FSG - eierskap

Spennende å se om du får svar.
Jeg etterlyser også @galanito at du svarer på hvem disse heslige på forumet er? Blir vanskelig å ta til seg noe hvis man ikke får vite hvem du peker på her.

Jeg har til tider vært ganske så kritisk til FSG som eiere og gitt dem kritikk i glatte ordelag, og mye av den kritikken jeg har kommet med har vært lite konstuktiv og ikke rent så lite gjennomtenkt. Mye av den kritikken jeg har kommet med har kommet av frustrasjon over at Liverpool ikke har vunnet titler og ikke har vært aggresive nok på transfermarkedet.

Uten at jeg skal snu kappen etter vinden synes jeg FSG fremstår som gode og solide eiere. Liverpool har en sunn økonomi og vi har en av europas beste managere i Klopp. De siste par årene har Liverpool bevist at de kan kjempe om de beste spillerne i Europa. Mane, Van Dijk, Chamberlain og Keita avviste andre klubber og valgte istedet Liverpool og det lover godt for klubbens videre utvikling i årene som kommer.

Det er flere som har påstått (kanskje meg inkludert) at eierne kun er i Liverpool av egen profitt og at de kun er ute etter å putte penger i egen bukselomme, men den påstanden har blitt grundig tilbakebevist. Det har også blitt hevdet at FSG vil utvikle spillere for så selge dem med stor fortjeneste, men det har også blitt tilbakebevist da eierne ville beholde Coutinho, men at det var Klopp som ville selge han. Jeg støtter salget da Klopp til enhver tid ønsker det beste for laget og klubben.

Med salget av Coutinho og kjøpet av Van Dijk og Keita levner det liten tvil om at eierne og styret støtter Klopp. Liverpool har mye penger tilgjenglig til spiller kjøp, og etter at Coutinho ble solgt har jeg store forventninger til sommerens transfervindu.

Det har blitt påstått at Liverpool er en selgene klubb da spillere som Torres, Sterling, Alonso, Masche, Suarez og Coutinho har blitt solgt. Disse salgene har blitt gjort under forskjellige epoker og under forskjellig managere og eiere. Til gjengjeld har Manchester United solgt spillere som Becham, Stam, Ferdinand, Ronaldo. Totenham solgte sin største stjerne i Bale, og det er vel bare tidsspørsmål før Harry Kane forlater klubben. Så min konklusjon er at Liverpool ikke er en mer selgene klubb en de andre lagene i PL (Kanskje borsett fra Manchester City) Med Klopp som manager er jeg trygg på at vi har en manager som er kompetent til å erstte de spillerne han selger på en god og fornuftig måte.

Klopp vil ha spillere som ønsker å spiller for klubben, og hvis spillere er i tvil eller ikke er motivert til å gi 100% for Liverpool da er det rett ut porten. Det samme kan vel også sies om Sir Alex da han skippet ut lagets største stjerne i Becham. Sir Alex skal ha honnør for at Manchester United var best selv om han solgte lagets beste spiller til Real Madrid. Den samme evnen har Klopp også, han er kapabel til å erstatte Coutinho uten at laget blir nevneverdig svekket.

Det kommer jeg ikke til å gjøre. Ting er ikke statisk, om noen er ekle også slutter med det, er det fint, da legger jeg disputter bak meg. Å være langsint og hevn gjerrig er ikke fruktbart.'Ser heller ingen grunn å navngi forumister på en negativ måte bare for å gjøre det. Jeg har et enkelt og åpent sinn og glemmer ting lett, ser ingen grunn å tvære på gammelt grums.

Synes ikke det har noen ting ¨i hvor flinke de er, alt de gjør rett etc, jeg er bare overbevist om at vi ikke vinner ligaen så lenge de styrer.

Kan ikke forklare hvorfor, det er bare feelingen at dette skjer ikke med dem.

Så all kritikken du har kommet med over lang tid her er basert på en magefølelse.

Helt nydelig at det var innlegg nummer 666.

Ja, noen ganger bare vet man ting, uten å trenge å forklare det, men du har jo tegn som tyder på dette.

FSG ser ikke ut til å ha ambisjoner eller visjoner om at Liverpool skal vinne ligaen, de har heller aldri annonsert slike mål.

Det ser ut som de er fornøyd med tingenes tilstand, at Liverpool er en stabil topp, 6-2 plass klubb som deltar i Europa hvert år.

Så kan du for min del holde på med denne petimeter argumentasjone din, der poenget ditt er å få rett i at FSG er så fortreffende bra for Liverpool på mange måter.

Så kan du holde på den petimeter argumentasjoen din, der poenget ditt er å få mine argumneter til å virke på bærtur, helt fair, der det som betyr noe for deg er å få masse kredd og likes fra med forumister her inne.

Så kan du holde på slik så mye du og kose deg i din egen selv tilfredstillelse for du har fått poegtert hvor flinke og gode FSG er for klubben vår på mange måter.

Elefanten i rommet med hensyn på FSG, er at Liverpool FC vinner ikke ligaen med dem ved roret.

Men hvis det ikke betyr noe for deg eller alle andre som heier fram FSG, for dere er fornøyde med at vi er hensatt som en kul klubb med en skjelden god merkevare, som underholder fotball interesserte world wide, men som aldri vinner ligaen, ja da er FSG de rette eierne for dere.

Hvorfor er det viktig at eierne av en fotballklubb uttaler seg? Selskaper - innenfor idretten eller utenfor - har eiere som er der for å eie. Det er ikke aksjeeiernes jobb å uttale seg på vegne av klubben. De som har en slik rolle er daglig leder og styreleder (og styreleder er naturligvis eiers representant).

Og dersom du googler litt og bruker noen minutter på å lese, vil du finne mange uttalelser fra Werner om ambisjoner og mål. Derfor blir jo din bruk av ordet “aldri” litt pussig.

Allerede ved overtakelse: “but obviously we’re here to win and we’ll do whatever is necessary.”

Om måten å vinne på ikke er den samme som enkelte supportere ønsker, er en annen sak enn å slå fast at de mangler ambisjoner. Det er ikke sikkert man lykkes med nåværende strategi, men å si at FSG mangler ambisjoner, eller ikke viser det, er jo direkte løgn.

Jeg verdsetter ærligheten i hvordan businessen drives. Det samme gjør Klopp. Liverpool driver sunt og investerer penger klubben selv har råd til å investere.

Det klarer du selv når du baserer argumentasjon på hva følelsene dine forteller deg.

Det er interessant å prøve og forstå meningene dine, @galanito. Jeg har et stykke igjen før jeg vil klare det. Nå som påstanden din om at FSG ikke har uttalte ambisjoner om å vinne er tilbakevist, så står vi kun igjen med at grunnen til at vi ikke vil vinne med FSG er at du “bare vet”. Har jeg forstått deg korrekt?

Jeg kjenner deg ikke, men jeg velger å tro at du ser på disse påstandene som lite kloke:

“Jorden er flat”
"Vaksiner dreper "
“Vi har stadig besøk av aliens”

Disse påstandene er, dessverre, akkurat like faktabasert som din forståelse av at “Vi vinner aldri med FSG”. De baserer seg nemlig kun på at noen “vet”. Om min antagelse er korrekt, og du avfeier de tre påstandene som vås, hvorfor skal vi stole mer på at du bare “kan vite” enn de som “vet” at jorda er flat? Hvorfor skal vi deg mer seriøst enn de som “vet” at aliens er på besøk?

Det er her jeg faller av argumentasjonen. Jeg kan gjerne stå på The Kop og skrike “FSG out” om du klarer å overbevise meg om at det riktig det du påstår. Men da trenger jeg mer å basere det på enn din magefølelse.

Ellers er jeg uenig med deg at de mangler ambisjoner. Jeg synes feks at ansettelsen av Klopp viser ambisjoner. Det at de ikke ønsket å selge Coutinho viser ambisjoner. Det at de smadret transfersrekorden for en forsvarsspiller viser ambisjoner.

Til sist vil jeg gjøre oppmerksom på at det derimot er langt fra interessant når du tillegger andre, i dette tilfelle @riis, meninger han ikke har sagt om FSG, når det eneste han gjør er å spørre deg hva som ligger til grunn for dine meninger. Ikke virker han veldig selvtilfreds og ikke har han brukt noen petimeterargumentasjon heller. Og ikke kan jeg se at han er fornøyd med at “vi er hensatt som en kul klubb”. Det er uredelig av deg å påstå slikt om en annen debattant.

“Jorden er flat”
Bare se…

"Vaksiner dreper "
Bare les (VG)…

“Vi har stadig besøk av aliens”
Bare sjekk denne karen (til høyre)image

At argumneten mine kan være på bærtur til tider, er rett, at folk vil påpeke er bra, når man sier noe, må man tåle tilsvar.

Dette blir jo bare som en religiøs overbevisning. Det forklarer egentlig veldig, veldig mye.

Da bør vi bare innse:
Det nytter ikke å diskutere med @galanito. Argumenter som motbeviser påstandene gang etter gang er meningsløse, fordi “sannheten” er basert på en følelse. Da er det jo ikke rart at det blir gjentatt til det uendelige selv om det allerede er motbevist.

En blokkeknapp hadde vært fint. Jeg bruker spamfilter for det det er verdt ellers, og har “Nei takk til reklame” på postkassen. Uten disse så hadde det vært brysomt å sortere ut alt det uvesentlige.

Jeg skal prøve å skjerpe meg, overse dette mest mulig. Anbefaler andre å gjøre det samme, for nå har vi vel endelig bekreftelse på at det uansett ikke nytter.

Hva slags ting? Og hvordan? FSG har beviselig ikke tatt ut ei krone av klubben så langt, et FAKTUM som på lang vei motbeviser din påstand.

Denne påstanden dør aldri virker det som.

Det er fordi den baserer seg på “slik jeg ser det” framfor fakta. Derfor dør det ikke ut. Det er bare kunnskapsløst og simple forestillinger som blir gjentatt til det kjedsommelige til tross for at det blir motbevist gang etter gang.

Minner meg litt om politikk. Om man misliker en kandidat så er man kritisk til avgjørelser han/hun gjør selv om du hadde tatt samme beslutning selv om du hadde makt.

Jeg så en oversikt her i høst om at Klopp hadde brukt ca. 20 mill. pund netto på spillerkjøp/salg under sine første to år. Etter det har vi solgt Couthino og Kjøp Van D. I tillegg har vi avtalt kjøp av Keita til sommeren. Det betyr at pr. i dag så har Klopp gått ca. 50 mill pund i pluss på spillerkjøp/salg og vil kanskje da ha brukt 10 mill. pund netto når Keita kommer. Egentlig en helt fantastisk prestasjon av Klopp at vi da er med å kjemper om topp 4. Spørsmålet mitt da er. Er FSG villige til å satse nok? Vil vi klare å henge med uten at vi bruker midler fra det vi genererer selv av inntekter? Vil våre beste spillere være tålmodige nok til å være med å bygge “stein for stein”? Jeg tror denne våren blir enormt avgjørende for veien videre. Jeg tror at vi er nødt til å klare topp 4, vi er nødt til å vise våre beste spillere (Salah, Firmino etc) at vi satser i sommer. Ellers er jeg redd at klubber som Real Madrid etc. blir alt for fristende for f.eks. Salah.
Kommentarer?