Generelt om Fotball/premier league/Liverpool fc

Et bra ord. Fint å bli minnet om det.

Et annet: Beskaffenhet.

Eks.: “I hva slags beskaffenhet er Liverpools førstelagsstall?”

Fine ord, men er det ikke viktig på et forum å ha et inkluderende språk som alle forstår? Fagspråk bør det brukes, men en del av disse ordene som nevnes her kan i mine øye byttes ut med like presise ord som er mer forståelige for alle.

Ja, hvorfor bruke fremmedord når det finnes adekvate synonymer som er ekvivalente i enhver relevant kontekst?

På skolen der jeg jobber bruker vi bare ord alle forstår. Tror vi bruker 700-750 ord. Å utsettes for vanlige ord man ikke forstår regnes i norskfaget som å øke sitt ordforråd. Det siste skal visst være bra.

Mitt nye favorittord. Har brukt det 3 ganger allerede, men i min enkle omgangskrets så er det ingen som har forstått en dritt.

Har alltid hatt sansen for Hypernevrokustiske diafragmakontravibrasjoner jeg :smiley: (men ikke når jeg har det selv).

Håper dere snakker et adekvat språk i henhold til elevens alder og evnenivå slik at resultatet på internasjonale kartlegginger av språk og kunnskaper gjenspeiler ressurssene som blir brukt på skole her i Norge.

Hehe, den likte jeg godt.

Det ordet måtte jeg slå opp. Fint ord:)

Hehehe, ja, rimelig langt for et såpass simpelt ord egentlig :smiley:

Hva er det ? Fylleangst ? :slight_smile:

Hikke :joy:

ahh :grinning:

Når du hopper av i svingen.:joy:

Aldersadekvat språk og tekster er en ting, og tilpasse til elevens nivå en annen. Kjempevanskelig, men vi gjør så godt vi kan.

Dessverre kan internasjonale undersøkelser være misvisende, som feks PISA, der norske elever testes i snitt 10-11 mnd tidligere enn andre barn som deltar i undersøkelsen.

A post was merged into an existing topic: Appeller

Etter en grei trepoenger mot et Southampton lag som Liverpool med sin offensive styrke skal slå er vi i rute til å klare en plass blant topp fire for andre sesong på rad. Liverpool ligger på en sterk 3 plass etter 27 runder, og med 11 kamper igjen å spille er det kun opp til Klopp og spillerne å besegle deres egen skjebne i kampen om en CL plass denne sesongen.

Det har vært fokus på spillere som Salah og Firmino at de kan forsvinne til sommeren, og det ble brukt mye energi på Coutinho sin avgang tidlig i januar. Med 11 cupfinaler igjen i PL, og et viktig CL sluttspill som står for døren er det på tide å legge alle negative tanker til side. Hvem som evt forsvinner til sommeren får vi ta på kammerset etter sesongslutt. Nå er tid for å rette blikket fremover på det som skal skje resten av sesongen, få få opp boosten og få positiv energi som forteller dere at dette laget er sterke nok til å fighte mot lag som Chelsea, Manachester United og Tottenham. Vi er minst like gode som dem, og det er ikke noe fyllepreik eller tomme ord jeg farer med. Tabellen lyver ikke, og den forteller at vi fortjener å kjempe i toppen av PL denne sesongen, og neste sesong og neste…

Jeg vil ikke kalle noen for sutrefjomper eller sutrehuer eller andre negative bemerkninger om andre brukere som ikke deler våre positive tanker om Liverpool sin fremtidsutsik. De må gjerne tro at vi ikke kan vinne med FSG som eiere eller med Klopp som manager. Det er ikke sikkert at disse brukerne i utgangspunktet er så jævla negative som vi har beskyldt dem for. de er bare noen vilfarne brukere som har mistet retningssansen og kommet inn på gal sti, og da er det opp til oss andre å lede dem tilbake på rett kurs. Få dem inn på stien som fører dem tilbake til den stemningen som rådet da Liverpool var på topp, da laget vant alt som var å vinne, da Liverpool kunne smykke seg med at vi var det desidert beste laget i Europa, og dit er vi igjen på vei nok en gang. Vi har Klopp som manager, og han er hyrden som skal lede sin flokk mot bøtte nummer 19.

Stå opp folkens, vær stolte av klubben, manageren, spillerne og drakta, kyss klubbemblemet foran hver kamp og syng YNWA av full hals. Vi er Liverpool “Walk on with hope in your heart” Få tilbake gløden, få tilbake positiviteten når Liverpool spiller. Ikke mist motet selv om Liverpool taper en kamp, for alle lag taper en kamp av og til, se bare på Manchester United som har tapt to av de tre siste kampene. Vi kjemper jevnt mot disse lagene selv om de har mer penger enn oss. Keep the faith folkens, Sammen skal vi klare dette.

Jeg er stolt av klubben og emblemet vårt, stolt å være en Liverbird og ikke minst stolt av å være Liverpoolsupporter selv om vi har kjempet og grått i 27 lange år uten å vinne PL. Det er slik med oss Liverpoolsupporere, vi mister aldri troen på suksess, vi gir aldri opp selv om skuffelsen slår oss i bakken gang på gang. Jeg vil aldri miste troen på laget. Så derfor kan jeg trygt vandre på den smale sti når den tiden kommer, og når jeg med mine ustøe skritt tar den tunge veien i den mørke tunnelen og ser lyset i den andre enden, ja folken da vil jeg stolt snu meg og ropa av alle lungers kraft.

Takk for nå.

YNWA.

Finfint mål av Higuain mot Spurs. Og no fekk Juve straffe…

Legger det inn her.
Flott tegning av tidligere spillere og managere i klubben.
Minuset er at det er ingen av Klopp sine spillere som er med.
Denne posteren kunne jeg tenkt meg å ha på veggen.

http://legendsofanfieldpainting.com/