Fotballquiz

Riktig, @carragher! Imponerende scoringstatistikk for en så defensiv spiller.

Helt sykt. Var Barcelona-fan, i tillegg til Liverpool, i gamle Laudrup, Romario og Koeman tider. Det jeg stort sett alltid håpet på var Koeman lege (svensk-tv) på frispark.

Vi prøver igjen.

Denne spilleren spilte for syv klubber i tre ulike land, som alle er store fotballnasjoner.

Han vant Bundesliga tre ganger og Champions League én gang, der han for alltid vil ha sitt navn i historiebøkene.

Mot slutten av karrieren fikk han treneransvaret for en klubb, i kompaniskap med en mer rutinert trener - som i sin tid hentet ham til en annen klubb i samme land, som spiller.

På et punkt i karrieren dro han til Tyskland, dels på grunn av VM og dels på grunn av Paul Gascoigne. Senere, etter finalen som Zidane aldri vil glemme, byttet han land igjen - men der sørget en ungdom for at han aldri lyktes helt.

Klopp vil nikke gjenkjennende til mer enn ett karrierevalg.

Tar kun fra hodet, uten gugling. Klinsmann?

Hva med Karl Heinz Riedle han scorte to mål mot Juve for Dortmund, så dro han til Liverpool, og han spilte vel sammen med Gazza i Lazio.

Kommer det et nytt spørsmål, @liverpoolian?

Denne spilleren har to nesten uslålige rekorder i engelsk fotball. Hvem og hvilke?

Edit Svarer ved riktig svar.

Tror du neppe mener Ryan Giggs som har scoret i 21 PL-sesonger og har 271 assists?

Phil Neal? 365 ligskamper på rad + antall straffemål?

Tipper Neal er riktig, men slenger inn Mark Swartzer og.

Stanley Matthews har jo flust av rekorder som er ganske uslåelige bare på grunn av hvor lenge han holdt det gående på toppnivå.

Den ene klubben denne spilleren spilte for har også en rekord i engelsk fotball.

Da må jeg ta kvelden, og siden denne ble stående uløst må jeg avsløre svaret.

spilleren er Dixie Dean.

Dixie scorte 60 mål i 27/28 sesongen for Everton.

Dixie scorte også 37 hattrick for Tranmere og Everton.

En av våre spillere, og jeg tenker ikke på Salah, satte en heller triviell rekord i år (2018).
Noe som kan gjette hva jeg tenker på?

Om du synes £75m er trivielt så… :wink:

Nei, den var ikke triviell. Rekorden er heller ikke en Liverpool rekord.

Kan det være Firmino som nå har blitt den spilleren som oftest har fått navnet sitt skrevet feil?