Fotballquiz

Panucci?
(Capello var manageren)

Han spilte midt på banen.

Hans storhetstid var før CL begynte.

Han debuterte på et a-lag dagen før jeg ble født faktisk, uten at det hjelper dere stort. :grin:

Litt for tidlig for det, synes jeg

Nope

John McGovern?

Og Clough. Og Taylor. Den tror jeg er riktig ja.

Wow! Den kom alltid for tidlig! Hadde jo mange flere morsomme hint. :laughing:

Denne da:

Han spilte syv cupfinaler på Wembley og vant fem av dem. Og han tok en heftig landslagsrekord.

50 landskamper på fire år. På Årets lag fire ganger på rad. Fire ganger kåret til Årets spiller i sin klubb. Han spilte mer enn 800 klubbkamper og scoret ett mål.

Peter Shilton?

ashley cole

Han spilte i ett VM og ett EM. I den etterfølgende VM-kvalifiseringen skal han ha blitt slått i en løpsduell for første gang i løpet av sine til da 52 spilte landskamper - men så var det da også Marc Overmars som løp fra ham.

Han kan kanskje regnes som en av de fem beste i sin posisjon, fra sin nasjon, i nyere tid. En dristig påstand, for konkurransen er hard.

Han hadde et kort utenlandsopphold, men var ellers ganskje lojal og lite opptatt av stjernestatus.

En av spillerens sønner spiller i dag på en av de få klubbene spilleren spilte for.

Svir av for mye hjerneceller nå? Fra Belgia, Portugal eller Tyrkia?

Haha, jeg også brenner alt helgekruttet nå. Jeg står igjen med Belgia, Tyrkia eller Wales.

Med 7 cupfinaler på Wembley?

Jeg tenker Arsenal-spiller.

Jeg tenkte først keeper pga. antall kamper (800) og ett mål, men så kom plutselig løpsduell inn i bildet. Vi er nok i de bakre rekker. (Jeg håper ihvertfall ikke vedkommende fikk 800 kamper som spiss med ett mål)

Dixon

Winterburn

Og engelsk, pga kvalik med Nederland.