Champions League

Tror ikke det. Leipzig vil være opptatt av på kvalifisere seg på nytt gjennom Bundesliga. På tredje nå.

Tja, funket ikke så bra mot City og Spurs

Med 2 runder igjen av gruppespillet er 2 engelske lag allerede matematisk klare for utslagsrundene (Tottenham og Man City).

I tillegg er Man United i praksis klare (samtlige resterende resultater i gruppa må gå mot dem for at de ikke skal ende blant topp 2 i gruppa, inkludert at de selv taper med minst 4 mål mot Basel og får et dårligere resultat enn 1-4 hjemme mot CSKA).
Tipper det er minst 99% sjanse for Man Utd-avansement.

Chelsea er videre med poeng mot Atletico eller seier mot Qarabag. Dersom de skulle tape mot Atletico og kun ta 1 poeng mot Qarabag må Atletico i tillegg slå Roma for å gå forbi Chelsea. Dersom Chelsea taper begge må Atletico enten vinne mot Roma eller få et bedre resultat enn 2-1 borte mot Chelsea og samtidig ta 1 poeng mot Roma.
Tipper det er minst 95% sjanse for Chelsea-avansement

Vi er videre med 2 eller flere poeng i siste to kampene. Med 0 poeng er vi ute. Med 1 poeng er det flere mulige scenarioer. Med 0-0 mot Spartak er vi videre uansett resultat mot Sevilla, med 1-1 mot Spartak må vi tape mot Sevilla og Spartak må ta igjen målforskjellen vår for å ta oss igjen (vår er +10, deres +3 nå). Med 2-2 (eller høyere U-score) mot Spartak og tap mot Sevilla er vi ute. Med 1 poeng mot Sevilla og tap mot Spartak er vi avhengige av at enten Sevilla eller Spartak gir bort poeng mot Maribor for å gå videre.
Jeg tipper minst 85% sannsynlighet for at vi avanserer.

Med mine høyst spekulative tippe-egenskaper og definitivt eksisterende matematikk-kunnskaper kommer jeg frem til at det er minst ca 80% sjanse for at vi får se 5 engelske lag i første utslagsrunde i årets utgave av Champions League. Imponerende synes jeg. Mulig å slå 07/08-sesongen da 4 engelske lag tok seg til kvart-finale, 3 til semi-finale og 2 til finalen? Eller sesongen før da 3 engelske lag tok seg til kvartfinale, samtlige 3 til semi-finale og 1 til finalen?

Liverpool sesongtråd 2017/18

Klopp liker å spille mot Real Madrid, Dortmund rundspilte Real når han var manager i klubben.

Slik det ser ut akkurat nå kan vi møte basel, bayern, juve, shaktar, real, og porto om vi vinner gruppa.

Kommer vi på andre plass ligger det an til at vi kan møte psg, barca, roma og besiktas.

Mulige knalltøffe oppgjør uansett, vil helst unngå barca, real og psg jeg.

Nja, jo, særdeles “flate” prestasjoner i de to kampene. Forrige sesong spiste vi topplag til frokost. Om vi finner frem til de taktene igjen så burde vi gi Real Madrid kamp.

Du kan banne på at de allerede er “reservert” til Manchester United.

Joda, om vi finner. Problemet er at denne sesongen så har vi ikke vært i nærheten av det, så at vi skal slå Real har jeg mine store tvil om.

Vepsebol kamp der nede kan gå alle veier

Hehe men united vinner sin gruppe mens besiktas leder sin. Porto eller shaktar trekker vel united da

UEFA åpner sak mot Carvajal
UEFA har åpnet sak mot Real Madrid-back Daniel Carvajal. Det melder El Mundo, og skriver at grunnen er at de mener høyrebacken pådro seg et gult kort med vilje mot slutten av oppgjøret.

Det var i det 90. minutt at Carvajal fikk gult kort etter å ha brukt for lang tid på et innkast. Da ledet det spanske laget 6-0 mot Ghayas Zahids APOEL. Det gule kortet gjorde at Carvajal mister det siste oppgjøret i gruppespillet som Real Madrid allerede har gått videre fra.

Kommentar: Kanskje på tide å se på regelverket i stedet for.

Brendan Rodgers og Celtic.
Suverene i Skottland, men faller helt igjennom ute i Europa.
Vært elendig i CL denne sesongen.
Som før.
7-1 tap for PSG er mildt sagt elendig.

Og nå ser det ut til at Manchester United går på ett 1-0 tap for Basel faktisk.

Celtic er ikke i nærheten å være gode nok i europeisk målestokk, de går fra tap til tap i CL. Noen kan si at de får CL erfaring, og det er sant nok det, men når de gjør det såpass dårlig som de gjør det i CL gir det ikke akkurat noe selvtillit. Celtic er simpelthen ikke gode nok for CL. Noen vil sikkert dra frem Rosenborg under Eggen sin storhetstid, men den sammenligningen blir i såfall feil i mine øyne. På den tiden var Rosenborg et godt lag, med flere gode spillere. Rosenborg fikk reultater i CL, det gjør ikke Celtic.

Du er som alltid opptatt av å snakke ned Brendan Rodgers og Celtic. Celtic ligger på tredjeplass i sin gruppe. Ser du på tredje- og fjerdeplassene i puljene er det mange store klubber du må bruke dine strenge ord om. Napoli, Monaco, Dortmund, Benfica, Atletico… Hele poenget med gruppespill er jo å konkurrere om plass i finalespillet, og hele turneringen er CL.

Jeg snakker ikke ned Celtic og Rodgers mer enn du snakker ned Klopp. Jeg ser på resultatene og de taler for seg, og Celtic hever seg ikke i europeisk målestokk. Når presterte de i Europa sist? Det er ikke mange sesongene siden de ble rundspilt av Molde. Du kan ikke sammenligne Celtic med klubber som Atletico, de var i finalen for 2 år siden, noe som beviser at de har prstert godt i europa. Dortmund og Monaco møttes vel i kvartfinalen i CL forrige sesong, så nok en håpløs sammenligning fra din side. Joda alle vet poenget med gruppespill, det trenger du overhodet ikke å ramse opp for oss andre brukere. Jeg snakket om å prestere i Europa, og det har ikke Celtic gjort.

Det er slikt som dette jeg ikke forstår. Ikke gode nok for CL? Så lenge du er seriemester og kommer fra en nasjon med CL-plass er du jo “god nok” for CL - ifølge regelverket.

Er du det også sportslig? Og det er her jeg synes du roter det til. Celtic ligger på tredjeplass i sin pulje og sliter med å vinne kamper. Men det gjør de andre klubbene jeg nevnte også. De ligger som nummer tre og fire. Andre sentrale klubber som Anderlecht, Feyenoord og Olympiakos er heller ikke der at de hevder seg.

Likevel: Det er denne typen klubber som er en viktig og nødvendig og tradisjonsrik del av Champions League. Hva er alternativet? Si at disse klubbene, på dette nivået, ikke er med? Redusere CL til et fåtall semifinalister og lage en eliteturnering der bare de aller største er med? Jeg tror ikke noen vil det.

Jeg roter jo det alltid da ifølge deg.

Slik jeg ser detr er du som overvurderer Celtic. For å prøve å få deg til å forstå hva jeg mener, så er ikke Celtic gode nok til å HEVDE seg i CL, og med det mener jeg å kjempe om å gå videre i sin pulje. Celtic tapte faktisk 7 - 1 for PSG, og det er stygge sifre i CL.

Når det kommer til tradisjoner så liker jeg CL slik det er i dag, og klubber Andetlecht, Club Brügge, Olympiakos, Ajax, PSV osv hører selvfølgelig med i CL spillet, men temaet var om de var gode nok til markere seg. Der er er ikke Celtic som klubb nå.

Det var dette du sa og det var dette jeg kommenterte. Fint at du nå modererer deg.

Tåpelig, @liverpoolian. Å komme til CL er suksess for Celtic. Alt annet bonus, og spesielt bra om de tar 3.plassen og får EL videre. De kommer fra en svak, svak liga, og ligger likt plassert med flere lag i CL de er svakere enn. Det er ikke dårlig. De er i gruppe med PSG og Bayern. Hadde vi vært i samme gruppe kunne det like gjerne vært oss som lå på 3.plass med 3 poeng.

PSG har forøvrig 15/15 poeng og 24-1 i målforskjell i gruppa der Bayern Munchen ligger bak dem.

Det er Celtic som har klart å score dette ene målet på dem.