Drakter 2019/20

På enkelte bilder har den en veldig mørk rødfarge, og på andre har den en lysere en. Hvilken blir det?

Personlig liker jeg den mørkere fargen best.

Noe nytt om 2 og 3 drakta da?

Hvem er det som syr disse draktene på Filippinene :thinking: I ett land som «bare» forbyr farlig barnearbeid…

De nye draktene er veldig fine synes jeg. Helt klart noe av det beste vi vil få fra New Balance de årene dem har vært draktleverandør. Det er ikke alle draktene fra dem som har holdt mål. Denne nye holder mål i massevis. Og neste sesong blir kanskje siste sesong med NB-drakter?

Slutt å snakk om barnearbeid. Slutt med tøvprat !

Heller drakter laget i Filippinene enn i Kina for eksempel. Case closed !

Filippinene eller Kina = Same shit, different wrapping

Hva er tøvprat ? I 2011 fantes det ca 5,5 millioner barnearbeidere på Filippinene…spørsmålet om hvem som faktisk produserer våre drakter handler om moralske og etiske verdier, om en da har det.

Skal vi virkelig ha en diskusjon om disse greiene? Denne tråden handler om draktene, så jeg kommer ikke til å fortsette denne diskusjonen HER i hvert fall. Har vært mange ganger i Filippinene, så avslutter bare med det.

Håper bortedrakten er gul eller hvit + grønn. Tredjedrakten kan gjerne være helsort, eller neongul/oransje.

Blir vel en hvit/gul/grå og en grønn/svart.

Nei. Disse signalfargete trøyene er grusomme. Ser ut som det er bedriftslaget til vegvesenet. Bortedraktene bør være hvite og svarte. Også mørk blå eller lilla er godkjent.

Jeg pleier ikke kjøpe så mange drakter, men denne må jeg ha, har jo bursdag samme sag som BP…

Fargen er nydelig, men de jævla hvite stripene.

Vi får kjøpe inn 10 keepere til… den drakta var flott

Sitter å ser Napoli-Arsenal. Napolis draktleverandør har virkelig bommet med drakt designet, ser jo ut som de er designet på 90-tallet.

Drakt bestilt! Men ikke fra Kopshop som tar 99,- (!!!) i frakt…

Jeg har tenkt lite på drakter siden Liverbirden ble flyttet tilbake til hjertet for ca. 20 år siden, etter et år midt på brystet, men jeg synes det er veldig kult at den helt utrolig fotball-hjernen og overgangs-geniet Bob Paisley blir hyllet. Som seg hør og bør!

Striper eller ei, så lenge vi fortsetter å spille som vi gjør, og Liverbirden er på rett plass, så klager ikke jeg.

Jeg bestiller aldri draktene før mot slutten av sesongen, for da vet jeg om de representerer gode minner. Litt feigt kansje, men det er jo ikke slik at jeg egentlig trenger enda en drakt :slight_smile:

Blir snart 6 nye drakter her i hus, og da passerer vi noen og 90… Skal ha hjemme borte x 2 og 3 pluss keeper. Trur i…

Det er selvfølgelig er viktig spm. Hvem produserer det Lfc bruker. Et annet viktig spm er hva skjer om ikke barn i disse fattige landene får jobbe? Familiene er helt avhengig at alle i familien får bidra. Derfor er det en ufattelig vanskelig problemstilling