Fotballquiz

Jeg var den første for kjæresten min. Satser på at jeg blir den eneste.

Ellers vanskelig å vite hvor mange hint man skal gi i første spørsmål. Blir det for smalt blir det for lett, blir det for bredt så kan det være flere “riktige”

Er svaret på nye spørsmålet Jordi Cruyff?

Nei. Denne spilleren har også bakgrunn i skotsk fotball, og vant engelske PL i sin debutsesong for det laget.

Jeg kan komme med et større tips: han er født i Liverpool.

Empire of the Kop? :wink:

“Blå” gutt, vært rykter om at i tillegg til skadene så har ekstrovert livsstil ute på byen vært med på å ødelegge en potensiell fantastisk karriere. Scoret mål i sin eneste kamp for senior-landslaget i England. Slo rekorden i antall scoringer i en av U-lagene til England i sin tid. Nå sier jeg ikke mer :wink:

Francis Jeffers?

Stemmer! Din tur!

Begynner neste spørsmål som mitt forrige:

Denne spilleren ble den første (senere ble det mange flere @smoltz69!) med sin nasjonalitet til å spille - og score - i PL. Internasjonalt kan han slå i bordet med hat-trick på landslaget og VM-sluttspill.

Han har spilt for 4 klubber i England og 3 klubber i sitt hjemland. Den ene klubben i hjemlandet spilte han for i 3 perioder.

Han har spilt i to VM.

Har vunnet to ligatitler og en cup i hjemlandet.

Usikker på om den er helt umulig eller om ingen leser spørsmålene :slight_smile:

Han har spilt for Leeds og scoret 4 mål for de.

Scoret også 4 mål for Bradford.

Gunnar Halle?

Stemmer :slight_smile:

I påvente av at @gnafs sitt nye spørsmål så slenger jeg ut en liten ventenøtt.

Denne spilleren har spilt i tre av de samme klubbene som Luis Suárez. Har har spilt i overkant av 500 kamper og i snitt scoret i over 1/3 av de.

Litmanen har spilt for Ajax, Liverpool og Barcelona.

Godt scoringssnitt har den godeste Litmanen også - men han har ikke over 500 (klubb)kamper :slight_smile:

Hva med Michael Reiziger? Har spilt i Ajax, Groningen og Barcelona. Står offisielt med 356 klubbkamper, men kan jo hatt noen på si?