Generelt om Fotball/premier league/Liverpool fc

En av mine store Liverpool helter fyller 57 år i dag. Bannet Souness opp og ned da han Solgte Beardsley til Everton. YNWA Peter du var en stor spiller for Liverpool.

Enig! Den perfekte erstatter for Coutinho!

Peter Beardsley does it again, its magnificent. Kan jeg enda høre hvis jeg lukker øynene.

It’s an empty net, but it isn’t now - Beardsley just put the ball in.

Faktisk kommentar. Husker det som om det var i går.

Fant et svar på redcafe som summerer opp United fansen perfekt

Phil Jones 79 said: ↑
Was thinking last night. Does Sanchez speak English? Or is Chilean quite similar to Spanish dialect? You always see Rojo, Valencia, De Gea together on photos. Was curious about the South American languages if they are quite similar, and how he will fit in being the only Chilean

:joy:

Haha, ja jeg har også alltid lurt på om “chilensk” likner spansk dialekt.

Huff, sånne ting er bare ynkelig å se… jeg blir flau på dere vegne.

De snakker vel chili i Chile? En indianervariant som høres ut som en slags Rogaland-dialekt, bare enda mer irriterende. Nesten alle jobber med å gro chili- og pinochetnøtter der. Et av verdens fattigste land, så jeg skjønner godt at mange flykter til Europa for å spille fotball.

Visste ikke at ps4 har buss simulator spill

Noen burde fortalt ham at http://www.bussimulator-game.com/index-en.php kun er tilgjengelig for PC.

Beklager at jeg er en flisespikker, men Chile er Sør Amerikas rikeste land.
Derimot er det stedet Sanchez kommer fra bokstavelig talt Langtvekkistan.
Tocopilla.

Tok ho pilla…

Hoppgutta holder også me Liverpool.:smiley:

Hei godtfolk og god Søndag til dere alle.

Nå har vi kommet til runde nummer 24 og Liverpool er i rute til å kapre en plass blant de fire beste lagene. Selv om denne runden ikke har gått Liverpool sin vei resultatmessig da våre argeste konkurenter har vunnet sine kamper er jeg ved godt mot og trur at Liverpool tar nye 3 poeng i bortekampen mot Swansea Mandag kveld. Vi har nå spilt 18 kamper uten tap, og kampen mot Manchester City viste at Liverpool er et sterkt lag med mange strenger å spille på. Den største fienden i morgen er oss selv og at spillerne undervurderer motstanderen.

Mine tanker om ditt og datt.

Vi er Liverpool, vi er stolte og vi er har våre hjerter i englands mest tradisjonsrike klubb, og vi har ikke uventet det beste forumet av alle lagene i PL.

Her på Kopforum skal det selvsagt være plass til alle, og alle må få lov til å ytre sine meninger om alt som måtte røre seg i og rundt Liverpool Football Club. Her er det plass til de mest positive og til de som hele tiden svartmaler Liverpool sine prestasjoner, og det som skjer i vår stolte klubb.

Etter å lest mange gode innlegg her på forumet tok jeg meg selv i nakken og tok fornuften fangen i min kritikk av våre eiere, og det er jeg glad for at jeg gjorde. Det er så enkelt å skylde på enkelte faktorer for at alt ikke går som det skal og titler og resultater uteblir. Så i stedet for å danne seg et helhetlig bilde av hva som skjer i klubben er noen veldig ensidig i sin kritikk.

Vi har ikke like rike eiere som Chelsea, Manchester City eller PSG og vi har ikke like mange penger som Manchester United, men vi har gode eiere som styrer klubben på en fornuftig og sunn måte. Liverpool har penger, ja vi har mye penger og vi har eiere som støtter manageren. Vi har hentet dyre spillere som Benteke, Lovren, Lallana, Firmino, Keita, Van Dijk, Suarez, Mane, Wijnaldum, Salah osv så vi kan ikke skylde på pengebruk eller mangel på støtte fra våre eiere. Både Rodgers og Klopp har fått midler til å styrke stallen vesentlig.

Det jeg ikke helt forstår er den kritikken enkelte har mot våre eiere. De lager sine egne sannheter og kommer med konspirasjonsteorier som har blitt tilbakebevist ved en rekke anledninger. Det blir bare for dumt når de hevder at FSG putter penger i sin egen lomme og at de selger for å berike seg selv. Det blir liksom på samme måte som de som fortsatt trur at jorda er flat, og de som hevder at Armstrong og co ikke landet på månen, men et eller annet som lignet på et månelandeskap. Alt dette har også blitt tilbakebevist. Elvis lever, han er trailersjåfør og han lever sin pensjonist tilværelse i en eller anne avkrok, ikke sant? Det blir bare tull og tøys. Så til dere negative sjeler ta et oppgjør med dere selv og se sperr opp gluggene og ta sannheten inn over dere, det hjelper.

Hva skjer videre.

Vi har Klopp som manager, og vi spiller en type spill som er en seier for fotballen, og en seier til de nøytrale som elseker så flott angrepsfotball. Klopp er i ferd med å bygge en solid plattform på Anfield. Vår manager er fornuftig og han bygger stein på stein og tar et skritt av gangen.

Angrepet til Liverpool var ike bra nok etter at Suarez ble solgt og skadene til Sturridge ble bare hyppigere og hyppigere, og da tok Klopp affære og hentet Salah og Mane for store pengesummer, samtidig som han gjort Firmino til en av PL sine beste spillere. Så nå sitter vi igjen med den beste angrepstrioeni PL.

Midtbanen måtte også styrkes og Wijnaldum og Keita har kommet inn for å styrke Liverpool sin sentrale midtbane. Klopp har bygget videre på spillere som Milner, Can, Henderson og Lallana, så der er vi godt forspent med gode spillere.

Det mye omtalte og sterkt kritiserte forsvaret har blitt vesentlig styrket når Van Dijk ble hentet nå i januar, spillere som Matip, Klavan og Robertson har alle blitt hentet for å bidra til å løse våre defensive problemer. Nå gjenstår det et svakt ledd og det er keeperplassen, og det hullet blir nok tettet igjen i sommer og da står LIverpool sterkt rustet foran neste sesong.

Neste sesong er muligens litt for tidlig til å vinne PL, men vi skal ta ytterligere skritt og nærme oss toppen og stabilisere oss som et topplag. Liverpool har igjen blitt et lag som er å regne med, et lag som skal kjempe i toppen sesong etter sesong. Vi er på god vei, og det kan ingen ta i fra oss. Motstanderne frykter Liverpool og Anfield er en arena der Liverpool ikke lenger taper kamper. Det har blitt et uinntagelig fort.

Sesongen 2019/2020, da har jeg trua på seriegull, og det er da Klopp skal ta oss til toppen av engelsk fotball. Da skal vår manager føre våre stolte tradisjoner videré. Han skal følge i fotsporene til Shankly, Paisley, King Kenny og bevise for alle at Liverpool igjen er englands beste fotballag.

YNWA.

Vet ikke om det var gårsdagens tap eller gårsdagens forumkrig som er årsaken, men jeg kan ikke huske at forumet har vært så stille etter et tap.

Nå var dette riktignok en mandagskamp og mange har ikke kommet hjem fra arbeid etc ennå, men jeg fikk likevel en spøkelseaktig følelse her inne nå :joy:

Jeg satt bare igjen med en resignert følelse etter kampen i går.

Slikt skjer. Viktig å vinne den neste, så går det forhåpentligvis bare inn som en parentes for denne sesongen.

Jepp, shit happens. Det er hvordan man reiser seg som teller.

United har ca €250m mer pr år i inntekt enn oss. Ikke rart de kan tilby monsterlønninger.

Siste rapport fra Deloitte. I følge dem har vi en omsetning på £364 i 2016/17, opp fra £302m. Det kan vel dels tilskrives økning i tv-inntekter, samt utvidet stadion.

Ellers verdt å merke at United og Bayern M har hhv £280m og £295m kun i kommersielle inntekter.

Klubber som Leicester, Soton, West Ham har nå større omsetning enn AC Milan. Sier litt om den italienske gigantens fall de siste åra…

Dessverre.
Var en av klubbene jeg virkelig likte en gang i tiden når de hadde den fryktede nedelandske trioen =)