det reduserer jo muligheten noe, men isolert sett ja.