Champions League

Håper Monaco vinner pokalen i år. Har blitt glad i dette denne sesongen. Er det guilty pleasure det heter ?
Laget spiller feiende god offensiv fotball som jeg er glad i. Er vel mestscorende denne sesongen. Har allerede passert 70 mål i Ligue1.
Og hele laget er fyllt opp med kvalitetspillere.
Tror de kan komme langt i Mesterligaen denne sesongen.

Dette kan du ikke mene?

Serie A - som har fostret noen av sportens største, både på banen og benken, kan man da ikke være allergisk mot?

Kan ikke påstå at jeg er den største beundereren av italiensk fotball, men jeg håper faktisk Napoli slår ut Real Madrid av årets mesterliga.

Jo, det er klart. Jeg var ungdom på 80-tallet, likte Brasil og den fantastiske fotballen. Likte ikke at Italia vant i 82.
Den destruktive fotballen og med to markeringsspillere som fotfulgte Maradona og klippet han ned ustanselig. Utrolig bra at regelverket ble strammet inn.

Så de endeløse og vanvittig kjedelige serievinnercupkampene, man av en eller anna grunn satt og så på, og brått slutta med. Har ikke sett italienske lag på TV, utenom kampene Liverpool har hatt opp-i-gjennom.

Landslagsfotballen som var dødens kjedelig etterhvert utover 90-tallet også, selv om de hadde lyspunkter. At de møtte Norge i 94 i dødens pulje har sikkert noe å si.

Har aldri likt greiene deres, egentlig. 90-2000- tallet dukket det opp økonomisk rusk og dopingskandaler, så dette har vel egentlig blitt holdt varmt.

Tror også at Heysel i 85 også har satt seg underbevisst.

Ai tenk at alonso som forlot oss i 2009, 8 år siden fortsatt spiller på høyeste nivå.
For en spiller vi hadde, vi får aldri vite hva som kunne ha skjedd men tenk hvis ikke benitez hadde prøvd å finansiere barry for et salg av alonso

Går mot slutten for Alonso nå.
Har annonsert karriereslutt etter denne sesongen.

Jepp, synd det ikke skjedde i liverpool, han og gerrard sammen kunne gitt noen titler. For ikke å snakke om mascherano og kanskje også torres selv om det fort gikk nedover med ham.

Skal vi få en CL-runde der flere av de store ryker? Arsenal med uavgjort og bortemål mot bayern, skal de omsider slå dem ut over to kamper. NApoli har uavgjort og bortemål mot real, barca ble igår knust av PSG. Dortmund kan kanskje ikke nevnes blant de største men tapte i portugal igår.

Hvordan gjør Zielinski det?

Mange som avskrev ham som et for lite navn i sommer…

Litt betegnende at fire spillere vi var ute etter spilte/ spiller CL i går og i dag.

Også Arsenal er i seriøs trøbbel nå.
4-1 foreløpig.

Tar gjerne Thiago Alcantara, men skjønner at å få han vil innebære å ta opp Championship Manager igjen. Det er jeg blitt for gammel til.

Nå er du vel i feil tråd?

Han er kanskje den mest effektive midtbanespilleren i verden i øyeblikket.

haha jeg tar iallefall tilbake dette med at Arsenal skulle klare å ta seg videre.

Wenger har mistet plottet. De er på akkurat samme plass nå som da de var på sparrebluss pga stadionen, bortsett fra de har mye bedre spillere.

lurer på hva arsenal-fansen synes om wenger nå jeg, har stor respekt for det han har gjort med arsenal oppigjennom, han har måtte kjempe begrensede midler mot pengedopede klubber, men selv med endel penger å rutte med de siste årene har han ikke klart å ta det siste steget som sikkert mange håpet. Og med vel 20 års kontuinitet har han heller ikke knekt koden i europa. Ingen krise å tape for bayern, men 5-1 er latterliggjøring.

5-1 er latterliggjøring på lik linje med 4-0. Håper Wenger får sitte til Arsenal har riktig løsning på plass. Er lei av klubber som kvitter seg med dyktige managere uten å ha en bedre løsning på plass. Til å være milliardindustri gjøres det latterlig mye kortsiktig arbeid i fotballverden.

Det som bekymrer meg mest med dette tapet er at Arsenal nå har en hest mindre å tenke på.

Noen som har en oversikt over snittalderen på start 11’en til lagene som spilte denne runden i CL?

ja det er klart, han sparkes ikke nå, men man kan spørre seg om han er rett for klubben framover siden de fortsetter å samle på 3-4plasser og aldri får det til i europa.

Jeg er tildels enig med deg, men har også en god del fasinasjon for hvordan Italia i mange år har ligget flere hestehoder foran resten av verden taktisk.

Og nevnte Maradona hadde sine beste år i nettopp Italia. Sammen med en hel haug andre legender. Milanlaget som møtte oss i 05 er jo noe av det råeste som har stilt på en fotballbane. Og kampen ble jo heller ikke akkurat kjedelig :wink: