Generelt om Fotball/premier league/Liverpool fc

Man sier jo at Real Madrid vant la decima da de tok sin 10. CL/serievinnercup for noen år siden, og nå har de vunnet 12. De vant de 5 første årene på rad, fra 1955-1960, men de har fortsatt vunnet pokalen 12 ganger.

Vi synger jo også 5-times, fordi vi har vunnet den 5 ganger og 1 av de teknisk sett er CL mens resten er serievinnercup. Tror de aller fleste regner det som samme turnering.

Så du mener også at;

1. Liverpool har vunnet Prenier League?
  2. Nottingham Forrest har vunnet Champions League?

3)Lyn har spilt CL kvartfinale mot Barca?

Jeg føler dette er sånn “jeg gikk ikke på gymnaset, men på videregående” diskusjon. Totalt poengløs diskusjon.

Liverpool har vunnet serien.
De siste årene har PL vært navnet på den øverste divisjonen.
Om 15 år ksn navnet være et annet for alt vi vet - uten at det betyr at tidligere trofeer ikke kan telles.

Liverpool har vunnet europas gjeveste turnering 5 ganger.

Men vi har fortsatt bare vunnet CL en gang.

I mine øyne.

Samme som jeg vil mene at det er feil å si at vi er den klubben i England som har vunnet PL flest ganger sammen med Man United.

Ja, ingen er uenig i det.

Men for å spørre deg da;

Har…

1. Liverpool vunnet Prenier League?

2. Nottingham Forrest vunnet Champions League?

3. Lyn har spilt CL kvartfinale mot Barca?

Mener CL og PL er litt forskjellig. Vi har ikke vunnet PL men vi har vunnet ligaen 18 ganger og vi har vunnet CL 5 ganger.

Mener nå jeg :slight_smile:

Og Lyn har spilt Champions League semi mot Barca?

Likegyldig:
Circle K vs Statoil
Power vs Expert
Kozmoz vs Brio
Eliteserien vs tippeligaen

Vi snakker om det samme. Øverste divisjon.

Vi får håpe premier league bytter navn snart, slik at alt igjen kan nullstilles.

For meg er disse navnene uviktige. Turneringen er det viktige.

Hvem vinner Adeccoligaen i år?

Ja, og nesten slått de👍

Hvordan vil de nye reglene slå ut for nyopprykkede lag?

Jeg tenker på den som handler om prosentvis lønningsnivå, som for flere av oss ble kjent for en ukes tid (?) siden.

Sier det på denne måten, Liverpool har vært nasjonal ligamester 18 ganger…

Ikke sikkert dette er rette tråden, men det får så være.
Ufattelig triste nyheter å lese. Rart å se topptrente utøvere i sin beste alder falle om slik som dette.

Joda, passer helt fint her. Jeg laget tråden og den er generelt om fotball, noe denne tragiske historien hører under

Fotballfamilien :pray:

Det har til nå vært lite detaljer om hva hjerneskaden vil bety, men Nouris storebror Abderrahim Nouri forteller nå hvor ille det er.

– Legene er helt sikre i sin sak, og det ser ikke bra ut. Hvis han i det hele tatt våkner opp, tror legene han ikke vil kunne tenke, spise, snakke eller gå igjen, sier Abderrahim til nederlandske Algemeen Dagblad.

Får vondt av denne tragiskehendelsen. Synes det er en skjebne verre en døden.

Hvilket trøyenummer hadde reservekeeperen på Liverpool i gamle dager? Var det et fast nummer eller varierte det? Jeg tenker på tiden frem til og med Grobbelaar.

Jeg vet ikke helt @Craig_Johnston … Men det var i gamle dager vanlig at reservekeeper hadde nr 12.
Om det var sånn i Liverpool tør jeg ikke si for sikkert.
Det var et dårlig svar , men det kommer vel noen som vet etterhvert.