Fotballquiz

Denne spilleren, som spilte bakover på banen, fikk full klaff mht. motstandere i de landskampene han fikk spille. Og på eget lag var flere av de aller, aller største i nyere tid.

De to landskampene han fikk var mot Tyskland og Brasil, og for engelske supportere var dette historiske begivenheter. Spilleren fikk langt over 500 offisielle klubbkamper. Han har også vært utenlandsproff med en berømt landslagskaptein som sin trener.

Han har noe til felles med Javier Mascherano idet begge er blitt etterforsket for samme forhold. Dette skjedde mens en engang så lovende toppkarriere gikk jevnt og trutt i dass.

Nicky Shorey?

Applaus!

Mot Brasil:

Mot Tyskland:

De to første landskampene på nye Wembley.

Denne spilleren har en link til forrige spørsmål. Vi skal frem til en offensiv midtbanespiller som har spilt for 5 ulike europeiske ligaer. Han er fremdeles aktiv. Han har 4 mål på landslagsnivå.

Vagner Love?

Spilte samme kamp og har fartet mye rundt. Er vel spiss, dog…

Nei, det er ikke riktig.

Du var nærme, @legolas, men det er feil spiler.

Aha! Da måtte jeg sjekke litt nærmere.

Diego kom inn mot slutten. Han har også fartet mye og er faktisk ikke mer enn 32 år gammel!

Diego scoret også målet på tampen, som ødela festen for engelskmennene i sin første kamp på nye Wembley.

Siden det er helg så kommer jeg med det jeg håper er en skikkelig godbit av en quiz.

I lys av diskusjonen som har pågått rundt viktigheten av de «usynlige» spillerne i et lag, er jeg nå ute etter en av disse.

Denne spilleren var en favoritt hos en suksessfull manager, og han hentet ham mange ganger. På denne måten endte spilleren opp med pokaler/medaljer det ikke er mange forunt å ha fått.

Jeg regner med at vi ikke snakker om Moyes / Fellaini, så da prøver jeg meg med Ibrahimovics kompis - Maxwell!

Godt forsøk. Jeg følger opp med Motta, om Maxwell ikke var rett.

Beklager. Feil.

Beklager. Også feil.

Ikke overraska.

Fascinerende nok så fikk denne spilleren aldri A-landskamper. Så usynlig var han altså…

Er det lov å spørre om nasjonalitet på manageren?

Eller blir det for lett?

Det må være en manager som har vært en del steder.

Ancelotti, Advocaat, van Gaal, Mourinho, Ericsson, Capello…