Generelt om Fotball/premier league/Liverpool fc

:star: :crown: :star: :crown: :star: :crown: :star: :crown: :star: :crown: :star: :crown: :star: :crown:

Dette er det beste forslaget hittil og bør premieres.

:star: :crown: :star: :crown: :star: :crown: :star: :crown: :star: :crown: :star: :crown: :star: :crown:

Jeg synes ikke det var over streken. Tar alltid en vurdering der og da.

Ref mobbing, og drites ut på egen evne til å gjøre egne meninger utdritbare. Det er forskjell på en person og en persons meninger.

England-Tyskland om 10 min i U21-EM. Kikket litt på hva som finnes av talentfulle spillere i de to landene, og det er klasseforskjell. Ikke at det er så relevant for akkurat denne kampen, siden det er endel av de beste som ikke er med eller i Confederations Cup, men det er likevel en interessant sammenstilling.

England: Rashford født i 97, Alli født i 96, Shaw og Chambers født i 95. Ellers er vel 94-årgangen med bl.a. Sterling, Stones, Dier, Redmond og Ward-Prowse noe bedre, men fortsatt er et tynt.

Tyskland har Süle, Kimmich, Weigl og Goretzka født i 95 samt Tah, Sane, Werner og Brandt født i 96. Kan også ta med Henrichs født i 97 og Haverz i 99. Og Gnabry og Meyer født i 95 og Dahoud i 96…

Mange av de beste under 23/21 er vel med A laget til England, om de hadde vært med så kunne kanskje de ha vunnet? Se på Spania sitt lag, omtrent alle de beste i den aldersgruppen er med. Synd for mesterskapet at ikke alle har med sine beste under 23/21.

Maks U21-mannskap for de to landene:

England:
Pickford
Chambers-Dier-Stones-Shaw
Redmond-Ward Prowse-Alli-Sterling
Rashford-?

Tyskland:
?
Kimmich-Tah-Süle-Henrichs
Goretzka-Weigl-Can
Sane-Werner-Brandt

Ter Stegen hadde vel vært ung nok om han hadde startet i kvaliken til sluttspillet?

Niks, født i 92. Tror dette er spillere født i 94 eller senere.

Okei. Likevell synd at Tyskland prioriterer Confederations cup med flere u23 spillere der som potensielt kunne ha vært med.

Synes det er lurt av Tyskland å la flere unge spillere få sjansen.

Min mus har ikke scroll :grimacing:

According the Sunday Times, some of England’s biggest clubs have signed data analysts to help them with recruitment:

A growing number of clubs employ laptop wizards and data modelling to understand it.

Manchester City, Liverpool, Tottenham and Arsenal are among them, so if you think it mad that City paid £34m for Ederson, Arsenal will smash their transfer record for Alexandre Lacazette and Liverpool are pursuing Naby Keita, despite his £70m price tag — they’ve done the calculations.

Breaking down deals more specifically, the Sunday Times highlight what the analysts are actually looking at.

One of the variables is higher TV and commercial income and how it relates to turnover. Looking at two deals from last summer, the broadsheet reveals:

Fee as percentage of turnover is one way to make sense of deals. United spent “less” on £89m Paul Pogba, relative to their turnover, than Bournemouth on Jordon Ibe.

Jeg mener ihvertfall at Liverpool har vunnet den gjeveste turnering i europa 5 ganger, fordelt med 4x SVC og 1x CL.

Om du mener vi har vunnet CL 5 ganger så skjønner jeg hva du mener, men det blir veldig upresist.

Det er jo upresist å si at Liverpool har vunnet PL flere ganger, men presist å si at Liverpool har blitt seriemester mange ganger.

Leicester har vunnet PL en gang og derav vært seriemester en gang

Vi har 5 serievinner/cl titler.
Å si at vi har kun 1 cl tittel er kun for å være kverulant.
Samme turnering, bare endring av navn og oppsett.

Mener dessuten at det kun er Real Madrid som har fler enn oss??

AC Milan har 7 CL titler, de har 2 titler mer en Liverpool.

Gått over til ren sarkasme nå, Kramer ?

Skriver IKKE det for å kverulere.

Jeg mener at det blir feil å kalle Aston Villa vinnere av Champions League.

Har liksom ikke lest om “De tidligere Champions League vinnerne Aston Villa”

Men det mener jeg. Ikke nødvendig å slenge ut “kverrulerings” bemerkninger av den grunn.

Enig med deg i din bemerkning, men det blir feil å ikke inkludere tidligere kamper bare fordi det er skiftet navn…

Finnes haugevis av tilsvarende sammenligninger, feks Tippeligaen fikk sitt navn for litt siden, det het vel 1. Divisjon når jeg var liten, men vi regner serievinnere gjennom fotballens eksistens, ikke bare nåtidens “navn” på ligaen.

Liverpool har vunnet “CL” 5 ganger…

Så du mener også at;

1. Liverpool har vunnet Prenier League?
  2. Nottingham Forrest har vunnet Champions League?

3)Lyn har spilt CL kvartfinale mot Barca?

Og nå har tippeligaen byttet navn til eliteserien.