Fotballquiz

John Arne Riise, Dan Eggen, Espen Baardsen.

Eggen og Solskjær er vel de to åpenbare. Den siste kommer jeg ikke på i farten. Du sier minst, så det finnes sikkert flere .

Og Riise, selvfølgelig. Baardsen var jo i Tottenham og oppvokst i USA.

Solskjær spilte vel for Molde.

Ingen spilte vel i Toppserien :rofl:

Riktig på dine tre første.

Alf-Inge Håland er nr.4.

Om det finnes flere fra Bronselaget i 36 vet jeg ikke.

Solskjær var tippeligaens beste spiller da han ble solgt fra Molde til United.

Med Toppserien mente jeg øverste nivå i Norge.

Jo, det stemmer. Har fulgt lite med på norsk fotball. Husket feil, men trodde han gikk rett fra Clausenengen til United. Det stemmer jo ikke.

De tre S’ene på topp.

Sniker meg inn med denne:

Spilleren hadde sin karriere i to land - hjemlandet og Spania, der han ble historisk og spilte i to klubber i La Liga. Han var da allerede en etablert spiller, som debuterte som førstelagsspiller som 17-åring. Landslagskarrieren strakte seg over åtte år, men ga ham ingen trofeer.

Jan Berg!

Spilte for Molde, Elche og Rayo Vallecano. Debuterte som 17-åring mot Kuwait i 1982 i landslagskarrieren som strakk seg over 8 år, frem til 1990.

Føler meg såpass sikker på at den er riktig, så nå skal jeg prøve meg på en morsom en. Svaret er lett, men oppgaven er forhåpentligvis litt utfordrende. Her er to tallrekker som skal lede dere frem mot spilleren jeg er på jakt etter.

28-17-28-17-8

16-4-10-4-11-10-4-18-4

Kul oppgave. Men dette er ikke alfabetet.

Hehe, tallene representerer ikke plass i alfabetet, nei (om det var det du mente). Det ville blitt et snodig navn.

Virker som dalende stats

Hvor ofte bør man komme med hint?

du kan jo røpe hva tallene på en av rekkene er.

Mistenker at dette dreier seg om en Liverpool spiller (fordi svaret er så lett)

Ok, jeg skal komme med et hint. Må bare finne et som ikke røper for mye.

Jeg har bestemt meg for at jeg vil holde meg til tallrekkene, fordi jeg sliter med å finne et hint som ikke røper for mye. Tallene representerer noe med spilleren, men ikke nødvendigvis noe med prestasjonene.

Første rekke er løst og dermed spilleren. Må man ha begge rekkene?

Kan svaret være Steven Gerrard?

Første tallrekken dreier seg om klubbkamper, andre om landskamper?