Champions League

Opps, fulgte ikke godt nok med. City har vel bydd over :wink:

Vel, det synes ikke jeg. Uansett hvor bra dette er for engelsk CL-kvote.

Klager ikke på hva vi trakk, men at united alltid får et av de dårligste lagene i potten.

tror sevillia kan skape trøbbel for united, men united går nok videre

I år har ikke vi vært direkte uheldige heller, når vi tar med gruppen vi fikk som tredjeseedet.

Kvote er jo nærmest irrelevant fra og med neste sesong når Europas 4 beste ligaer alle er garantert 4 faste CL-plasser. Det er at hav av forskjell fra de fire store ligaene og ned til nummer 5 (England har 71 000 poeng, Frankrike på 5. har 52 000 poeng)

i 2000-01 trakk man utd bayern munchen
01-02 la coruna
02-03 real madrid
03-04 port0o
04-05 Ac Milan
05-06 gikk ikke videre
06-07 Lille
07-08 Lyon
08-09 inter
09-10 ac milan

orket ikke mere siden det er ganske åpenbart at man utd ikke alltid får enkel motstand. man vet også at de stort sett er gruppevinnere

hadde united trukket basel ville det vært noe fishy med trekningen siden de var i samme gruppe:slight_smile:

Du hadde da vel ikke forventet noe annet? Hadde jo vært skandaløst om de hadde trukket et topplag!

Tusentipset: Vi trekker Sevilla i kvartfinalen.

PSG slår ut Real, og blir i etterkant dømt for grov overtramping av FFP, og blir kastet ut! Hadde vært et fint scenario!

Og etter denne runden er to av lagene ute. Hvis Bayern trekker én av disse fire andre i kvartfinalen blir det litt for spennende.

Vår jobb er å gå videre nå. Deretter kan alt skje.

Nei sant nok, jeg var sikker på at det ble enten porto, sevilla eller shaktar.

Se på hvor lett veien deres er. Greit at de er førsteseedet, men det får da være måte på.

Har sett den der før, og det er helt latterlig!

Må si meg fornøyd med trekning, da jeg ønsket Basel eller Porto.

Så gleder det meg å se at Real Madrid og Chelsea fikk tøff trekning. Håper Spurs slår ut Juve.

United fikk som ventet en “lett” motstander.

Veldig godt fornøyd med trekningen!
Hva er neste motstand hvis vi går videre? Er det trekning igjen, eller er det nå ett oppsett så vi kan se det selv?

Svært godt fornøyd med trekningen.
Å bruke tid på United og deres flaks/uflaks opplever jeg som ynkelig. Det er det laget jeg misliker mest, men jeg nekter å ta noe som minner om en offerrolle når det gjelder United.

Spennende med Porto. De har en rekke veldig gode fotballspillere, særlig offensivt, og kan score på alle lag i verden. Men Portugal bærer mystikkens slør over seg. Vi ser nesten aldri kamper fra portugisiske lag, og det gjør oss kanskje tryggere enn hva en skulle tro.

For vi ser jo kvaliteten de få gangene vi får mulighet. Portugisiske lag er gode blant annet fordi nasjonen har andre regler vedrørende arbeidstillatelse. På grunn av sin kolonihistorie er det jo nærmest fri flyt av spillere fra Sør-Amerika og inn til Portugal. Spillere som ikke får arbeidstillatelse i for eksempel England kan hentes av portugisiske lag. Denne særregelen bør UEFA ta tak i.

Uansett så er det en god trekning for oss. Kunne blitt mye verre.

Det blir også spennende å se Oliver Torres igjen. En tidligere favoritt for meg. Spent på hvordan han har utviklet seg etter to-tre helt overlegne verdensmesterskap i aldersbestemte klasser. Håper han har stått på stedet hvil:)

For meg er dette lite fruktbart, og uten det finnes en sammenligning mot andre toppseedet lag i samme tidsrom som har møtt en haug av gode lag så sier den meg ingenting mer enn at det lønner seg å være toppseedet. Det blir litt sånn at Man Utd har uefa og Fa på sin side