FSG - eierskap

Jeg vil aldri at Liverpool skal få en eier som Chelsea.

Salah/Chelsea : Ingen av supporterne fikk et forhold til han. Kjøpt, ikke suksess, ut, glemt, inn med en ny. Han er ikke unik. Bruk og kast over en lav sko.

I Liverpool kjøper vi, tar vare på, utvikler, får et forhold til og ønsker de alt godt videre hvis de ikke lykkes. Vi er en klubb med hjerte og sjel. Ikke en kommersiell og kynisk lekegrind.

Ved å pøse ut «reklamemidler» så tjener de penger i begge ender. De kapitaliserer på økt omsetning (og suksess hos City), samtidig som Ethiad (i realiteten eid av de samme) tjener en slant penger.

Apropos Chelsea og eierskap:

Vi kan lite gjøre meg FSG uansett hva vi mener om eierskap. Denne uttalelsen fra Henderson i forkant av Tottenhamkampen bør vi ta mer tak i: «Som alltid vet vi imidlertid at det er opp til oss å inspirere supporterne, ikke motsatt vei.» Den tolvte mann bør spille på sitt beste når laget sliter som mest, og ikke når laget er på sitt beste.

Er vel ikke lenge før den britiske regjeringen tar pant i Chelsea også nå.

Jeg har lyst til å være enig med dette, fordi slik fremstår det akkurat nå og fotball er selvfølgelig ferskvare. Men går man tilbake de siste 20årene så har Liverpool en dårlig historie med talenter, mange mange mislykkede talentkjøp som har kommet inn og dratt igjen uten å få det til. Det er rett og slett en viktig grunn til trofé-tørken vi har hatt at vi ikke har klart å ta vare på talenter i klubben og utvikle dem, Jeg vil si talentutviklingen fikk et vendepunkt med FSG, Rodgers og Klopp. De har hatt stort fokus på dette og jeg tror det arbeidet vil vise seg de neste ti årene.

Jeg hørte ihvertfall helt motsatt.

At Chelsea og City bygger kraftig opp slik at de sakte men sikkert blir mindre avhengig av eierne.

Gjelden til Chelsea er vel ganske sikkert noe som blir ettergitt slik jeg forstår situasjonen.

Vi har vel våre “sorte får” som av en eller annen grunn ble helt satt ut av laget uten å få en real sjanse.

Men vi virker som en sykt mye bedre klubb til å utvikle og ta vare på spillere en eks Chelsea. Men vil tro at klubber som Soton og andre er vel så bra om ikke bedre en oss.

Nå som pengene hans skal under gransking så er det langt fra sikkert. I tillegg så har den klubben satset langt mindre etter at hans ex frue tok med seg halvparten av pengene og dro.
Poenget mitt er at de uansett risikerer å sitte der med en gjeld de ikke kan håndtere, og likevel er det den type eiere enkelte her inne hyller som perfekte.

dette er dessverre langt unna det som blir realiteten

sjansen er større for at en ny rik eier tar over og fortsetter.

Er som Kloppy sier, det går ikke an å konkurrere med stater (PSG / City), Chelsea er vel next på den listen.

Enkelte er riktig betegnelse. I undersøkelsen utgjør de 3%. Med noe over 50 stemmegivere tilsier det 2 personer. Disse to personene skal ha ros, eller ris, for at de holder trådene i livet med, stort sett, repeterende innlegg. For meg er det stort sett ris, da mengden nytt stoff blir minimalt fra begge sider når diskusjonene går i ring.

Han sier at det går ikke å konkurrere økonomisk, men at fotball er mer enn økonomi.

Han har, i motsetning til enkelte supportere, ikke gitt opp å vinne PL. Et apropos er at verdens rikeste klubb, som har brukt enormt med penger denne seongen, ikke vinner PL i år de heller. Penger er ikke alt. Manchester City har enormt med penger, men de har tydeligvis også en manager som kan mer enn å bruke penger.

Jeg er ikke så sikker på at det er så mange rike innvestorer som interessert i å kjøpe Chelsea med den gjelden de har. Klubben kan være nærmere skifteretten enn nye rike eiere.

Hei !

Jeg har drevet å lest her inne mye lenger enn jeg har vært medlem. Du får ha meg unnskyldt om jeg husker feil. Gikk ikke du ut for kort tid siden (Før jul) og sa at du
ikke støttet FSG lenger, kun Klopp som manager. Du mente de ikke investerte nok og at dette var helt nødvendig om man skulle spille med de beste og ha en reel mulighet i f.eks CL. Vi hadde ikke hatt noen pokaler å vise til og du hadde mistet troen på vår suksess med dem som eiere.

Nå har FSG din fulle, det etter å ha solgt Couthinho midt i sesongen ? Og nå kan du ikke forstå, selv om du prøver hardt de kritiske røstene mot FSG. Jeg lurer på hva som har fått deg til å snu så brått at du ikke kan forstå de som nå er imot FSG, var det pga kjøpet av Virgil, må vel ligge noe mer til grunn ?

Vet ikke hvordan og gidder ikke bruke tid på å lete frem dine gamle innlegg, men jeg husker noen av dem godt, du er jo en aktiv bruker.

Selv er jeg positiv til FSG og måten klubben blir driftet på. Jeg ønsker ikke å bli et nytt Chelski,City,Psg. Pengeforbruket i fotballen idag har forøvrig ødelagt litt av min glede med fotball, det er synd at det har blitt slik men jeg tror ikke det vil bedre seg,tvert imot. Derfor er det godt å se at vi er med om 2.plass, jeg ønsket at vi i år stabiliserte oss som et topp 4 og tok oss minimum forbi gruppespillet og helst lenger, da ville jeg vært fornøyd, so far so good. Coutinho salget var jeg sterk motstander av men det var vel til slutt Klopp som tok den avgjørelsen så styret kan ikke lastes. Jeg tror dette kan styrke oss på sikt, Coutinho kan fint erstattes til sommeren og det skal bli spennende å se hvilken planer FSG og Klopp har,

Jeg har spurt kritikerne 4 ganger den siste måneden, om hva som vil skje om alle klubbene i PL kjøpes opp av søkkrike oligarker, sjeiker eller andre (asiatiske) rikinger.

Hva er neste kriterie på lista?

Ha den beste manageren?
Spille pen fotball?
Kjøpe spillere denne manageren ønsker seg, for å utvikle og perfeksjonere spillestilen?

Da forveksler du meg med en annen bruker.

Jeg støtter FSG som eiere og er godt fornøyd med måten de styrer klubben på sett på det rent øknomiske. De sa de kom til klubben for å vinne trofeer, men disse trofeene har uteblitt. Jeg hadde håpet på større og raskere sportslig fremgang når FSG overtok klubben, mulig jeg for rask på labben og hadde for høye forventninger til dagens eiere. De hadde noen feilskjær det først årene, men nå synes jeg klubben er på stø kurs oppover.

Neida, han forveksler deg ikke😊

Tvilsomt hun får halvpartene av pengene. Den er spådd til å bli den dyreste skilsmissen til nå, med hun får nok ikke halvparten av de £7 milliardene han er god for. Den dyreste før denne er på £432 mill.

Når var det du skiftet mening?