Interessante lenker: artikler, analyser, etc

Trur det var FM 12 eg spelte sist og hadde då Leigh Griffiths som tidenes målscorar.
Enkelte sesongar klemte han inn over 50 mål.
Ahh, good times. Eg og Leigh vant det som vinnast kunne med Huddersfield. :sunglasses:

Managerbildet eg brukte for Iain Blockhead. :grin:
https://cdn.meme.am/cache/images/folder610/600x600/12353610/angry-homer-simpson.jpg

Når var dette? :slight_smile: Er ganske mye mer omfattende slik det er i dag vs. for en del år tilbake, men vil tro det ligger på dét nivået på klubber i lavere divisjoner i mindre gjeve nasjoner som f.eks Norge. Er dog sjeldent til aldri det er her man finner de kommende storstjernene på spillet, med god grunn.

https://tomkinstimes.com/2017/08/paul-tomkins-big-201718-liverpool-fc-preview/

This.

Ingen skriver mer innsiktsfullt enn Paul Tomkins. Ingen. Jeg er ikke enig i alt i denne analysen, jeg finner en viss romantisering her og der. Men likevel, tusen takk, Tomkins. Jeg skåler for deg med min beste vin.

Mye av hans analyse falt ut i linken over, så jeg anbefaler alle å gå inn på originalkilden og få med dere hele kommentaren. Tomkins setter alle i skyggen her. Både andre analytikere og kommentatorer som forsøker å nærme seg i kvalitet, og gjennomsnittsupporteren som i daglig dialog med klikkjournalistikken tror at den eneste farbare veien til suksess går via agenter og sign-on-fees.

Men er det setningsoppbyggingene og ordforådet her som tiltaler deg sånn, eller den faktiske analysen? Leser ingenting der som ikke dette forumet, eller den gjengse supporter, har hostet opp flere ganger i samlet ensemble. Generelt sett en ganske åpenbar oppramsing fra posisjon til posisjon. At vi må ha en erstatter klar for Phil som vel også er temmelig lett å gruble seg frem til. At Origi kam blomstre senere fordi Henry gjorde det, ja så klart kan han det. Men han utelater å nevne at Henry faktisk var dritgod i Monaco men falt sammen i Juve pga feilposisjonering og en selvtillit som gikk i grus. Og analysen av Woodburn mot Uniteds unge er jo i beste fall veldig farget av hvilket lag han holder med - ja, Woodburn virker spennende men det er mange steg til som må taes før han kommer seg frem til Scholes nivå som unggutt. Underholdende lesning, og ikke ment som kritikk av teksten som sådan. Men så vanvittig fabelaktig og annerledes syns jeg ikke dette var.

Hei, Skroth. Tomkins skriver som alltid presist og dempet, men det er ikke redskapene hans som tiltaler meg, det er selve huset han bygger med dem.

Det er hverken revolusjonerende eller nytt, men analysen hans står seg likevel så godt fordi han har et overblikk som få andre. Han har videre en evne til å sette sammen alle bitene (som hver for seg har vært nevnt av andre, der har du rett) som andre sjelden får til, enten på grunn av selvpåført lakoni eller redaksjonelle krav eller rett og slett manglende strukturelle evner. Men ikke minst liker jeg fokuset til Tomkins, han peker på langsiktighet og utvikling innenfor eksisterende rammer, og ikke minst verdsetter jeg timinga for dette fokuset. Han velger en annen vei i disse augustdagene, som alltid er dager fylt av forventninger og tanker omkring transfere. Å lese gode analyser en uke før seriestart og tre uker igjen av transfervinduet er faktisk mangelvare. Å bevege seg på nettet for tida, også her på forumet, er som å “stikke hodet inn i en septikktank”, for å sitere Tomkins selv, i en av hans få blomstrende vendinger. Derfor er det bra at noen setter det hele i perspektiv igjen. Derfor likte jeg analysen.

Gi oss gjerne linker til artikler og kommentarer på samme nivå (bredde, dybde), Skroth. Det hadde forumet vært tjent med.

Samtidig skal man ikke ta for lett på romantisering. At Moreno i dag plutselig er et godt alternativ, at Kent skal være et interessant prospekt på vingen, at Milner er igjen et midtbane-alternativ og at Woodburn viser tegn til å være neste Schooles…når jeg leser hver ting for seg selv er jeg ikke direkte uenig, men ting er skrevet med en slags “ting kommer sikkert til å ordne seg for Liverpool” ånd.

Men i det store bildet, i hele HUSET, så MÅ man ta høyde for skader, stagnering og unge spillere som av ulike grunner ikke tar steget. Jeg deler ikke den store negativiteten kanskje en del supportere nå gjør til den nye sesongen pga transfer-sommeren, men jeg er kritisk hvis man ikke får flere impact-signeringer enn Salah også. Det spørs selvsagt på ambisjonene vi har, jeg vil at vi skal være tittelutfordrere på tross av skader. Og ikke bare det, men at vi har en såpass sterk benk at Klopp kan effektivt skifte taktikk utifra kampbilde med en god spiller som kommer inn til riktig tid. For meg er det ganske åpenbart f.eks. at vi trenger å avlaste en høyst variabel Can og en skadeutsatt Henderson på midtbanen, og det har vel også tanken bak med Keita vært. Kan Milner ta den rollen og gjøre det bra? Kanskje. Kanskje ikke. Like bra som Keita? Lite sannsynlig.

Jeg forstår at Tomkins vil avbalansere en negativitet til den nye sesongen, og det er klokt. Men samtidig trenger vi noen gode signeringer til for å heve troppen. Iallefall utifra den gjennomsnittlige ambisjonen en supporter har til denne klubben.

Jada. Det var ikke ment som noen kritikk av deg og dine artikkelvalg. Og jeg er ikke redd for å komme med innvendinger på en artikkel som f.eks du legger ut, uten å ha en dobbelt så bra liggende klar. Skal selvsagt poste noe jeg og når jeg har no, takk for innvitasjonen. Poenget var å kommentere det Tomkins skrev, og det håper jeg er innafor uten å måtte leite frem noe vassere sjøl.

Jeg deler dette. Hvis ikke bredden blir bedre, er det en ekstrem gambling av Klopp. Det kan gå bra, men hvis ikke, er fallhøyden stor. Nå tror jeg samtidig at det kommer inn et par til, men vinduet fram til nå har vært under middels. Likefullt liker jeg både utgangspunktet, timinga og hovedpoengene til Tomkins.

Vinduet til nå under middels ??? Spiller folk mye FM?

Er ikke mange vindu som har vært bedre så langt.
Når man tenker på forventninger når spillerne ble signert

• Tapping-saken med 12-åringen fra Stoke
  • Klopp møter Van Dijk uten tillatelse
  • Dette lekkes til media av egen klubb med påfølgende ydmykende beklagelse
  • Vi ligger an til ikke å få de to viktigste kjøpene våre
  • Markovic og (særlig) Sakho fortsatt ikke solgt

Noen av transferne i de siste to punktene kan fortsatt skje, derfor “foreløpig under middels”. Heldigvis har vi fått tak i Salah, gjort et flott bytte med Hull og fått inn en meget spennende Solanke. Så derfor er ikke vinduet helt krise heller, selv om de tre første punktene på lista over er alvorlig, særlig kombinasjonen av punkt to og tre. At en manager møter en spiller tror jeg skjer oftere enn vi tror. Men likefullt - dette er ikke bra.

Er dette bekreftet fra noe hold? Har Klopp handlet på eget initiativ og ikke hatt nødvendig backing fra sin nærmeste leder?

Kan @moderatorer flytte de løpende debattinnleggene bort fra denne tråden, som er opprettet for å være lenkesamling/artikkelarkiv?

https://www.google.no/amp/www.independent.co.uk/sport/football/transfers/transfer-news-release-clause-in-luis-suarez-contract-was-activated-by-arsenal-but-liverpool-owner-9164948.html%3Famp

Carragher: Hvorfor ønsker du ingen diskusjon omkring lenkene der de ligger? Det må jo være et åpenbart fortrinn å diskutere innholdet i lenkene der de eksisterer. Ellers blir det utelukkende en tråd med isolerte lenker, det virker mindre fruktbart. Jeg finner det også merkelig at du skal bestemme denne trådens mandat, premissene for tråden. Hvorfor skal du bestemme hva denne tråden skal inneholde?

Ceegan: En slik bekreftelse får du ikke før en biografi omtaler det innen en ti års tid. Møtet i Blackpool er så ofte omtalt og kommentert av så mange respekterte journalister, vi snakker her om ledende skribenter i Times, Independent, Echo, Guardian og Telegraph, at jeg ser det som svært sannsynlig at møtet fant sted. Vi snakker ikke Yahoo sport eller Metro her. I tillegg kan beklagelsen fra Liverpools side tyde på noe langt mer alvorlig enn relativt uskyldige møter mellom mer perifere representanter for de to aktørene i saken. For slike møter skjer jo hele tida. Klubben har heller ikke avkreftet rapportene og omtalene av møtet, det ville de nok gjort hvis møtet faktisk ikke fant sted, i alle fall med den samstemte medieomtalen i den mer seriøse delen av pressen.

Jeg tror TS ønsket å ha en tråd som kunne være en lenkesamling - et bibliotek med tyngre tekster som man kan “gå inn i”, og finne frem i. For mange diskusjonsinnlegg drukner lenkene. Tråden har inntil nylig hatt nettopp dette preget. Selv har jeg postet samme lenke både her og i andre tråder - og da ofte med en tekst til.

Opprett en tråd hvor man poster lenker + tekst/kommentarer til innhold og behold lenker only i denne! Det hadde vært veldig greit i grunnen.