Jürgen Klopp

Latterlig. Tenker at du logger av og forblir avlogget når Liverpool vinner mot Huddersfield på tirsdag.

Denne er jeg svært så usikker på. Sett opp forbruk pr vindu og jeg mener man ser tydelig at dette ikke stemmer. Pengene er delvis investert i Keita og VVD, så vil ytterligere salg samt inntekter fra CL-deltagelse neste sesong gi midler til å handle spillere nå i januar og til sommeren. Men tviler på det er mer enn 50-60mill + salg som utgjør dette.

Men dette vet du ingenting om - nå spekulerer du bare. Skal vi ikke vente å se regnskapene over tid?

Men det er også spekulasjon at vi har 140mill på bok. Jeg skriver bare at jeg ikke tror det… Har du tatt frem kalkulatoren og satt opp overgangene de siste sesongene og kommet frem til at vi kan bruke 140mill på nye spillere uten å selge?

Vi har jo brukt mye de siste månedene… Salah, Keita og VVD… omlag £175m på bare tre spillere.

Nettopp… Så tror du vi kan fortsette å bruke enda 140mill?

Tja. Hva forteller en kalkulator - hvis vi ikke vet de eksakte summene på tv-avtale etc?

Jeg gir opp…

Absolutt! Hvorfor ikke?? Vi er for lengst forbi den tid hvor man fikk nøkkelspillere for £20-50m… Nå går disse spillerne for £70-150m.

Enig med jano her. +1 for å stille med U23 i FA-Cup (og Liga-Cup)
FA-Cup’en er vel den fjerde største turneringa, og gir vel lommerusk i utbetaling om en vinner trofeet. Kødder ikke lag som er med i cupen, til kampprogrammet til eget og andre lag? Greit nok gir og EL spill, men Vi bør vel klare europacup via ligaen? Samt uansett mye flaks å vinne hele cup’en/turneringa.
PL og CL er de trofeene som er noe å bry seg veldig om! EL gir vel og en del penger om det er verdt det(?), samt CL plass om en vinner hele turneringa. Nasjonale cup’er, er ren bonus, om en har stor nok spillerstall.

Reis over til Liverpool og si at FA-Cup er uvesentlig. Skal love deg du får stygge blikk. Forferdelig holdning. Er vi liksom mette på trofeer de siste sesongene?

Mangel på innsikt om Fa cupens tradisjoner vil jeg si om slike uttalelser.

Ifølge Klopp skyldtes gårsdagens tap dårlig forsvarsspill. Det er det ingen tvil om. Men hvem har egentlig ansvaret for det, spillerne på banen eller trenerne på benken? I og med at dårlig forsvarsspill inkludert målvaktspill er et vedvarende problem kan ikke Klopp skylde på spillergruppen. Klopp må ta ansvar ved at han svekket bakre femmer ved å sette innpå Mignolet, Moreno og Alexander Arnold.

Årets defensive statistikk er skremmende siden 41 % av skudd på mål går inn. I går kveld gikk fire av fire baller inn, men årets nyvinning sparte LFC for den totale ydmykelse. Som en rekke fotballprofiler har påpekt er lagets akilleshæl forsvarsspillet, slik at de offensive spillerne må bøtte inn mål for at det skal bli poeng. Dette er mildt sagt en sårbar strategi, som bare Barcelona på sitt beste kan slippe unna med.

Det som har kjennetegnet Klopps periode i LFC er at stallen er slanket i hvert overgangsvindu, slik at spillergruppen er så pass liten at enhver skade medfører problemer for laguttaket. Det er så pass få tilgjengelige spillere av høy kvalitet at nødvendig rotasjon av spillere medfører kraftig svekkelse av laget - noe som er spesielt tydelig i det bakre leddet.

Hovedgrunnen til de svake resultatene mot Swansea og West Bromwich ligger ikke hos spillerne, som trolig i hovedsak gjør sitt beste og prøver å følge kampplanen. Hovedproblemet er hvordan forsvarsspill praktiseres på treningsfeltet, i laguttaket og underveis i kampene. Dersom defensiv struktur og taktikk ikke prioriteres mer i framtida, vil Klopp aldri lykkes med å vinne trofeer. Her er Klopp sin egen verste fiende, siden det synes å være mot hans natur å sikre resultater med trygt forsvarsspill.

Selv er jeg glad vi gikk på en smell i FA-cupen fremfor enda et stygt ligatap, eller en trist CL exit. Et uavgjort resultat hadde egentlig vært det verste som kunne hendt!

Selvfølgelig vil jeg vinne FA-cupen også, men når vi først ryker ut så er det liksom godt det er så tidlig som mulig. Oddsen er dessverre liten for at man stikke av med pokalen helt til slutt. FA-cup og ligacup er bonuser, som man ønsker at skal koste minst mulig. De seneste vinnerne av FA-cup har også kommet utenfor topp 4!

Langsiktig handler det om å bli et etablert topplag som kjemper på alle fronter hvert år, men da må vi først etablere oss i CL over tid. Ja, FA-cupen hadde også vært en god byggesten, men ikke på bekostning av CL deltakelse. Verken i «status», viktighet eller økonomi.

Synd fotballen har blitt slik, men med dagens økonomi er det ingenting som er viktigere! Er ikke uten grunn at VAR nå blir en del av fotballen. Dagens - og fremtidens - pengebeløp kan ikke avgjøres med tilfeldigheter.

For å redde FA-cupen tror jeg siste utvei er at vinneren får CL-billett! Noe jeg selv er tilhenger av, gjerne på bekostning av 4.plassen i PL. Ligacupen kunne gitt spill i EL, direkte til gruppen.

Med den begrunnelsen din bør man jo ryke ut så tidlig som mulig i CL. For oddsen er så høy på at vi ikke vinner uansett. Poenget er, uavhengig av penger, å vinne trofeer. Liverpool er en klubb som lever av historie, en stolt historie. Å si at FA cup ikke er viktig, er å pisse på trofeene vi har idag.

Ja, der er litt som å pisse på trofeene om du vil se på det slik, men sånn er det også blitt! Samtidig er det fortsatt muligheter for å få tilbake noe av statusen til FA-cupen, som nevnte i forrige innlegg. Cupen fortjener såpass. Man er mer en vinner med å vinne en cup, fremfor en 4.plass i ligaen, men pr i dag er sistenevnte mye viktigere!

Vi klarer ikke å bli et stabilt topplag uten deltakelse i CL. Går fint uten å vinne FA-cupen på veien… Ja, takk begge deler, men da må vi sannsynlig først bli et stabilt topplag.

Kan overhodet ikke sammenligne FA-cup og CL slik du gjør her. De er som dag og natt på alle områder!

Enig. Medalje i PL burde kreves for CL-kvalifikasjon. Siste plass burde gå til FA-cup vinneren.

Dersom et topp 3 lag også vinner FA-cupen, burde plassen gå til ligacup-vinneren. Dersom et top 3 lag også vinner ligacupen går den til 4. plassen.

Vi har ikke brukt en krone på Keita enda. Vi har ikke betalt Leipzig noen ting, og vil ikke gjøre det før han blir lfc-spiller 1 juni. Det går på transferbudsjettet for sesongen 18/19. Eller så sier man at man brukte Keita-pengene i to sommervindu. Det i fjor, og det i år

En annen ting man må glemme er at forsvarspillet ikke bare gjelder de fem bakerste hos oss, men også de på midtbanen.
Gårsdagens prestasjoner av midtbanen var helt horrible helt til Hendo og Milner kom inn.
VvD er kanskje (og til den prisen bør han være) en meget god spiller, men man ser at forsvaret rett og slett ikke er samspilte ennå, og det fikk vi virkelig lide for i går.

Hvis Klopp noen gang bruker Can som kaptein igjen så kommer jeg til å bli forbannet. Den innsatsen Can hadde i går var en skam, og viste en total mangel på evner til å lede. Kapteinsbindet burde ikke være noe som kommer fra ansiennitet, men fra egenskaper til å lede, så der synes jeg Klopp gjør en massiv feil.
Jeg vet Klopp ikke bruker å spille med et midtbaneanker, men jeg synes vi burde få inn ett skikkelig anker på midten, så kunne Hendo og Keita spilt som boks til boks spillere når den tid kommer.
Frem til det må vi heller spille med to dype også Lallana eller en annen ny spiller med kreativitet.
Vi så også i går at vi ble langt farligere når Mané gikk ut og Ings kom inn og fikk spille som spiss der oppe, så da må man spørre seg selv om vi kanskje ikke burde fortsette med det litt til Mané finner igjen formen. Faren med det er Mané blir psyket ut i stedet og dermed forsetter å miste troen på seg selv.

Enig i hovedpoenget om at FA-cupen bør reddes. For den bryr jeg meg ærlig talt ikke om for tiden. At seier i cupen tar den fjerde CL-plassen er en god tanke i så måte.

Men jeg tror en annen måte å øke interessen og statusen til FA-cupen er å kvitte seg med ligacupen. Da kan FA spres utover hele sesongen, for å lette byrden på lagene som også deltar i Europa. Da vil disse lagene fokusere mer på cupen og statusen automatisk økes.