FSG - eierskap

Klopp mener tydeligvis det.

Jeg har jo flere ganger uttalt at jeg ikke har tro på Solanke, så jeg skulle helt klart ønsket at vi hentet en spiller på det nivået Sturridge var ment å være på.

Når Klopp velger å ikke hente noen her så må jo nr.2 i det minste få litt spilletid. Jeg vil være bekymret om Firmino blir menneskelig og får en skade. For meg virker det som en svært dårlig idé å gå inn i vårsesongen uten både Coutinho- erstatter og med Sturridge-utlån, men om Klopp og spillerne likevel klarer det så er det dyktig håndtert.

Eller skyhøy gambling slik som på vårsesongen i fjor…

Ja der er vi helt på linje. Men hvorfor setter Klopp seg og laget i denne situasjonen? Er han så kald og kalkulerende? Er han så dyktig? Eller overvurderer han igjen seg selv og troppen, noe som til slutt vil resultere i for svake resultater? Personlig er jeg glad Ings er tilbake, og jeg tror han vil gjøre en mer nyttig jobb enn Solanke resten av sesongen. Selv om Origi muligens ikke hadde ønsket utvikling forrige sesong, så tror jeg han hadde gitt oss målpoeng vesentlig oftere.

Salah er vel strengt tatt andrevalget på spissplass?

Hva mener du med “igjen”?

Ja, det må vi gjerne si, men da er vi tilbake igjen til betydelig svakere offensiv dekning.

Si at Firmino blir skadet i 3 mnd 3.februar.

Salah som spiss betyr Ox og Mané på kantene. Jeg liker Ox, men dette er stor forskjell i kvalitet og dekning. For hittil har vi jo rotert mye på laget. Med Ox og Mané (som forøvrig virker å slite med selvtilliten) - hvem skal rotere med disse igjen?

Jeg syns vi bør handle. Kunne gjerne vært noen som kan spille både ving og spiss, men nå er det risikosport resten av sesongen. All ære til Klopp og co om de løser dette uten å erstatte en av de vi mister offensivt.

Nesten 20% av start eleveren om matten fortsatt er med meg

Med all (mulig) respekt, fikk du med deg hva Solanke presterte i U20 VM sist sommer?

Jeg tenker at spillere som presterer så godt som han gjorde der allerede er meget gode fotballspillere. Og de viser at de har talent og forutsetninger til å bli fotballspillere i absolutt verdensklasse.
Der har du poenget med å hente inn Solanke.
Dessuten - vi kjøpte han ikke, han kom på free transfer (joda, vi må betale utdanningskompensasjon, men han kom like fullt på free transfer).

Legger til at spillere som Diego Maradona, Sergio Agüero, Javier Saviola, Lionel Messi, Sergio Agüero og Paul Pogba i tillegg til Solanke nå sist, er noen av dem som tidligere har blitt kåret til beste spiller i et U20 VM. Disse og alle de andre har vel blitt rimelig bra, ikke sant?
Solanke er forøvrig den første fra de britiske øyene som fikk prisen, og det bør også si noe om prestasjonen, talentet og potensialet.

Man kan da ikke forvente at en 20 åring som kommer ny til en klubb i alle tilfeller skal slå til og briljere med det samme. Skal vedde mye på at Klopp (og de fleste andre PL-managere) ikke forventer det.
Det er vel ikke uten grunn at de beste årene for en fotballspillere er rundt 25-30 (pluss/minus).

Har han ikke selv uttalt at han undervurderte kampebelastningen i forhold til størrelsen på troppen forrige sesong? Husker jeg feil?

Når man har Ings og DS skadet, og Origi på utlån, så må faktisk en offensiv signering som Solanke levere fra dag en. Hvis ikke har man ikke kjøpt rett spiller til rett bruk. Mulig signeringen av Solanke ikke er selve problemet, men at det ikke ble signert en spiss som kunne konkurrere mer direkte med Firmino. Spesielt nå som Coutinho er borte.

Husker jeg feil @jano1968?

Vet ikke. Du har sikkert rett

Er 20% mye eller lite?
Kan vi være enige om at PEP har gjort underverker med troppen i forhold til sist sesong?

Kan vi ikke sitte stille i båten og håpe på at Klopp kan få til noe lignende? Altså legge mindre vekt på at vi hele tiden MÅ HA (bare må ha) nye spillere.

Syns det er mye om det blir 2 nye første elever hvert vindu

Hvor godt fornøyd er du med eierskapet til FSG?

• Svært fornøyd!
  • Fornøyd
  • Middels fornøyd
  • Misfornøyd
  • Svært misfornøyd!

0 stemmegivere

Ønsker du nye eiere til sommeren?

• Ja!
  • Usikker
  • Nei!

0 stemmegivere

Hvilken type eier ønsker du?

• Dagens type, med fokus på å drifte klubben økonomisk fornuftig.
  • Typisk «olje sjeik», eiere med ubegrensede midler
  • Annen type

0 stemmegivere

Hvilke punkter er du fornøyd med ved dagens eiere? (Kan velge mellom 1-8 alternativer)

• Valg av managere/ledere
  • Valgt struktur i klubbledelsen
  • Utvidelse av stadion
  • Utvidelse av treningsanlegg og diverse fasiliteter
  • Markedsføringen av klubben
  • Utviklngen i sponsorinntektene
  • Evne til å lytte til supportere og dens kultur
  • Interessen de viser for Liverpool FC

0 stemmegivere

Sitter å leser med stor interessw diskusjonen i og rundt FSG sitt eierskap av Liverpool. Noen av oss er fornøyd med eierne og måten de drifter klubben på. Noen er middels fornøyd, og noen er lite fornøyd med eierne. Når noen er 100% misfornøyd med eierne må jeg undre meg over deres tankegang, 100% misfornøyd, da er man rimelig kritisk til det arbeidet eierne gjør.

• Er jeg selv fornøyd med eierne? : JA

• Er jeg enig med de svært kritiske røstene til FSG? : NEI

• Kan jeg forstå kritikken mot eierne? TJA (Kanskje noe av kritikken)

Jeg prøver etter beste evne å sette meg inn i tankegangen til brukerne som er mest kritiske til eierne, men klarer ikke etter beste evne å forstå all kritikken som kommer. Noe av kritikken kan jeg forstå da Liverpool kun har vunnet 1 tittel etter eierne overtok klubben for snart 8 år siden. Eierne uttalte selv at de kom til klubben for å vinne, og kanskje tok de munnen for full når de var så bombastiske i ordbruken som de var.

Hva har vi fått av eierskapet til FSG?

• FSG reddet klubben fra å bli satt under admistrsjon.
  • Utvidelse av Anfield.
  • Ansettelse av Klopp.
  • Økte inntekter på det rent kommersielle.

Noen henger seg opp i netto forbruk, og at nettopp netto forbruk er deres viktigste fanesak i kritikken mot eierne. Hvis ikke deres utsagn om manglene netto forbruk holder vann, så drar de kortet om at Liverpool er en selgene klubb. Om ikke det er nok, så er det at FSG kun er ute etter egen profitt, og at de kun markedsfører klubben for å berike seg selv, eller for å dra opp markedsverdien av klubben slik at de evt kan selge klubben med en enorm fortjenste.

Til de ønsker jeg og si følgene, det er penger tilgjenglig i klubben til å forsterke stallen, det må alle kritiske røster ta inn over seg. En annen ting jeg ønsker å formidle så er det Klopp som har siste ord i overganger. Eierne kan ikke lastes fordi Klopp ikke bruker alle tilgjenglige midler som er til rådighet. Da bør i såfall den kritikken rettes mot manageren og ikke eierne. Det var Klopp som ønsket å selge Coutinho og ikke eierne. Så hvorfor den urettmessige kritikken kommer mot eirne til enhver tid har jeg liten forståelse for. Jeg skulle like å høre de mest kritiske røstene forklare hvorfor de er så kritiske uten å dra opp de samme krtene hele tiden. Noen fabrikerer sine egne sannheter og teorier og feier fakta under bordet.

Hva kan FSG gjøre bedre. (Mine personlige synspunkter)

• Bedre markedsføring av klubben.
  • Ytterligere utvidelse av Anfield.
  • Bedre draktavtaler.
  • Økte sponsorinntekter.

Jeg respekterer andres meninger selv om jeg er sterkt uenig med deres synspunkter. Som sagt forstår jeg ikke all kritikken som kommer mot eierne, men alle må få lov til å ytre sine meninger om eierne.

Hvilke eiere ønsker disse kritiske røstene?

• Oljigarker som har pengesekken full jmf eierne til Manchester City og PSG.
  • Kjeltringer ala Abramovich.
  • Rike kinesiske innvestorer som ønsker en fotballklubb som leketøy.

Ser frem til å få et svar på noen av mine spørsmål.

Jeg er glad i fotball, og jeg forguder Liverpool, jeg liker klubben som den er og ønsker ikke å kjøpe meg titler for enhver pris eller for blodpenger. Som mangeårig supporter har jeg ventet siden 1990 på et nytt seriegull, og jeg venter fortsatt. Jeg gir ikke opp, og trur at Liverpool igjen er kapable til å vinne PL for første gang. Det er den evige optimismen som holder oss Liverpoolsupportere oppe, den evige troen på nok en suksessperiode, Vi er ikke den beste klubben i Europa, vi er heller ikke den beste klubben i England, men vi er den flotteste og stolteste klubben i England. Vi har de beste supporterne, og ja jeg er så stolt av klubben min at jeg ikke er i stand til å ytre sterk kritikk rundt politikken i klubben.

Og de vet de går til en klubb som har utviklet spillere for så å selge de til storklubber. Et fantastisk springbrett for spillere med ambisjoner om å spille for de aller beste klubbene i verden. Spillere som kommer til klubben VET at Liverpool selger videre. Salah neste ?

Mellom 90 og 100 prosent er fornøyd eller sværr fornøyd med eierne, ønsker å beholde dem og støtter den økonomiske driftsmodellen.

En fantastisk oppslutning - nesten overraskende positiv. Den viser at de sterke kritikerne er en marginal gruppe, som er synlige fordi noen få snakker så høyt og så mye.

Helt uenig i dine vurderinger, den eneste spilleren som Klopp har solgt er Coutinho. Rodgers solgte Suarez og Sterling. Salget av Suarez har flere bakenforliggende omstendigeter med rasismeanklager, biting ved to anledninger. Med Sterling er jeg enig at her kunne og burde Liverpool ha gjort en bede jobb med evt forlengelse av kontrakt etc. Dalglish solgte i sin tid Torres, en spiller med en dalene formkurve. Vil ikke påstå at Liverpool er et springbrett, og at Liverpool er en selgene klubb. Mashe, Alonso ble solgt under det forrige regime, og kan således ikke tas med i vurderingene om at Liverpool er en selgene klubb.

Enig med deg at resultatet ved første øyekast ser ganske positivt ut for FSG sin del, men jeg er usikker på man kan konkludere ut fra denne avstemningen. Erfaringsmessig så har ikke flertallet av kritikerne stemt, for de er ikke innom forumet før etter at vi eventuelt taper mot Tottenham. Og sannsynligvis oppholder mange av de seg kun i kamptrådene.