Champions League

Det kan fort være. Skulle ønske vi kunne være en del av det.

Vi ER blant de 5 lagene! :wink:

Hehe, DET er sant.

Jeg skjønner du spøker, men jeg får påpeke at jeg skulle ønske vi var en del av de friskmeldte 80% av engelske lag, før noen andre kommenterer på samme måte, men i en mer alvorlig tone :wink:.

Skal ikke være «bedre enn alle» her på forumet, for det er jeg virkelig ikke. Men vi skriver altså enda ikke oktober og jeg synes det allerede brer seg en slags tapermentalitet…ikke bare her men på mange andre LFC forum også. Vi er i høyeste grad med i ligaen (den har knapt begynt), vi er i høyeste grad med i CL. Vi har ikke tapt noen kamper, vi har OVERHODET ikke blitt utspilt, det er vi som har utspilt motstandere. Det øyeblikket vi blir mer effektive og setter sjangsene våre vil vi vinne kamper med to, tre, fire mål. Vi har ett forsvar med forbedringspotensialet, men som ikke er så jævla ræva som alle skal ha det til. Vi har en straffe ekspert i mål som heller ikke er så dårlig som det hevdes. Men vi ser altså en økende misnøye og skepsis til en av verdens beste managere, som vi skal prise oss SEHR lykkelig over at vi har. En dyktig, karismatisk…rett og slett fantastisk menneske. Det energien og positiviteten han tok med seg bør ikke forsvinne. Ingrnting tyder på at den har forlatt spillerne, kun desverre en altfor stor grad av supportere. Det skrives innlegg på innlegg om Scum this and Plastic that… fuck both of them. Liverpool er FAEN ikke langt bak disse to i kvalitet, faktisk er vi foran på gode dager. Og dem er det mange av. Vi har fryktelig mange gode forestillinger under Klopp hvor vi har spilt så gnistrende at vi, media, motstandere m.fl. gnir seg i øya. Det er rett og slett vakkert og se LFC spille. Arsenal, Hoffenheim, Sevilla, Spartak osv…alle har fått merke det. Får vi altså gjort disse små forbedringene defensivt samt blitt mer effektive foran gållen så et det gode penger å tjene for den som er smart nok til å åpne sølvpuss butikk utenfor Anfield. Inn med positiviteten igjen, syng høyt på stadion, argumenter positivt med mot- supportere…rett og slett snakk laget opp…ikke ned…det fortjener de ikke.

Og med dette ønsker jeg alle …optimister OG pessimister en riktig god torsdag. Selv skal jeg på Brant Bjork konsert. Og har kjøpt Roger Waters billett…OG GLEDER meg til å reise hjem fra Rafa og Newcastle etter å ha tatt tre poeng på søndag🍻

Dette er vel omtrent som det alltids har vært, både det når det gjelder laget som helhet og enkeltspillere. Det er voldsom optimisme i perioder hvor det går bra, og stor pessimisme i perioder hvor det går noe svakere, slik som den siste måneden.

Det samme gjelder enkeltspillere. I gode perioder blir det hauset opp, og folk “glemmer” at spilleren har vært svak før og mener at nå har vi ikke behov for forsterkninger lenger. Så er det tilbake til en litt dårligere periode og det skrikes opp om nye spillere. Tilsvarende med det motsatte. En type som Henderson har stort sett vært god for Liverpool de siste 4 årene i alle perioder han har vært skadefri og fysisk fit. Men så snart det kommer en liten formdupp, så skrikes det igjen opp om at han er ikke er god. Mange personer har temmelig utpreget korttidshukommelse.

Jeg kan kommentere i en mer alvorlig tone. Dersom engelsk fotball friskmelde i år, så har vel Liverpool gjort store fremskritt i forhold til de fleste lag i verden? Det er bedre å bli nr 4 i en friskmeldt serie enn nr 7 i en syk serie?

Dersom man blir nummer 4 i år, kan man kanskje argumentere slik ja. At man ble nummer 4 i fjor er ikke et holdbart argument, da var jo de engelske lagene elendige i Europa. City ogLeicester røk vel i kvarten, gunners i åttendedel og Spurs i gruppespillet…

Jeg mente kun i forhold til Champions League jeg, at om de fire andre lagene friskmelder engelske lag i CL, er det jo synd om Liverpool er det eneste engelske laget som ikke er med på dette. En fjerdeplass er helt fint, uansett om ligaen er frisk eller syk.

Du mener at ligaen kan friskmelde uten at det inkluderer en nivåheving? Dette må du forklare for meg.

Sant nok, men å bli nr 7 i en liga som holder høyt nivå vil uansett være bedre enn å være nr 7 i en liga som holder lavt nivå. Liverpool kan heve seg vold som som fotballag på verdensbasis selv om de kommer lenger ned på tabellen i England. Dersom det er bare to lag i verden som hever seg mer en Liverpool og de var nr 5 og 6 i England forrige sesong, så blir utslagene motstridende, men lavere plassering trenger ikke bety stagnasjon. Litt komplisert matte, men selvfølgeligheter.

Er slik type oppofring vi trenger av våre spillere!

35 minutter ut i de 7 CL-kampene som spilles akkurat nå og Benifica-ManUtd er eneste kamp uten scoring.

Ferdinand,Scholes og Gerrard gjester hos GL på BTSport2.

Gerrard blir spurt i pausen,hva han syns om førsteomgangen.

Chelsea sliter med Manchester City i kveld.

Heldige United !!!
Finnes det ikke goal line technology i CL som i PL?

Glem det,nå kom goal line technology bildene endelig.
Den ballen var nok inne.

Tenk når Liverpool kommer så i flytsonen at vi får Manchester Unitedmål. Gode lag har flaks, men det er ikke nødvendig å være god for å ha flaks.

Chelsea mot Manchester City ???

Vrakgods fra Manchester City var svært sentralt i kampen mot Chelsea.