Generelt om Fotball/premier league/Liverpool fc

Karma is a bitch. Barcelonas nyinnkjøpte milliardspiller Dembele har vært ute i skade i 4 måneder, nå røk han ut igjen. Veldig synd for spilleren, men jeg godter meg nesten på Barcas bekostning.

image

Mangler bare at Coutinwho blir ute i 6-8 måneder også, og går glipp av VM.

Vel, altså som sagt er jo disse skadene tragiske for spillerne. jeg ønsker egentlig ingen spillere ut i langtidsskader. Barca derimot, må gjerne slite for min del.

Edit: Den eneste spilleren jeg kan si er unntaket mitt, måtte være Roy Keane. Det angrepet mot Håland var i sin tid groteskt. Etter det ønsket jeg Keane bort fra fotball for alltid.

Kan den dag i dag fortsatt ikke forstå at han får være innblandet i noe som har med sport å gjøre.

Det var vell aldri noen tvil om hvor Coutinho ønsket å dra.

Dette med markedspris har vi diskutert ved jevne mellomrom, og er vanskelig.

Hva om Arsenal hadde bydd £180M for Coutinho?

Han hadde jo fortsatt blitt solgt for det Barca var villige å gi…? Eller?

Selvfølgelig. Og helt rett. Han ville til Barcelona - som oftest en av de bedre klubbene angående FairPlay.

Hehe… For en vits.

Vel, fair play på banen, ikke financial

Det er vell få lag som filmer og jukser så mye som Barcelona.
Kommer knapt på et mer usportslig lag både på banen og på overgangsmarkedet. Ikke nødvendigvis finansielt, men måten de oppfører seg på overgangsmarkedet, jobber med spansk presse og får med seg nåværende og tidligere spillere på å uttale seg som potensielle kjøp.

Her er min favoritt.
En Valenciasupporter kaster en vannflaske (noe som selfølgelig ikke er greit) inn i en klynge med Barcelonaspillere som feirer forann Valenciafansen. På mirakuløst vis klarer han tydeligvis å treffe 5-6 av Barcelonaspillerne i hodet samtidig og 2-3 av dem blir skadet og kaster seg i bakken.

Nei - uenig. Real Madrid er tullelaget - på omtrent alle måter.

Det går an å ha to tullelag.
Real Madrid pga tja, hele historien der.
Barcelona pga måten de oppfører seg av og på banen.

:slight_smile: 2 Tullelag? City! Chelsea! Monaco! PGS!

Hauger av tullelag. Bl.a. alle lag som spiller hjemmekamper sør, øst, nord eller vest for Anfield.

Da har jeg 7 tullelag i min bok!

Real madrid
Barcelona
Man Utd
Man City
Chelsea
PSG
Viking

:grinning::beers::+1:t3:

Dere kan slutte å diskutere markedsprisbegrepet. Makroøkonomien har definert fra før:
Markedspris er den prisen som dannes mellom kjøper og selger i et marked.

Altså, med en gang selger har akseptert pris og vare er overlevert, er markedspris oppnådd.
For fotballspillere blir det likevel noe kunstig å snakke om markedspris, fordi varene ikke er homogene. I motsatt ende finnes f.eks en børs hvor de samme aksjene omsettes igjen og igjen.

Skal vi si at de har jukset seg til fair play award 6 år på rad i Spania?

“Stoke spiller på en primitiv måte i oppspillsfasen. Holder ballen bak i forsvaret og kan være måten å spille på. Deretter slå langt opp” Øyvind Alsaker…

Det er jo nettopp sånn United har spilt de første 9 minuttene og der scorte Valencia…Faen…

Nå har Barcas “mes que un club”-rykte fått en alvorlig knekk de siste årene. Tvilsomme elementer fra Qatar som hovedsponsor, transferban pga henting av unge spillere, skattesaken til Neymar, etc. Deres forrige president, Sandro Rossell, ble jo til og med fengslet pga Neymar-saken.

Ja, er helt enig i det. Men hva om noen vil by mer for en vare, og selger ikke ønsker å selge til høystbydende?

Eller om en fotballspiller takker nei til den klubben som byr mest?