Diskusjoner rundt behovet for ny keeper

Rart hvor fort det ble stille på denne keeper-tråden…
Noen som tror problemet er blitt borte liksom?

Har bare sagt alt jeg har å si enn så lenge :blush:

Interessant at keeperproblemet ser ut til å eskalere på forumet akkurat når det kommer frem at Karius har tatt over plassen som førstekeeper. Mignolet er ikke vårt sterkeste ledd akkurat, men å la Karius overta tror jeg på ingen måte er riktig løsning.

Nå får vi jo se da.
Ingen av oss som egentlig vet hva klopp tenker om dette, men det ser ikke ut til at han tar drastiske grep i denne sesongen.
Uansett håper jeg han innser at keeper er vårt svakeste ledd pt.
Jeg mener det svært ofte er rett tilnærming å forsterke svakeste ledd, i en langsiktig bygging av lag.

Klopp ber jo Karius om å bevise at vi ikke har et keeperproblem og sier samtidig at det er menneskelig å feile… Vi får håpe Karius gjør en bra jobb ut sesongen, selv om jeg kanskje bekymrer meg mer enn mange andre for resultatet

Keeperproblemet i Liverpool er ikke løst selv om Karius nå tar over mellom stengene. Jeg synes det er en riktig avgjørelse av Klopp å benke Mignolet som over lang, lang tid har vist at han ikke er god nok. Karius har faktisk ikke fått vist seg fram like mye som Mignolet. Sistnevnte kan nå avskrives, og Karius kan nå overbevise Klopp om han er god nok for framtiden. Blir våren god, blir det sikkert ikke på keeperplass at det meste av pundene brukes til sommeren. Men, Klopp har et problem hvis “tabbemålene” ødelegger for poengfangsten. Foreløpig er det stort sett Mignolet som har gjort sitt til det. Han er historie. Karius må overbevise i tiden som kommer. Med tilliten han får nå tror jeg faktisk han gjør det :wink:

Er det riktig å si at Mignolet er en bedre keeper enn Karius, men at Mignolet sine tabber er større enn Karius sine?

Karius spiller mer jevnt dårlig ved å aldri gjøre gode redninger, mens Mignolet er mer opp og ned?

Interessante spørsmål :wink: Jeg tror kanskje Karius VAR en bedre keeper enn Mignolet. Mignolet er jo som du sier veldig opp og ned. Det eneste lille halmstrået jeg har til Karius er at han med jevn spilletid og mange kamper kan finne tilbake til hvorfor han ble kjøpt til Liverpool; da han kom ble han vel så vidt jeg husker kåret til BL beste keeper, foran Neuer! Det sier sitt om et potensiale som må være der en plass?? Blir spennende å se om han nå tar vare på tilliten og blir en “klasseskeeper”? Foreløpig har jeg mine tvil, “but time will tell”. Ingenting hadde jo vært bedre! Tenk så utrolig deilig det hadde vært å slippe denne evindelige keeperdebatten?

Han kom på andre, bak Neuer.

Han har noen kamper han har gjort en del redninger. Feks i 3-3 kampen borte mot Sevilla vil jeg påstå han reddet oss fra å tape kampen etter vi ble bombadert i 2 omgang. For å være helt ærlig så tror jeg det spiller mindre rolle hvem som spiller, fordi de er svake på hver sine måter, men resultatet ofte det samme. De svikter da vi trenger de som mest, og der er mignolet verst i hele pl. Hvis man teller tabber

Ja, kanskje han faktisk har hatt noen redninger, jeg tror du har rett. Med en redningsprosent på 43% så er det tydelig at gutten i alle fall stopper noe som kommer. Det er riktignok mulig en del av disse 43% er skudd som kommer rett på han, som han redder om han ikke flytter på seg. At han ikke flytter seg når skuddene har retning mot han, er i alle fall noe å ta med seg videre :wink:

Jo, jo, men ikke så galt det heller da :wink:

Men det teller ikke nå. Gårsdagens prestasjoner hjelper ikke i morgendagens match…
Jeg tror Mignolet ville tapt færre poeng for oss ut sesongen, enn det Karius vil, men det vil vise seg.

Jeg er 100% misfornøyd med at de to er det vi har mellom stengene. Det gjelder opplevelsen og det underbygges av statistikken. Kan ikke huske sist det var verre egentlig…

Det er etter mitt syn skandale at LFC er et lag med i sum to så dårlige keepere som nr 1 og 2…

Nå skal vi vel ikke svartmale dette fullstendig. Foreløpig ligger vi godt an i ligaen, er med i CL og har avansert i FA cupen. Jeg vil ikke kalle det en skandale!

Men jeg gjør det.

Skandale hadde vært hvis vi hadde vært på nedrykksplass. Med seier i morgen er vi tvert om 3 poeng bak 2. plassen, så det er ingen grunn til å overdramatisere selv om vi alle ønsker nye keepere inn.

Jeg bryr meg ikke om lagets prestasjoner forøvrig når jeg diskuterer keeper. Det er faktisk fullt mulig siden vi snakker om nettopp keeper…
Realiteten er at vi trolig er PL-laget med i sum dårligste første-par på keeperplass, eller forbannet nært dårligste om det er noen andre som er verre. Og det er uten at skader inne i bildet!!
Det er denne mangelen av kvalitet over tid, i en ekstremt viktig posisjon, jeg kritiserer.
Jeg er lei av det og har ingen forståelse for at et lag som LFC med både topp supportere, topp manager, bra økonomi og deltakelse i CL, ikke klarer å få på plass en skikkelig god keeper.
Derfor kaller jeg det skandale! Spør den menige mann i rødt i “Pool of life”, om hva de synes om keepersituasjonen.

Hvor mange poeng har vi tapt hittil denne sesongen pga keepertabber? Noen som har en oversikt? Jeg tror ikke det er mange. Ikke for å argumentere i mot kjøp av ny keeper, det er for meg 1.prioritet nå, men jeg er bare nysgjerrig på den statistikken.

På en av trådene, husker ikke hvilken, så var det en artikkel med statistikk over forsvarsfeil, keeperfeil i England eller blandt topp 6 denne sesongen. Husker at Liverpool ikke kom verst ut på noen. Er det noen som husker hvor artikkelen ble postet?

Tja, jeg har ingen statistikk som sådan, men jeg kan lese av tabellen antall innslupne mål til nå i år.
City:18
United: 16
Chelsea: 16
LFC: 28 med en kamp mindre spilt
Spurs: 22
Gunners: 31
Noe som sier meg at vi og Gunners har et problem bakerst i forhold til de 4 andre.
For LFC sin del har det vært stygge tall på dette i så mange år at jeg er ute av tellinga.

Denne bloggen på.no er sport on. https://www.liverpool.no/blogg/2018/1/et-oppgjoer-med-lagets-svakhet/
Hvem er det som jobber i disse røde boksene?
Jeg tror vi har løst noe med VvD, vi trenger en dominant keeper i feltet og vi trenger noen som tar DM rollen på def dødball. I tillegg må denne keeperen være en god skuddstopper fra distanse.
Migno er stort sett ok skuddstopper men funker ikke i feltet. Karius vet jeg ikke om funker på noe av det.