Generelt om Fotball/premier league/Liverpool fc

Tråd om Liverpool fc/fotball generelt der man kan spekulerer og diskutere. Her flyttes feks diskusjoner som ikke passer i andre tråder.

Rykter og spekulasjoner: Arkivert
Liverpool sesongtråd 2017/18
Rykter og spekulasjoner
Fotball-VM 2018
Rykter og spekulasjoner
Rykter og spekulasjoner
Rykter og spekulasjoner
Rykter og spekulasjoner

Hvorfor så fornærmet når noen snakker negativt om United? Personlig, kanskje?

Ja, vi har brukere som har stor tro på Grabara. De er ikke problemet og fortjener snarere respekt for å støtte opp om klubben og våre spillere.

Leser du virkelig det innlegget som at jeg er fornærmet?

Vær litt sakelig.

Se på spillere som Fabio Paim, Cherno Samba, Tonton Zola Moukoko vår egen Stephen Wright. Veldig stor hype. Sistnevnte var jo lenge ansett som et større talent og spilte mer en Steven Gerrard.

Jeg bare sier at om en klubb hyper en ung spiller i sin klubb så er det helt naturlig og slik skal det være.

Men sjansen er ørsmå for at de skal lykkes. Spesielt i alderen 16-20 år så kan en spiller levere på et nivå. Men så kommer senior alder og det er forventet at man skal starte kamper og prege oppgjør.

Se på alle de unge spillerne Chelsea, City og Liverpool har på forskjellige U-lag. Det blir få stjerner ut av dem. De havner ofte i championship, noen unntak er det, men de er særs liten % av totalen. Dette er jo også helt logisk og naturlig.

Det er jo litt forskjell på å si at Grabara er et kjempetalent og en spennende keeper til å si at han tar over keeperplassen om 3 år.

Vi får jo svaret på om brukeren får rett om 4 år da. Enten er Grabara fast førstekeeper eller så er han ikke det. Jeg tror ikke han er det. Hadde vært gøy å se oddsen på at Grabara får minst 50 A-lagskamper før 2021. Det burde jo være lette penger å hente her om det stemmer at han blir vår nye førstekeeper?

Jeg synes det er flott å trekke frem våre unge talenter, men å komme med slike ting blir litt søkt i mine øyne. Det er jo ikke rot i virkeligheten.

Jeg drømmer om ligagull til Liverpool hvert år og har gjort det siden 1990. Men det har ikke skjedd på 27 år. Så jeg er realistisk og skjønner at å få et ligagull er ekstremt vanskelig og går ikke ut etter noen 3-poengere tidlig på høsten med tanker om at det skal vinnes ligagull.

Hvem har vi fått frem siden Owen og Gerrard? Kun Sterling som har kommet opp på det nivået som kreves for å spille fast på Liverpool. Bortsett fra det så har det vært benkeslitere i dårlige PL klubber og sporadisk faste i Championship (Danny Guthrie, Flanaghan, Wisdom, Ayala, Ibe). Et slags unntak er kanskje Jonjo Shelvey? Han er vel den nest beste etter Sterling med 100+ kamper i PL/Champ de siste tre sesongene?

Tiden vil vise med Gomez, Ojo, Ejaria, Woodburn etc.

Du kan være så mye realist som du vil. Tror ikke det finnes en kjeft her inne som ikke vet når vi vant vår forrige ligatittel og hva som er ståa med klubben til enhver tid. Hva bidrar du egentlig med? Å være realist er lett nok det, men du (og ditt sideshow, @galanito), har ikke klart å innover dere at absolutt alle her inne kan minst like mye om Liverpool enn begge dere to til sammen.

Det er ubehagelig frekt og nedlatende å late som om vi ikke vet når vi vant ligatittelen sist og tilsvarende tøvete og fordummende argumentasjonsteknikker som dere benytter. Hva tror du egentlig at du kan lære oss? Svaret er ingenting, men jeg er lytter øre for innsigelser.

Her evner du på ingen måte å få med deg budskapet. Du må klare å lese uten filter (i negativ forstand).

Det at jeg skriver at jeg håper Liverpool vinner gull er ikke ensbetydende med at jeg tenker;

¤ Aston Villa supporterne burde forvente ligagull og europatriumf snarlig!
¤ Hva med Lyn? Burde ikke de forvente å spille kvartfinale i CL mot Barcelona innen et par år?

Det er ikke det jeg sier, men at det er store forskjeller på drømmer og det faktiske bilde av tingenes tilstand. En Lyn supporter i dag hadde nok blitt veldig glad om det ble Eliteserien innen 4-5 år. Selv om Lyn har spilt kvartfinale mot Barcelona i serievinnercupen så forventer man ikke det slik ting er i dag.

Det er bilde / metaforen om du vil jeg prøvde å bruke med at jeg gjerne drømmer om ligagull fordi jeg vet at det har skjedd og kan skje. Men jeg forventer det ikke. Samme måte ser jeg på Grabara. Mine favorittspillere i Liverpool har vært McManaman, Owen og Gerrard. Ingenting gleder meg mer en om vi kan utvikle en spiller fra eget akademi til fast plass på laget. Men jeg ser samtidig at etter Gerrard er det Sterling og Shelvey som er våre største triumfer. Da snakker vi altså på 17(!) år. Begge to ble også kjøpt inn fra andre klubber og var klare store talenter når de kom og det var forventet at de i det minste skulle utvikle seg til gruppen “Kelly/Wisdom”, det var et klart forventet minimum. Samme type “kjøp” som Delle Alli ville vært. Han tok jo helt av i likhet med Sterling.

Da mener jeg at å gå ut å proklamere fast plass til Grabara innen får år er litt prematurt. Det er min mening.

Om det er å se dystert på livet, får bli din oppfatning. Jeg tror det er et meget realistisk syn på saken.

Greit nok, @Kramer32. Jeg mener egentlig ikke å gå etter deg som jeg likevel gjør. Synes faktisk du har moderert deg veldig over tid og skriver en god del bra nå. Faktisk har du ofte rett. Mitt poeng er at vi er alle kjent med disse negative tingene og det er en lett øvelse å være negativ, men at det også bidrar (beklageligvis) til å undergrave klubben. På mange måter er det kontraproduktivt, men paradoksalt så fungerer det ikke helt slikt. Negative supportere skaper negative resultater. Så, hvor mer du og andre “hatere” gnåler - hvor større sjanse er det for at dere for rett.

Krangletråd?

Absolutt ikke, men i stedet for å slette så flytter jeg innlegg der diskusjoner ikke har noen ting med den opprinnelig tråden å gjøre. Hvis det blir krangling på høyt nivå slettes innleggene

Finnes det et arkiv for slettede innlegg? Hadde vært artig og sett :slight_smile:

Og hvor morsomt hadde det ikke vært om dere førte statistikk over brukere, i denne sammenheng?

Liverpoolian leder suverent. Men pga han sletter enormt selv

Det har ingenting med det å gjøre, det @Kramer32 her er inne på er at nok engang er Liverpool FC verdens støsrte ammatører når det gjelder overganger, og at dette biter oss så til de grader i baken når vi for nte gang, sikkert i november 2017 atter er hektet av liga trofe kampen.

Det prøver han å fortelle disse realitets fjærne supper optimistene. Så når november kommer og super optimistene sitter der med hakeslep og lurer på “Hva fan skjedde?” og @Kramer32 da forteller at de var urealistiske i sine forventninger, fordi klubben våres for nte gang er super amatører på overganger og eksepreter på å rote ting til for seg, så blir superoptimistene dritsure på @Kramer32 og lurer på om han er Liverpool supporter når han er så negativ og bla.bla.

Det er dette @Kramer32 nå er i forkant av.

At du går i rette med han her er etter min mening skivebom fra din side.

Forstår du hva spørsmålstegn på slutten av en setning betyr?? Her er det du som har fullstendig skivebom m. Og Kramer klarer fint snakke for seg selv. Vi har diskutert dette.

Det er den brutale sannheten og den må man tåle å høre. Noen ganger lurer jeg på om Liverpool har flest supportere i Norge som fornekter virkeligheten.

Og jeg sier sannheten på en mer brutal måte, lik den eller ikke:

Mourinho er en pokalvinner, mens Klopp dessverre er en finale taper!

@galanito og @Kramer32 jeg trur alle her inne har forstått poenget deres. På tide å gå videre? Dette er kjedelig…

Litt nysgjerrig på hvordan dere 2 ser ut egentlig…

Pep har også vunnet 0 pokaler.
Nå spilte de heller ikke i EL men CL.
Kunne ikke se noen gigantlag i EL heller.
Tror du at utd hadde vunnet EL om bayern, liverpool, real, barca hadde vært med?
Svaret er nei.
Vi deltok i 3 turneringer.
Serie, fa og ligacupen.
Pep satset alt på serie og el.
Mou vant 2 titler, b-cuptitler som de omtrent spasserte inn uten å møte et eneste topplag.
Community shield vil jeg ikke en gang kalle en tittel.
Den regnes iallefall ikke som noen major trophy.
Utd møtte et elendig leicester som hadde mistet sin beste spiller-kante.

Vi var bedre enn utd i ligaen, der vises styrkeforholdet. Blir ikke imponert av mou fikk ut av utd, cup er cup hvor selv middelmådige lag kan vinne.
Jeg tviler sterkt på at utd vinner noe som neste sesong, de kan iallefall ikke vinne community shield som betyr alt for dem i nyere tid​:joy::joy:

Hva skjedde med ligaen under Klopp i fjor? Rimelig triste saker fra Mars og inn. Vi havnet bak West Ham!

Var de bedre en oss ifjor?

Hvor kommer denne trangen til å rakke ned på andre?

Prøv å vær saklige a folkens. Alle meninger kan møtes med motargumenter og god debatt. Det er absolutt ikke nødvendig å slenge dritt eller å mobbe hverandre her inne.