Diskusjoner rundt behovet for ny keeper

Hadde også noen flere kanonredninger i De Gea klassen i dagens kamp mot Shaktar Donetsk.
Står nå frem som en keeper på øverste hylle.
Her er ett klipp fra dagens kamp.
https://twitter.com/hashtag/MyNumber1?src=hash

Ja takk!

Jeg må få sett høydepunktene fra kampen.
Dette er en helt ordinær redning, nesten midt på.

Du er ikke overbevist du heller?

Nei, overhodet ikke.

Ser ut til å være god på strek, men det Mignolet også.

Viser Allison seg som en mer stabil keeper, utvikler grep og feltarbeid, så er jeg mer positiv.

Hmm… for meg er De Gea verdens beste fotballspiller. Om disse redningene er i De Gea-klasse, så har du sett for lite av De Gea.

Jeg har nå sett/ spolt gjennom kampen på viaplay, og fant ut at Allison kuker det til på vinnermålet til SD. Hvorfor nevner du ikke det i hyllesten din?

Frisparket det scores på er veldig bra satt, men Allison og muren samarbeider veldig dårlig. Allison klager på en SD-spiller som står foran og hindrer sikten. Såpass rutinert bør han være at det ikke går ut over fokus.
Nainggolan(som ytterste mann) er tydelig frustrert rett før frisparket går, og må dra resterende mur etter seg, og selv om de havner sånn noenlunde på rett sted før skuddet går, går de i fullstendig oppløsning.

Hadde noe slikt skjedd med Karius/ Mignolet hadde vi skreket etter ny keeper, hadde vi ikke?

Ok. Din mening. Du baserer jo dette kun på Shaktar målet. Da oppfordrer jeg deg til også å legge ut de andre redningene, og det han ellers gjør i denne kampen.
Og du har sett mange Roma kamper denne sesongen ?

Husker godt tabbene hans og den spee kroppsbygning, men han viste også potensialet sitt med magiske redninger og viktige inngripninger.
Slik ble hans første år beskrevet på United forumet. Slik husker jeg det også og det var tydelig for alle å se hvilket potensiale De Gea hadde. Jeg ser ikke dette i Karius.

Oppsummering 2011/12: Det tok tid før David de Gea klarte å venne seg til Premier Leagues skyhøye tempo og knalltøffe dueller. Men den unge spanjolen viste sterk psyke. Etter å ha mistet plassen i en periode på nyåret, kom han tilbake tilsynelatende helt uten nerver. De siste månedene spilte han rett og slett strålende.
Fremtidsutsikter: Kommende legende. Karakter (1-6): 4.4

2012/13 ble han kåret til årets keeper i PL.

Baserer på? Selvfølgelig baserer jeg det på SD-kampen. Det er jo det innlegget ditt/ hyllesten din dreier seg om.
Det er et spm til deg ang en, for meg, malplassert hyllest av Allisons prestasjoner i går. Ja, da blir naturlig nok det det jeg baserer meg på.

Har ikke sett mange Roma-kamper. Ser minst mulig Serie A(ser på det som B-fotball).

Synes Allison ikke har bevist nok til å være et klart førstevalg for Liverpool, uansett hva Roma vil ha for han. Skal vi hente keeper så går rett inn som klart førstevalg bør han holde topp klasse. Bør være innenfor topp 10 i verden. Jeg håper vi går for Atletico Madrid sin nummer 1. Bryr meg ikke om summen, han stoler jeg på går rett inn og presterer fra dag 1

Enig, og da satser vi.

Uthevet det jeg uthev for moro skyld, og med tanke på de som absolutt vil ha høyt nettoforbruk. Uttalelsen passer fint inn der.

Allison for 60£ eller Oblak for 90£ ?

Oblak

Den som etter en svært grundig analyse blir vurdert til å være den beste av dem. Jeg vet for lite om begge og er heller ikke kompetent til å vurdere det. Pris er underordnet dersom Oblak vurderes til å være en bedre keeper.

Oblak til Liverpool, og De Gea til Real Madrid hadde vært ønskelig.

Ganske sikker på at Klopp ikke vil brenne av opp mot en milliard på en keeper.
Så kan man diskutere hvor smart det er eller ikke av han.
Det har vel også stått på trykk i diverse medier at han også ser på Alisson for dyr og heller vil satse på Karius.
Svaret får man vel i sommer.

Det var en som postet en statistikk nå nylig som viste at Oblak lå i nærheten av de aller beste på div statistikker. Jeg har ikke inngående kunnskaper om noen av dem, men jeg rangerer likevel Oblak som den beste av dem og det ville vært min favoritt i valget mellom de to.

Det er lov å håpe. Vi kommer i allefall til å tjene ekstremt mye penger på CL deltakelsen. I tillegg har vi solgt Coutinho. Jeg blir ikke overrasket om vi røsker med oss 500 mill i premiepenger. Kanskje mer.

Om vi bruker £90 mill av Coutinho- pengene på Oblak så gjør vi en kjempedeal. Da kan resten av Coutinho- pengene+salg gå til en vingtype som produserer mange målpoeng.

Jeg vil heller se Oblak inn og at vi ser etter smarte løsninger i andre posisjoner.

Vi får se hvordan vårsesongen utarter seg. Klopp kan bestemme seg for å satse på Karius. Jeg tror det er sannsynlig. Da kan det bli storinnkjøp i andre posisjoner.

Det er vel nokså klart at Klopp nå ser an situasjonen, og selv om det har blitt litt stillere omkring keeperne så har han garantert ikke konkludert ennå. Ja, Karius har for så vidt fungert bra etter at han ble førstevalg, kanskje bortsett fra city-kampen, men ingen kan ennå konkludere. Alt er bra inntil han gjør en ny tabbe.

For min del har jeg ikke glemt målet han slapp inn i Moskva i høst. Denne tabben gjorde at vi måtte vinne eller spille uavgjort i siste kampen i CL-gruppespillet. Det gikk jo, som vi alle husker som en lek, men jeg tror alle erkjenner at dette slett ikke var en selvfølge.

Slike mål som Karius slapp inn i Moskva kan utgjøre en stor forskjell. Vi kan ikke forvente at laget bestandig scorer, og i alle fall ikke at de “bøtter inn”. Ganske mange fotballkamper er naturlig nok slik at ballen bare ikke vil inn. Da må vi ha en keeper som redde den ene sjansen vi får i mot.

Ja, det er faktisk ganske sannsynlig at Klopp kan komme til å satse på Karius, men er vårsengen nok til at vi blir overbevist?