Fotballquiz

Takker. Et raskt søk bekrefter at det var Steve Staunton.

Min umiddelbare tanke var at det var en av spillerne på bronselaget fra 1936 som også spilte i VM 1938 og scorte i det som lenge var Norges eneste kamp i VM-sluttspillet.

Nå klarer jeg ikke å finne noen informasjon om at Brustad var trener, så der har du nok helt rett, @ian_callaghan.

Ble ikke Reina også utvist helt på slutten mot Newcastle en gang og en utespiller måtte stå i mål? Vi lå an til å tape og Reina var så frustrert at han mistet hodet.

José Enrique var det som overtok handskene.

Tror vi må ha et hint her, @liverpoolian

Burrows was a latter day Joey Jones. A sweet left foot, fierce tackling and stamina were his main assets. Even so, his main value was that of being able of performing equally well in a number of positions rather than excelling in one single role. He even deputised for Bruce Grobbelaar when the goalkeeper was sent off during a European game against Spartak Moscow!

Trodde det kunne være Jurgen Sparwasser. Han har OL-medalje for Øst-Tyskland. Han scoret vinnermålet i VM-kampen mellom Øst og Vest i 1974. Han puttet 133 mål for Magdeburg, som nå spiller på nivå 3. Tyskland. Han var trener for Darmstad i 1990-91. så begynner problemmene. Darmstad rykket ned fra Bundesligaen forrige sesong, og jeg kommer ikke på noen norske spillere der :frowning:

Riktig, han var også i Eintrakrt Frankfurt og der har det spilt 3 norske spillere.

Da tar vi en lokal en. Han fikk to landskamper for Norge. Det var to kamper mer enn han spilte i løpet av det året han var proff i England. Han har vært på Ullevål i cupfinalen med to lag, men var bare reserve for det ene laget. Hva heter denne keeperen?

Morten Bakke

Du har nok rett, @champagnecharlie.

Føler meg lurt av spørsmålet, da jeg er ganske sikker på at JÅ Fjørtoft, T Pedersen, V Demidov, T Berntsen og J Andersen er 5 stk :wink:

He he, det er jo enkelt å bortforklare manglende fotballkunnskaper.

Jeg fyrer løs en ny.

I sin tid som spiller var han innom tre verdensdeler, som manager har han holdt seg i hjemlandet.
Har vunnet både mindre og mer gjeve priser og titler både som spiller og manager.

Hevder at en kjent klubb skylder han over 8 millioner kroner for et tidligere lån.

Mest kjent under et kallenavn som er hentet fra en Disneyfilm.

Dunga

Stemmer!

Denne spilleren ble verdensmester på hjemmebane, og spilte blant annet i to engelske klubber, uten å være i nærheten av å vinne noe med noen av dem.

Youri Djorkaeff.

Korrekt!